خمام - ماهی‌گرفتن از آب گل‌آلود را متوقف کنید!
ویژه
با نزدیک‌شدن به ایام انتخابات؛

ماهی‌گرفتن از آب گل‌آلود را متوقف کنید!

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد بخش انتهایی این‌بنر یعنی «امضای اهالی روستا» در یکی‌از بنرها پاره گردیده، که در جای خود قابل تامل بوده و به‌نظر بتوان از آن به‌عنوان اعتراض و نشانه مذموم‌بودن تبلیغات اینچنینی یاد برد.

شنبه، ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹ KHNA107805

با نزدیک‌شدن به انتخابات همواره شاهد پر رنگ‌ترشدن تحرکات تبلیغاتی و البته اقداماتی کلیشه‌ای از سوی هواداران برخی‌از نمایندگان بوده‌ایم.

به‌عنوان مثال، در ماه‌های اخیر هرکسی‌که از مسیر رشت به خمام تردد نموده با بنرهای تقدیر و تشکر از چندتن‌از نمایندگان روبرو بوده و مشخص‌نیست چرا رسیدگی به وضعیت نامطلوب و آسفالت‌کردن محوری که به‌عنوان یکی‌از پرترددترین محورهای استان به‌شمار می‌رود، باید در آستانه انتخابات انجام‌شده و اینگونه مهم و شاخص تلقی گردد.

از سوی دیگر، در تازه‌ترین اتفاق شاهد نصب بنرهایی برای یکی‌از نمایندگان در محدوده خواچکین هستیم، که با امضای اهالی این‌روستا برای تلاش و پیگیری مجدانه وی در رابطه با جمع‌آوری سایت دپوی زباله نصب گردیده است.

اگرچه می‌دانیم این‌بنر و بنرهای مشابه از سوی نمایندگان مجلس نصب نمی‌شوند و اقدامی خودجوش از سوی هواداران است، اما اینکه نمایندگان یا حداقل دفاتر نمایندگی آنان از این‌مساله بی‌اطلاع باشند، عجیب به‌نظر می‌رسد.

با این‌وجود، سوالی‌که مطرح می‌شود این‌است که منظور کدام اقدام و پیگیری از سوی وزارت کشور است؟ کدام جمع‌آوری سایت دپوی زباله؟ دقیقاً ۳ نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام چه اقدام موثری را به‌صورت مستقیم برای رفع معضل سایت دپوی زباله انجام داده‌اند؟ چه میزان اعتبار درنظر گرفته شده؟ چه تجهیزاتی در اختیار شهرستان یا شهرداری قرار گرفته؟ استعلام از شهرداری از عدم کمک نمایندگان در رابطه با مساله سایت پسماند حکایت دارد، پس ماجرا چیست که مردم از آن بی‌اطلاعند؟

جالب‌تر آنکه مشاهدات میدانی نشان می‌دهد بخش انتهایی این‌بنر یعنی «امضای اهالی روستا» در یکی‌از بنرها پاره گردیده، که در جای خود قابل تامل بوده و به‌نظر بتوان از آن به‌عنوان اعتراض و نشانه مذموم‌بودن تبلیغات اینچنینی یاد برد.

در پایان، به نصب‌کنندگان بنرهای اینچنینی توصیه می‌شود ماهی‌گرفتن از آب گل‌آلود را متوقف نمایند، چرا که قطعاً مردم بهترین ناظر بر عملکرد نمایندگان طی دوره ۴ ساله بوده و بدون نصب بنرهای تقدیر و تشکر و هزینه‌کرد اضافه، قادرند تشخیص‌دهند که آیا نمایندگان عملکرد موفقی در راستای تحقق وظایف و وعده‌های خود و البته توسعه و آبادانی شهرستان خمام داشته‌اند یا خیر.


موضوع : انتخاب سردبیر، انتخابات، زباله، یادداشت
نویسنده : حبیب صابری
http://khna.ir/107805

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.