خمام - برخی‌از قطعی‌های برق سراسری هستند / به‌زودی کیفیت آب و فشار شبکه بهبود می‌یابد
ویژه
در جلسه بررسی مشکلات برق و آب خمام مطرح شد ؛

برخی‌از قطعی‌های برق سراسری هستند / به‌زودی کیفیت آب و فشار شبکه بهبود می‌یابد

جلسه بررسی مشکلات برق و آب شرب شهری و روستایی بخش خمام پیش‌ازظهر امروز در بخشداری برگزار شد.

دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴ KHNA71393

جلسه بررسی مشکلات برق و آب شرب شهری و روستایی بخش خمام پیش‌ازظهر امروز در بخشداری برگزار شد.

علیرضا مسچیان در این جلسه که با حضور مدیران ادارات برق، آبفا، آبفار، معاونت شهرداری، دهیاران و شوراهای اسلامی روستا در سالن کنفرانس بخشداری پیگیری شد بر وجود برخی مشکلات در خصوص برق و آب طی روزهای اخیر در سطح شهر و روستاهای بخش خمام اشاره کرده و عنوان کرد : با توجه به اهمیت موضوع ضروری دانسته شد تا جلسه‌ای با حضور مدیران ادارات برق، آبفا و آبفار به منظور بررسی مشکلات و موانع موجود و همچنین شنیدن برنامه‌های هر اداره به جهت حل مشکلات موجود برگزار گردد.

گلایه در خصوص عدم پاسخگویی مناسب / پاسخگویی صحیح به مشترکین در اولویت قرار گیرد

بخشدار خمام با اشاره به برخی گلایه‌ها در خصوص عدم پاسخگویی مناسب برخی ادارات خدمت‌رسان به مشترکین خود، افزود : تلفن‌ها باید پاسخ داده شده و پاسخگویی صحیح به مردم در اولویت قرار گیرد.
وی همچنین بر لزوم استفاده‌ی صحیح از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی تاکید کرده و تصریح نمود : باید از موهبت رسانه‌ها بهره گرفته و ضمن پذیرش نقدهای حقیقی و منطقی، برای رفع آنها تلاش نماییم.
به گفته‌ی مسچیان، از دهیاران انتظار می‌رود در بحث برق و آب روستایی مشکلات و پیشنهادات خود را به جهت پیگیری بیشتر به صورت مکتوب به بخشداری تحویل داده و در خصوص آب‌دارانی که عملکرد مناسب ندارند صورتجلسه تهیه نموده و در اختیار بخشداری قرار دهند.

برخی‌از قطعی‌های برق سراسری بوده و از پیش تعیین‌نشده هستند

رئیس اداره برق خمام در این جلسه ضمن عذرخواهی در خصوص مشکلات، کمبودها و قطعی‌های برق بخش خمام، خدمات‌رسانی پایدار را به عنوان هدف اصلی این‌اداره برشمرده و گفت : گاهاً شاهد بروز قطعی‌هایی در برق برخی مناطق شهری و روستایی هستیم که این قطعی‌ها سراسری بوده و مربوط به کمبودهای موجود در تولید است.
رضا جاهد با بیان اینکه قطعی‌ها با توجه به سهیمه‌بندی موجود خارج از اختیار اداره‌ی برق خمام یا استان می‌باشد، افزود : در خصوص قطعی‌ها در تهران تصمیم‌گیری شده و از پیش تعیین‌شده نمی‌باشد، لذا امکان اعلام جدول قطعی‌ها به شهروندان وجود ندارد.
این‌مسئول همچنین با بیان اینکه مصرف‌ها و رفتارهای مصرف مشترکین تغییر نموده، ادامه داد : در سطح شهر و روستاها کارها و اقدامات مختلفی صورت پذیرفته، اما پیگیر رفع مشکلات و کاستی‌های موجود از جمله افت ولتاژ هستیم.
به گفته‌ی وی، تغییرات ساختاری مختلفی را از بحران برف گذشته تا به امروز شاهد بوده و در موقعیت‌های مختلفی توانستیم اقدام به نصب ترانس نماییم ؛ البته بهره‌برداری از تعداد ۱۴ ترانس از اسفندماه گذشته برآورد شده بود که به دلیل برخی مشکلات پیمانکاری و نقدینگی تنها ۸ مورد از آن برق‌دار شده و موارد باقیمانده به زودی برق‌دار می‌گردند، که برخی از آنها تا آخر هفته‌ی جاری می‌باشد.
جاهد با تاکید بر لزوم کاهش و اصلاح مصرف، بر خاموش کردن لوازم برقی اضافه همچون لامپ‌ها تاکید کرده و گفت : مشکل در پاسخگویی به مشترکین به دلیل کمبود نیرو در اداره برق خمام می‌باشد، که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

با بهره‌برداری از خط انتقال آب شرب به مخزن خمام کیفیت آب و فشار شبکه بهبود می‌یابد

رئیس اداره آبفا خمام همچنین با بیان اینکه اوج مصرف و کمبود فشار آب بیشتر در ساعات ۱۰ صبح الی ۱۵ عصر رخ می‌دهد، عنوان کرد : در بسیاری مواقع سیستم اصلاح پمپاژ و تولید دچار مشکل نبوده، اما با نوسان فشار مواجه هستیم که این‌مسئله را انکار نکرده و یکی‌از علل آن افزایش مصرف مشترکین است.
ماریا نیک‌کار با بیان اینکه این امیدواری وجود دارد که با بهره‌برداری از طرح اضطراری خط انتقال آب شرب به مخزن خمام کیفیت آب بهبود یافته و فشار شبکه افزایش یابد، تصریح کرد : متاسفانه در برخی موارد مشکلات برق بر روی مشکلات آب تاثیرگذار بوده و در برخی موارد دیگر به دلیل نصب پمپ مستقیم شاهد بروز مشکلاتی برای مشترکین همجوار هستیم.
به گفته‌ی وی، پروژه‌ی لوله‌گذاری برای آب‌رسانی به شهر خمام از تصفیه خانه بزرگ گیلان مراحل پایانی کار خود را سپری می‌کند.

به گزارش خمام‌نیوز، فرزین فرخی «مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رشت» چهارشنبه‌ی گذشته «۶ تیرماه» در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خمام‌نیوز از بهره‌برداری طرح اضطراری خط انتقال آب شرب به مخزن خمام طی حداکثر ۱۰ روز آینده خبر داده بود.
شایان ذکر است، هرچند گزارش‌های ارسالی شهروندان به خمام‌نیوز در دو بخش مشکلات آب و مشکلات برق (به صورت تفکیک شده، ضمن رعایت حریم خصوصی افراد) به جهت پیگیری بیشتر به مدیر جلسه تحویل داده شد، اما شهروندان همچنان می‌توانند از طریق شماره 34422511 اداره‌ی برق و شماره 34422927 اداره‌ی آبفا مشکلات برق و آب شهری را گزارش و پیگیری نمایند.


دیدگاه شما چیست ؟!

امکان ثبت دیدگاه غیرفعال است.