خمام - شبکه آب سلکول دافچاه اصلاح و استانداردسازی می‌شود
ویژه
مدیر امور آبفای خمام:

شبکه آب سلکول دافچاه اصلاح و استانداردسازی می‌شود

ماریا نیک‌کار، گفت: اتخاذ تصمیم برای کوتاه‌تر نمودن فواصل شستشوی شبانه شیرهای تخلیه یکی‌از نتایج این‌بازدید بوده؛ که در نتیجه آن، کیفیت ظاهری آب در بازدیدهای میدانی بعدی بهتر بوده است.

شنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵ KHNA105900

مدیر امور آبفای خمام از پیگیری برای اصلاح و استانداردسازی شبکه آب در روستای سلکول دافچاه خبر داد.
ماریا نیک‌کار با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی خمام‌نیوز درخصوص گلایه اهالی این‌روستا از وضعیت نامطلوب آب شرب سلکول، عنوان کرد: آب شرب روستاهای محدوده دافچاه از چاه زیرزمینی بوده و مانند سایر مناطق شمالی کم‌وبیش دارای آهن و منگنز بوده است.
وی با تاکید بر آنکه به‌منظور جلوگیری از مشکل آلودگی و میکروبی و همچنین حفظ سلامت آب مجبور به کلرزنی هستیم، تصریح کرد : در این‌حالت آب دارای ذرات ریز آهن و منگنز با کلر ترکیب شده و اکسیداسیون شکل‌گرفته، که ظاهر آن دچار مشکل می‌شود. البته این‌موضوع در زمان‌هایی همچون تابستان که مصرف آب به‌خاطر گرما افزایش می‌یابد، بیشتر به چشم می‌خورد. همچنین با توجه به عدم برخورداری تاسیسات دافچاه از دیزل ژنراتور، افت فشار شبکه و قطع برق مزید بر علت خواهد بود.
این‌مسوول با اشاره به بازدید میدانی هفته گذشته خود از منطقه مذکور، افزود: اتخاذ تصمیم برای کوتاه‌تر نمودن فواصل شستشوی شبانه شیرهای تخلیه یکی‌از نتایج این‌بازدید بوده؛ که در نتیجه آن، کیفیت ظاهری آب در بازدیدهای میدانی بعدی بهتر بوده است.
وی با بیان اینکه در سنوات گذشته از لوله‌گذاری آهنی در شبکه استفاده میشد که بر کدر شدن رنگ آب تاثیر می‌گذاشت، یادآور شد: حدود ۸ سال قبل لوله‌گذاری جدیدی از سوی آبفار انجام‌گرفت، اما متاسفانه تصحیح انشعابات انجام نگرفت؛ اگرچه این‌مشکل در انشعابات جدید بسیار کمتر است.
مدیر امور آبفای خمام با اشاره بر لزوم اصلاح شبکه و مجزا نمودن لوله‌های قدیمی از شبکه به‌صورت کامل، گفت: این‌کار در روزهای آتی پیگیری خواهد شد و با توجه به آنکه تعویض لوله‌ها و استانداردسازی از سوی آبفا صورت می‌پذیرد، از روستاوندان انتظار می‌رود برای اصلاح انشعاب همکاری لازم را داشته باشند.
نیک‌کار، ادامه داد: کیفیت آب شرب در برخی‌از روستاهای شهرستان خمام پایین بوده و به‌دنبال رساندن آب تصفیه‌‌خانه به این‌روستاها هستیم. این‌مهم محقق نمی‌شود، مگر با اخذ اعتبارات عمرانی، لوله‌گذاری جدید و تعویض آب دافچاه. البته ما هم به‌دنبال راه‌حل موقت نبوده و امیدواریم پیگیری‌هایمان به نتیجه برسد.
این‌مسوول با اشاره به مخزن زمینی ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب خمام به خشکبیجار به‌طول حدود ۱۴ کیلومتر، خاطرنشان ساخت: حدود ۲ کیلومتر از این‌پروژه ملی که در محدوده شهری قرار دارد باقی‌مانده و رایزنی‌هایی در این‌رابطه با شهرداری خمام برای اخذ مجوز حفاری درحال‌انجام می‌باشد. طرح مذکور مجری طرح و پیمانکار خود را داشته، اما از سوی فرمانداری و آبفای خمام بنابر وظیفه پیگیری صورت می‌پذیرد تا خط انتقال کامل شود؛ زیرا با کامل‌شدن پروژه روستاهایی همچون دافچاه، لات، کته‌سر، مرزدشت، کلاچاه اول، کلاچاه دوم، تیسیه و … که کیفیت آب پایینی دارند، تحت پوشش پروژه قرار خواهند گرفت.


موضوع : اداره‌ی آب و فاضلاب
http://khna.ir/105900

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1402/05/21 - 23:01 می‌نویسد :

    takhassos in haaj khanom chi hast,,?!