خمام - ضرورت حمایت از مشاغل خانگی در خمام
ویژه
بخشدار خمام تاکید کرد :

ضرورت حمایت از مشاغل خانگی در خمام

حمايت از مشاغل خانگی و توسعه‌ی آن ضرورتی برای توسعه‌ی اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم بخش خمام است.

چهارشنبه، ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹ KHNA8629

بخشدار خمام طی نشستی با محمد ملک‌دوست (مدیر کمیته‌ی امداد شهرستان رشت) با اشاره به اهمیت توجه به مشاغل خانگی در خمام، عنوان کرد : حمايت از مشاغل خانگی و توسعه‌ی آن ضرورتی برای توسعه‌ی اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی مردم بخش خمام است.
وی با اشاره به پیگیری طرح راه‌اندازی شهرک صنعتی در خمام، افزود : حل مشکل بيکاري برنامه‌اي است که نياز به ارائه‌ی راهکارهاي بلند مدت دارد، اما با ايجاد راهکارهاي کوتاه مدت و مياني مي‌توان شدت وحدت آن را در جامعه کاهش داد.
حسین ذاکر استقامتی با بیان اینکه بيش از دو دهه است که کشور به‌طور جدي با مشکل بیکاری مواجه است و عليرغم اتخاذ راهکارهايي نظير حمايت و توسعه بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده، هنوز نتوانسته اين مشکل را که با افزايش ورود جوانان به بازار کار پيچيده‌تر مي‌شود مهار کند، تصریح کرد : هم‌اکنون جوانان، زنان و فارغ التحصيلان دانشگاهي بيشترين مخاطبان بيکاري در کشور هستند و مشارکت اقتصادي زنان که نيمي از جمعيت کشور را به خود اختصاص داده‌اند کمتر از 15 درصد است و حکايت از آن دارد که زنان نقش عمده‌اي در بازار کار کشور ندارند.

DSCF5099

نماینده‌ی عالی دولت در خمام، یادآور شد : بر اساس تحقيقات سازمان ديده‌بان جهاني، کارآفريني با توسعه‌ی کسب و کارهاي کوچک و متوسط منجر به کاهش نرخ بيکاري به‌طور معنادار مي‌شود و از جمله‌ی مشاغل کوچک و متوسط مشاغل خانگي است که هزينه بالايي را به خانواده تحميل نمي‌کند و در عين حال سبب افزايش درآمد و توليد ثروت مي‌شود.
استقامتی با بیان اینکه کسب و کارهاي خانگي از جمله راهکارهاي مناسب براي توسعه اشتغال‌هاي خرد و متوسط به‌ويژه براي جمعيت وسيعي از زنان است که داراي مهارت کافي در انجام برخي از کارها هستند، اما به‌دليل بازار نامناسب اشتغال نمي‌توانند جذب بازار شوند، گفت : فعاليت اقتصادي در محيط خانگي امکان مشارکت اعضاي خانوار براي انجام يک فعاليت اقتصادي مشترک بوده و جلوگيري از رفت و آمدهاي شهري، صرفه‌جويي در هزينه‌هاي اجتماعي و در کنار خانواده بودن از مزاياي مشاغل خانگي است.
بخشدار خمام مشارکت اعضاي خانواده در يک فعاليت اقتصادي با بهره بردن از آموزش “استاد شاگردي” که هزينه‌اي براي صاحب کار در بر ندارد را از مزاياي ديگر مشاغل خانگي قلمداد نموده و تصریح کرد : علاوه بر توسعه‌ی فرهنگ کار در خانواده، فرزندان از حضور مادر در خانواده احساس امنيت کرده و به اهميت کسب و کار خو مي‌گيرند.
این مسئول، یادآور شد : در کنار مزاياي فراواني که براي مشاغل خانگي متصور است، انعطاف‌پذيري اين نوع کار است که با هزينه‌ای بسيار اندک در جهت تغيير و بهبود کار مي‌توان گام برداشت.


موضوع : بخشداری
http://khna.ir/8629

۱ دیدگاه