خمام - اعتکاف موجب سبک‌بالی انسان می‌شود
ویژه
حجت‌الاسلام والمسلمین پوریوسفی :

اعتکاف موجب سبک‌بالی انسان می‌شود

وی اعتکاف را موجب پاکسازی مجدد فطرت انسان و نزدیک شدن به خداوند دانسته و هدف از اعتکاف را فقط به خداوند توجه کردن قلمداد کرد.

چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲ KHNA16298

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی در حاشیه‌ی مراسم اعتکاف بخش خمام در گفتگو با خبرنگار خمام‌نیوز اعتکاف را یک فرایند جدید و نوظهور که پس از انقلاب احیاء شده برشمرد و آن‌را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانست. به گفته‌ی وی، انقلاب اسلامی توانست اعتکاف را در جوانان نهادینه کرده و شوق آن‌را روز به روز در جامعه افزایش دهد.
وی با اشاره بر تاکید مقام معظم رهبری بر اعتکاف، این تاکید را نشان‌دهنده‌ی اهمیت و لزوم سرمایه‌گذاری بر آن دانسته و گفت : اعتکاف در عرصه‌ی فرهنگ می‌تواند یکی از جنبه‌های اصلی فعالیت جوانان انقلابی باشد.

این موسس کانون امام رضا (ع) خمام، ادامه داد : فلسفه‌ی اعتکاف می‌تواند بیماری فرهنگی و روحی امروز جامعه‌ی ما را درمان کرده و موجب دل‌کندن انسان از دل‌مشغولی‌هایی که موجب جدائی از اصل حقیقت وجودی او می‌گردد، همچون لباس، تلفن همراه و موارد این‌چنینی که به‌صورت روزمره با آنها سر و کار دارد شود.
پوریوسفی با بیان اینکه اگر زباله‌ای بر فطرت انسان نباشد، انسان خودبه‌خود خداپرست، خداشناس و خداجو خواهد بود، اعتکاف را موجب پاکسازی مجدد فطرت انسان و نزدیک شدن به خداوند دانسته و گفت : به‌عنوان مثال همان شخصی که پیش‌از این از نماز خواندن لذت نمی‌برده است، در اعتکاف با نمازهای یک ساعته از نماز خواندن لذت می‌برد.
وی هدف از اعتکاف را خالص شدن و فقط به خداوند توجه کردن دانسته و گفت : کسی که در جوانی و قبل از ورود به مسائل اجتماعی، اقتصادی و ازدواج کردن بتواند در خود بعضی از عبادت‌ها را به عنوان عملی زیبا نهادینه کند، می‌تواند در سال‌های آینده نیز این اعمال را ادامه داده و از آنها خسته نشود.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی پوریوسفی در پایان خاطرنشان کرد : برای پرواز کردن باید سبک‌بال بود و اعتکاف موجب سبک‌بالی انسان می‌گردد.


موضوع : روحانیون، مراسم
http://khna.ir/16298

دیدگاه شما چیست ؟!