خمام - حماسه‌ی 9 دی نشان‌دهنده‌ی شور، شعور و بصيرت مردم مسلمان کشور ماست
حجة الاسلام والمسلمین عاشوری :

حماسه‌ی 9 دی نشان‌دهنده‌ی شور، شعور و بصيرت مردم مسلمان کشور ماست

خواهان محروميت دائمي فتنه‌گران و حاميانشان از مناصب سياسي و دولتي هستيم.

جمعه، ۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰ KHNA9916

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری در نماز جمعه‌ی این هفته‌ی خمام با بیان اینکه همه‌ی انبياء با طاغوت زمان خود مبارزه کرده‌اند، عنوان کرد : طاغوت، آن انسان طغيانگري است که بُت وجود خود را بر مردم تحميل مي‌کند، همچون فرعون و همچون آمريکا که همان ادعاي فرعوني را دارد ؛ بنابراين ما هم به‌عنوان مردان الهي که ادعاي پيروي از انبياء را داريم وظيفه‌‌مان مبارزه با آمريکا است، بدون هيچگونه ضعف و سستي.
امام جمعه‌ی خمام با بیان اینکه حتي مذاکره با آمريکا هم بايد جنبه‌اي از مبارزه‌ی ما با او باشد، نه همراه شدن با او، تصریح کرد : يکي از عوامل موفقيت حضرت امام خميني (ره) در عرصه‌هاي مختلف مبارزه اين بود که هيچگاه از کسي غير از خدا نترسيد. دشمنان هميشه مايل بودند ترس خود را در دل‌هاي ديگران بيندازند، ولي مؤمنين نه تنها نمي‌ترسيدند، بلکه بر ايمان و استقامت آن ها افزوده مي‌شد.
خطیب نماز جمعه‌ی خمام سالروز ارتحال پيامبر عظيم الشأن اسلام حضرت محمد (ص) و سبط اکبرشان امام حسن مجتبي (ع) و ذريّه گرانقدرشان امام رضا (ع) را در پيش‌رو بیان نموده که اوج عزا و ماتم عالم بشريت است. وی، افزود : متاسفانه بسياري از انسان‌ها آن را درک نمي‌کنند.

عاشوری حماسه‌ی ماندگار نهم دي 88 را يکي از افتخارات تاريخ ملت ايران عنوان نموده، خاطرنشان کرد : این حماسه نشان دهنده‌ی شور، شعور و بصيرت مردم مسلمان کشور ماست.
امام جمعه‌ی خمام، خاطرنشان کرد : در شرايطي که چهره‌ی نفاق فتنه‌گران براي برخي از خواص سياسي مشخص نشده بود و متأسفانه هنوز هم برايشان مشخص نشده است، قاطبه‌ی ملت به پا خواستند و عقيده‌ی راسخ خود را در دفاع از نظام، ولايت و ارزش‌هاي اسلامي رسماً اعلام کردند. وی با اشاره به اینکه بعد از آن بود که بسياري از افراد فريب خورده برگشتند، ولي عده‌اي هم چون اوضاع را وفق مراد خود نمي‌ديدند راه سکوت را پيش گرفته و گاهي هم در رسانه‌هاي زنجيره‌اي و يا بيگانه ابراز وجود مي‌کردند، یادآور شد : اکنون همان عده بيشتر به جنب و جوش افتاده و با نفوذ در برخي از دستگاه‌هاي دولتي حتي زمزمه‌ی شکستن حصر سران فتنه را سر مي‌دهند.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عاشوری با بیان اینکه فتنه‌گران در صدد برنامه‌ريزي براي ديدار با برخي از مراجع قم هستند و به‌جای اينکه با آب توبه خود را تطهير کنند به فکر تسرّي دادن نجاست خود به ديگران هستند، گفت : اینان باید بدانند که اين ملت، همان حماسه آفرينان بصيرت 9 دي هستند و هر زماني که اشاره‌ی مقتداي خود را ببينند بار ديگر طوفان به پا مي‌کنند و آنان را همچون خس و خاشاک به زباله‌دان تاريخ مي‌ريزند.
وی ضمن بیان اینکه نمي‌توان اهانت کنندگان به ساحت مقدس عاشوراي اباعبدالله (ع) را فراموش کرد، افزود : چه حالي داشتند سران فتنه، وقتي که عواملشان با رقص و پايکوبي نماز گزاران ظهر عاشورا را سنگباران مي‌کردند، پرچم عزاي حسيني (ع) را به آتش مي‌کشيدند و به خيمه‌هاي حسيني (ع) يورش مي‌بردند ؟ آيا از آنگونه اعمال برائت جستند يا مردان خدا جويشان ناميدند ؟!
امام جمعه‌ی خمام ضمن بیان اینکه ما حمايت قاطع خود را از برخورد شجاعانه‌ی رياست محترم قوة قضائيه با حاميان فتنه اعلام مي کنيم، تصریح کرد : ما خواهان محروميت دائمي فتنه‌گران و حاميانشان از مناصب سياسي و دولتي هستيم.


موضوع : روحانیون، نماز جمعه
http://khna.ir/9916

۱ دیدگاه