خمام - تحولاتی در برخی هیئت‌ها در راه است / در ۳ ماهه اخیر ۱۰ میلیون تومان برای سالن تختی هزینه گردید / مراسم تجلیل از قهرمانان اسفندماه برگزار می‎شود
ویژه
در جوابیه خلیلی به خمام‌نیوز مطرح شد ؛

تحولاتی در برخی هیئت‌ها در راه است / در ۳ ماهه اخیر ۱۰ میلیون تومان برای سالن تختی هزینه گردید / مراسم تجلیل از قهرمانان اسفندماه برگزار می‎شود

به گفته‌ی رئیس اداره ورزش و جوانان خمام، سعی بر این است بتوانیم در آینده هرچه بیشتر وضع موجود را ارتقاء دهیم.

یکشنبه، ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ KHNA62463

سرویس ویژه‌ی «طرح سوال» فعالیتی تازه از مجموعه‌ی خمام‌نیوز در راستای پرسشگری از مسئولین است که به واسطه‌ی سوالات، نقدها و مطالبات شهروندان در قالبی متمایز از چارچوب خبرها و مصاحبه‌های قبلی از طریق مسئولین مربوطه پیگیری شده و پس‌از دریافت پاسخ سوالات، بی‌کم و کاست در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

در شماره‌ی اول از «طرح سوال» به موضوعاتی همچون وضعیت هیئت‌های ورزشی، برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی و وضعیت سالن تختی خمام پرداخته شده و در نامه‌ای خطاب به ریاست اداره ورزش و جوانان خمام، آمده است : با توجه به آنکه مقام معظم رهبری در قسمتی از تبیین نهمین مولفه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر اهمیت شفاف‌سازی تاکید نموده و همچنین روشن ساختن افکار عمومی به موجب قانون مطبوعات، رسالت مطبوعات بوده و کسب و انتشار اخبار داخلی حق قانونی مطبوعات قلمداد می‌گردد، خواهشمند است حداکثر ظرف مدت ۱ هفته کاری «از تاریخ ۲۶ آذر» نسبت به پاسخ سوالات زیر اقدام نموده و نتیجه را به صورت مکتوب در اختیار تحریریه خمام‌نیوز قرار دهید :

  1. در خصوص بازپس‌گیری هیئت‌های ورزشی از شخصیت‌های غیرورزشی، فاقد تخصص مرتبط، فاقد آورده مالی، غیرفعال یا کم‌فعال به دفعات اعتراضاتی صورت پذیرفت ؛ نهایتاً چه تصمیمی اتخاد گردیده است ؟
  2. با توجه به آنکه فعالیت برخی هیئت‌های ورزشی در ایام نزدیک به انتخابات چشم‌گیر بوده و پس‌از انتخابات به حالت غیرفعال یا کم‌فعال سابق بازگشته، شاهد اعطای پست‌های نمایشی یا دست به دست شدن هیئت‌ها بوده‌ایم که موجب سیاسی شدن ورزش خمام گردیده، چه تصمیمی در خصوص بازپس‌گیری هیئت‌ها اتخاذ گردیده است ؟
  3. چه تصمیمی در خصوص تقدیر از قهرمانان ورزشی بخش خمام به دور از رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی اتخاذ شده و مراسم آتی تجلیل از قهرمانان بخش خمام در چه تاریخی و با چه ساز و کاری برگزار خواهد شد ؟
  4. سالن ورزشی تختی خمام پس از بی‌مهری‌های متعدد از طریق واگذاری به بخش خصوصی و پس از آن با وجود پیگیری‌های ارزشمند شما در مدت اخیر، همچنان از وضعیت نامطلوب رنج می‌برد. نداشتن گرمایش مناسب، چکه کردن آب در داخل سالن، دروازه‌های فوتسال نامناسب، نظافت و … بخشی از مشکلات هستند که در طولانی مدت حل نشده باقی مانده یا همچنان به چشم می‌خورد ؛ چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد ؟

در پاسخ به نامه‌ی مذکور، بابک خلیلی «ریاست اداره‌ی ورزش و جوانان خمام» نوشت : با احترام به روح پر فتوح رهبر کبیر انقلاب و شهدای ۸ سال دفاع مقدس، علی‌الخصوص شهدای مدافع حرم و آرزوی توفیق و پیشرفت برای همه خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی ایران، جوابیه‌ی نامه سردبیر پایگاه خبری خمام‌نیوز در خصوص عملکرد اداره ورزش و هیئت‌های ورزشی برای مردم فهیم و ورزش دوست بخش خمام ارائه می‌گردد، که در این راستا لازم دانستم گزیده‌ای از مطالب و فعالیت‌های انجام شده را ارائه نمایم :

  1. این توقع از عناصر خبری است که در تبیین هر پدیده‌ای از فعالیت‌های اجتماعی جامع‌نگر بوده و دریابد که هر مدیر اجرایی با هماهنگی ساختار کلان خود، روندها را دریافت کرده و بر اساس آن عمل می‌کند، ولی اینکه رسانه‌ای ورود سیاسیون را که همگی از عناصر اثرگذار نظام هستند به عنوان یک نقیصه در راهبرد مدیریت بشمارد و یا اینکه تصور کند اگر مسئولین هیئت‌های ورزشی از درون ورزش منصوب شوند کار به سامان خواهد شد، نشان از این دارد که یک جایی از اندیشه ورزی ما دچار اشکال است، چرا که تاکنون حضور این افراد و کمک‌های ایشان به قیمت‌های مختلف ورزشی بر کسی پوشیده نیست. از طرفی نباید نادیده گرفته شود که نمایندگان محترم مردم، بخشدار محترم، شهردار محترم و اعضای محترم شورای شهر و دیگر عزیزان برای پیشرفت ورزش بخش حامی و پشتیبان ما هستند.
  2. در خصوص بازپس‌گیری هیات‌های ورزشی از مسئولین هیئت‌های کم‌کار باید گفت که هیئت‌هایی که در حال حاضر مشغول فعالیت می‌باشند در حد توان خود با وجود کمبود منابع مالی و نداشتن امکانات اولیه‌ی مطلوب، بسیار عالی هستند. با توجه به اینکه مسئولیت هیئت‌های ورزشی به صورت افتخاری می‌باشد و فرد می‌بایست بر اساس علاقه‌مندی و عشقی که به پیشرفت ورزش دارد به این امر مهم بپردازد ؛ لذا اینجانب از این رسانه محلی و از تمام عزیزانی که برای پیشرفت ورزش خمام فعالیت می‌نمایند کمال تشکر را دارم، که با توجه به این کمبودها ورزش خمام یکی از بخش‌های برتر در سطح استان می‌باشد که می‌توان گفت از چندین شهرستان پیشی گرفته است ؛ به خصوص که خمام دارای بیش‌از ۳ هزار ورزشکار سازمان‌یافته و بیش‌از ۲۰ باشگاه ورزشی است. البته در خصوص برخی هیئت‌ها تغییراتی در مدت اخیر صورت گرفته و تغییر و تحولاتی در برخی از هیئت‌ها در راه است.
  3. همانطور که مستحضرید سالن‌های ورزشی این‌بخش سالیان زیادی در اختیار بخش خصوصی بوده که این مهم با حمایت و پیگیری‌های مجدانه بخشدار خمام و نمایندگان محترم از مزایده خارج گردیده است، که می‌توان گفت با توجه به مدت کم، با حمایت و کمک بی‌دریغ مردم، خیرین و مسئولین دلسوز بخش توانستیم بخشی از مشکلات چندین ساله را حل نماییم، از جمله هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیون تومان برای سالن تختی در ۳ ماهه‌ی اخیر ؛
    • سالیان زیادی بود که محوطه سالن تختی با کوچکترین بارندگی دچار آب‌گرفتگی می‌شد، که باعث عدم حضور و عبور و مرور ورزشکاران به داخل سالن گردیده بود، که با همکاری بخشداری، شهرداری و شورای شهر این مشکل برطرف گردید
    • رنگ آمیزی سالن، خط کشی و محوطه‌سازی داخل سالن تختی انجام شد
    • شیشه‌های مجاور سالن تختی که بر اثر ضربه شکسته شده بود تعویض گردید
    • ساعت دیجیتال در داخل سالن تختی نصب گردید
    • در مناسبت‌های مختلف ورزشی جوایزی اهدا شده و تجهیزات ورزشی در اختیار روستاهای بخش خمام قرار گرفت
    • لوله‌های پوسیده سیستم گرمایشی و ارتقاء سیستم نور در سالن تختی با همکاری شهرداری انجام شد
    • در خصوص در اختیار گرفتن تخته تشک کشتی برای پهلوانان از سهمیه اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت پیگیری شد
  4. ان‌‌شاالله به حول قوه الهی همانند سال‌های گذشته در اسفندماه سال جاری مراسم تجلیل از قهرمانان و افتخار آفرینان ورزشی در سطح کشور و ملی را خواهیم داشت.

همه‌ی کارهای انجام شده برای هرچه بهتر شدن وضع امکانات موجود برای اهالی ورزش و قهرمانان ارزنده‌ی بخش خمام با همدلی، مساعدت و همکاری صمیمانه مسئولین و خیرین ورزشی می‌باشد، که سعی بر این است بتوانیم در آینده هرچه بیشتر وضع موجود را ارتقاء دهیم.
در پایان عرایضم از رسانه پرمخاطب خمام‌نیوز و کلیه مسئولین توانمند بخش خمام کمال تشکر را دارم.


به گزارش خمام‌نیوز، نگارنده با تاکید بر اینکه مدیریت ورزش باید از سیاست جدا بوده و همانطور که بسیاری از شخصیت‌ها همواره بر جدایی سیاست و ورزش تاکید نموده‌اند، یادآور می‌گردد که بی‌شک حمایت‌های مالی مسئولین برای بهبود وضعیت سالن‌های ورزشی، تقدیر از ورزشکاران و توسعه‌ی ورزش امری ضروری بوده و انکار ناپذیر است، اما مبحثی که نقد شد موضوع به کارگیری شخصیت‌های غیرورزشی، فاقد تخصص مرتبط، فاقد آورده مالی، غیرفعال یا کم‌فعال بود که با نگاهی به لیست ۲۹ هیئت ورزشی نمونه‌های آن مشهود به نظر می‌رسد.
علاوه بر این، استفاده از عناوین و پست‌های ورزشی در دوران نزدیک به انتخابات به عنوان رزومه، فعالیت چشم‌گیر برخی هیئت‌ها در بحبوحه‌ی انتخابات و تجلیل از ورزشکاران در ایام مذکور که تب داغ این فعالیت‌ها در برخی هیئت‌ها پس از انتخابات فروکش نمود، نمونه‌هایی از موضوع مورد اشاره بود که در جوابیه به آن پرداخته نشد و امید است در تغییر و تحولات مورد اشاره در هیئت‌های ورزشی گنجانده شود یا با توجه به آنکه داوطلبین متعددی در ایام مذکور برای شرکت در انتخابات شورای شهر و روستاها اعلام آمادگی می‌نمایند، موقعیتی فراهم گردد تا همه بتوانند در شرایطی برابر با بهره‌گیری از آورده‌های مالی از موقعیت گام برداشتن برای ورزش و البته رزومه‌سازی بهره‌مند گردند.
همچنین در خصوص بازپس‌گیری هیئت‌های ورزشی از افراد کم‌فعال یا غیرفعال، نمی‌توان تلاش‌های برخی هیئت‌های فعال را به پای عملکرد ضعیف دیگر هیئت‌ها نوشت و امید است حکم انتصاب یک‌ساله برخی هیئت‌ها که گاهاً به صورت نانوشته برای سال‌ها تمدید می‌گردد، شامل ملاحظات مذکور گردد.

در پایان، رهبر معظم انقلاب در یکی از فرمایشات خود با بیان اینکه «وظیفه اصلى دولت و مسئولان ورزش کشور این است که اشتیاق به ورزش و روح ورزشکارى و ورزش‌خواهى را در مردم زنده کنند» بر اهمیت ورزش تاکید داشته‌اند. ضمن امید به تداوم پیگیری‌های شما، از پاسخگویی و تلاش‌های مجدانه برای بهبود وضعیت و پیشرفت ورزش خمام تقدیر نموده و لازم به ذکر است در آخرین بازدید بهبود وضعیت سالن تختی مشهود بوده است.
بی‌شک خمام‌نیوز به عنوان بازوی پیگیری‌های جامعه و مردم در بخش خمام علاوه بر پوشش خبری افتخارات ورزشکاران و البته گزارش مشکلات موجود، همچون گذشته به انعکاس اقدامات و عملکردهای صورت گرفته توسط اداره ورزش مبادرت خواهد ورزید و امیدواریم روحیه نقدپذیری و پاسخگویی شما به عنوان یک الگو و فرهنگ در تمامی جامعه نهادینه گردد.


دیدگاه شما چیست ؟!