خمام - ضرورت تجهیز آتش‌نشانی خمام
ویژه
نگاهی به پیگیری‌ها ؛

ضرورت تجهیز آتش‌نشانی خمام

علی‌رغم پیگیری‌های متعدد، خمام از نبود تجهیزات و سِت نجات آتش‌نشانی در رنج است.

شنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲ KHNA12564

dscf0043هفتم مهر سال جاری نخستین مانور اطفای حریق، امداد و نجات با محوریت آتش‌نشانی این شهر با همکاری کارگروه‌های امداد و نجات شهر خمام به‌مناسبت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شد.
شهردار خمام در این مراسم به مسئله‌ لزوم تهیه‌ ست نجات اشاره کرد و گفت: آتش‌نشانی شهرداری خمام فاقد ست نجات برای بیرون آوردن مصدومان از خودروها است.
رئیس شورای اسلامی شهر خمام نیز بر لزوم توجه ستاد مدیریت بحران گیلان و مسئولان رده‌بالا به این بخش و تجهیز آتش‌نشانی خمام اشاره داشت.

* ضرورت تامین اعتبار برای تخصیص ست نجات آتش‌نشانی خمام
در جریان بازدید میدانی افشین عزیزی مدیرکل مدیریت بحران گیلان در هفتم آذر امسال بخشدار خمام به لزوم تامین اعتبارات لازم برای برداشتن گام‌های اساسی اشاره کرد. حسین ذاکر استقامتی در این دیدار گفت که با توجه به توسعه‌یافتگی شهری و استقبال از طرح‌های آپارتمان‌سازی و مسکن‌مهر که عموماً ارتفاع‌سازی شده‌ و از طرفی بخش خمام با 160 کیلومتر مربع وسعت و جمعیت 56 هزار نفری با کمبود امکانات آتش‌نشانی مواجه است. وی این امکانات را شامل ست نجات و خودروی نردبانی برای واحد آتش‌نشانی عنوان کرد و برطرف شدن کمبودها و تامین اعتبارات را یک ضرورت خواند.

* تأکید دوباره بر تجهیزات آتش‌نشانی خمام
در جلسه‌ هم‌اندیشی پیرامون مسایل و مشکلات شهر خمام که به میزبانی شورای اسلامی این شهر برگزار شد، رئیس شورای اسلامی شهر خمام بار دیگر بر لزوم تهیه‌ ست نجات برای آتش‌نشانی خمام تأکید کرد.

* حضور 3 نماینده‌ شهرستان رشت در خمام
جلسه‌ شورای اسلامی شهر خمام با 3 نماینده‌ شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که سخنگوی شورای شهر خمام بر لزوم تهیه‌ ست نجات برای آتش‌نشانی خمام با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون تومان تأکید کرد. وی افزود: با در نظر گرفتن بودجه‌ شهرداری خمام این امکان وجود نداشت و از نمایندگان انتظار می‌رود که با مساعدت خود برای تهیه‌ این ست که از بروز اتفاق‌های تلخ پیشگیری می‌کند اقدام کنند.

* وعده‌هایی که تحقق نیافت
تا پایان سال جاری زمان زیادی باقی نمانده است و با توجه به اینکه حادثه در بخش خمام حتی از بسیاری شهرستان‌های گیلان بیشتر است، ضرورت تجهیزات آتش‌نشانی بیشتر از همیشه احساس می‌شود.
در مانور اطفای حریق، شهردار خمام پوشش دادن جمعیت 17 هزار نفری این شهر و 56 هزار نفری 44 روستا را نیازمند امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی کافی دانست. علیرضا پورهادی، تهیه‌ تجهیزات را نیازمند منابع مالی دانست و گفت: تامین مبلغ مذکور در توان شهرداری نیست ضمن اینکه استانداری مجوز جذب نیرو را نمی‌دهد. وی خاطرنشان کرد: کمبود نیرو لزوم هرچه سریع‌تر رسیدگی به تجهیز آتش‌نشانی بخش خمام و تامین اعتبارات لازم برای حفظ جان مردم را مضاعف می‌کند.


موضوع : آتش نشانی، بخشداری، شهرداری، شورای شهر
http://khna.ir/12564

۱ دیدگاه