خمام - برپایی ایستگاه سنجش رایگان قندخون و فشارخون در خمام
به‌مناسبت هفته سلامت؛

برپایی ایستگاه سنجش رایگان قندخون و فشارخون در خمام

مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان خمام از برپایی ایستگاه سلامت به‌منظور اندازه‌گیری فشارخون و قندخون جنب پارک آفتاب خبر داد.

چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲ KHNA109663

مدیر شبکه بهداشت‌ودرمان خمام با اشاره به برپایی ایستگاه سلامت به‌منظور اندازه‌گیری فشارخون و قندخون و ارائه آموزش‌هایی درخصوص بیماری‌های غیرواگیر همچون فشارخون، دیابت و …، عنوان کرد: این‌سنجش از یکم تا ششم اردیبهشت‌ماه در ایستگاهی‌که با شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت» به‌مناسبت هفته سلامت جنب پارک آفتاب برپا گردیده صورت می‌پذیرد و شهروندان در ساعات اداری می‌توانند برای سنجش رایگان به ایستگاه مذکور مراجعه کنند.
دکتر احمد لسانی ظهر امروز در گفتگو با خمام‌نیوز هفته سلامت را فرصتی ارزشمند برای ارتقای سطح آگاهی جامعه درباره اهمیت موضوع سلامت و ترویج سبک زندگی سالم قلمداد نموده و با اشاره به توزیع بروشورهایی با موضوع خودمراقبتی و کنترل دیابت و فشارخون در بین‌افراد مراجعه‌کننده، تصریح کرد: افرادی‌که مشکوک به قندخون و فشارخون هستند پس‌از سنجش از وضعیت جسمانی خود اطلاع یافته و ضمن ارجاع به مراکز بهداشتی-درمانی برای انجام آزمایش‌های تکمیلی، می‌توانند نسبت به جلوگیری از پیشرفت آن اقدام کنند.
به گفته‌ی وی، ارائه خدمات پیشگیرانه و غربالگری بیماری‌ها در مراحل اولیه، از پیشرفت و عوارض بیماری‌ها جلوگیری نموده و باعث کاهش هزینه‌های بیماران نیز می‌شود. همچنین داشتن سبک زندگی سالم شامل تغذیه سالم، فعالیت فیزیکی منظم و … می‌تواند باعث کاهش و مدیریت بیماری‌ها مثل فشارخون، دیابت و … شود.
این‌مسوول با تاکید بر آنکه آموزش همگانی نقش بسیار مهمی در بالابردن سواد سلامت جامعه و افزایش خودمراقبتی دارد، خاطرنشان ساخت: موضوع سلامت خانواده باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا خانواده سالم می‌تواند جامعه‌ای سالم را تشکیل دهد؛ و جامعه سالم مقدمه رشد و توسعه کشور در همه ابعاد می‌باشد.


دیدگاه شما چیست ؟!