خمام - خادمین حرم مطهر رضوی (ع) در خمام حضور می‌یابند
ویژه
حجت‌الاسلام والمسلمین پوریوسفی :

خادمین حرم مطهر رضوی (ع) در خمام حضور می‌یابند

حجت‌الاسلام والمسلمین پوریوسفی از حضور خادمین حرم مطهر رضوی (ع) عصر روز یکشنبه، 16 شهریور خبر داد.

دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶ KHNA21004

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی در آستانه‌ی فرارسیدن دهه کرامت در گفتگو با خبرنگار خمام‌نیوز از حضور خادمین حرم مطهر رضوی (ع) عصر روز یکشنبه، 16 شهریور در خمام خبر داد.
وی با بیان اینکه فاصله‌ی بین میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع) را دهه‌ی کرامت نام گذاری نموده‌اند، گفت : این دهه تداعی کننده‌ی فرهنگ پیشینه‌ی شیعیان بوده و تمامی فرامینی که در فرهنگ تشیع وجود دارد، در این دهه به منصه ظهور می‌رسد.
این موسس کانون امام رضا (ع) خمام با اشاره به استقبال مردم از دهه‌ی کرامت، افزود : این دهه یادآور فرهنگ زیبای تشیع و نشان‌دهنده‌ی ولایتمداری مردم است، که چقدر به ولایت و اهل بیت ایمان دارند.
وی با اشاره به نظریه‌ی محقق مسیحی-اروپائی مبنی بر اینکه دین در جوامع تا سال 2000 رنگ می‌بازد، افزود : این محقق در خصوص سفر خود به ایران می‌گوید، وقتی در مشهد مقدس ارادت مردم را به امام رضا (ع) دیدم، به این نتیجه رسیدم که دین هنوز در نقطه‌ای از دنیا زنده بوده و ایمان به ولایت و ایمان به سرپرستی خداوند بر مردم وجود دارد.
به گفته‌ی پوریوسفی، با توجه به هجمه‌ی دشمنان بر دین اسلام و فرهنگ ما، همچنان امروزه سرزنده، ولایتمدار و استوار بر عقاید، انقلاب و دفاع مقدس پایبندیم، چون امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) بیمه کننده‌ی این آب و خاک و نقطه‌ی اشتراک این مردم برای پایبندی بر عقاید ولایت هستند.
این موسس کانون امام رضا (ع) خمام همچنین به تاکید علمای تشیع مبنی بر برگزاری مراسم دهه‌ی کرامت با شادی و شور اسلامی به منظور نشان دادن وجهه‌ی شادی و نشاط در دین اسلام اشاره کرد.


موضوع : روحانیون، مراسم
http://khna.ir/21004

دیدگاه شما چیست ؟!