خمام - از نامه استانداری درخصوص اخراج نیروهای غیرقانونی تا تغییر و تحولات جدید در شهرداری خمام
ویژه
زمزمه‌های خبری /

از نامه استانداری درخصوص اخراج نیروهای غیرقانونی تا تغییر و تحولات جدید در شهرداری خمام

در متن نامه‌ای که از سوی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان به شهردار خمام ارسال شده، آمده است : با توجه به تاکیدات استاندار گیلان مبنی‌بر ممنوعیت هرگونه به‌کارگیری نیروی انسانی در شهرداری‌ها بدون اخذ مجوز از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و طی مراحل قانونی، مقتضی‌است سریعاً نسبت به اخراج افراد موصوف اقدام شود.

چهارشنبه، ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ KHNA79342

به گزارش خمام‌نیوز، در متن نامه‌ای که اواخر بهمن‌ماه از سوی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان به شهردار خمام ارسال شده، آمده است : طی خبرهای واصله و بررسی‌های به‌عمل آمده توسط کارشناسان این‌دفتر محرز گردیده که آن شهرداری خارج از ضوابط و مقررات اداری و صرفاً با دخالت اعضای شورا مبادرت به جذب نیروی انسانی نموده است.
هوشنگ عباسقلی‌زاده، در ادامه‌ی این‌نامه نوشته است : با توجه به مکاتبات قبلی و تاکیدات استاندار گیلان مبنی‌بر ممنوعیت هرگونه به‌کارگیری نیروی انسانی در شهرداری‌ها بدون اخذ مجوز از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و طی مراحل قانونی، مقتضی‌است سریعاً نسبت به اخراج افراد موصوف اقدام شده و نتیجه به این‌دفتر اعلام گردد ؛ لذا مسوولیت عواقب ناشی از هرگونه تعلل در این‌مورد بر عهده «شهردار»، «مسوول امور مالی» و «مسوول امور اداری» خواهد بود.

با این‌وجود، در کنار سکوت رسانه‌ای، تعلل صورت گرفته و عدم اخراج نیروهای نزدیک به افراد ذی‌نفوذ با توجه به دریافت نامه‌های متعدد در این‌خصوص از تیرماه سال جاری تاکنون، به حرکت افتادن مجدد قطار تغییر و تحولات در شهرداری خمام جز پررنگ‌تر شدن شائبه عزل و نصب‌های جهت‌دار چه معنایی می‌تواند در بر داشته باشد ؟!

بنابر این‌گزارش، دی‌ماه سال گذشته بود که خمام‌نیوز با انتشار خبری از انتقال مسوول واحد عمران شهرداری به واحد تازه تعریف شده‌ی املاک و نوسازی خبر داده و ضمن نقل‌قول از نایب‌رییس وقت شورا مبنی‌بر «تشریفاتی خواندن پست جدید»، به مدرک تحصیلی لیسانس عمران و فوق لیسانس شهرسازی وی اشاره کرده و یادآور نموده بود که از وی به‌عنوان یکی‌از گزینه‌های بومی تصدی بر سمت شهردار در شورای پنجم و از رقبای موسی فکور «شهردار غیربومی» یاد میشد.
این‌درحالی است که بر اساس شنیده‌ها شخص مذکور در کمال تعجب در تغییر و تحولاتی که در آستانه‌ی سال جدید صورت گرفته از واحد املاک و نوسازی به واحد آتش‌نشانی! منتقل شده، و البته تغییرات تنها به وی ختم نشده و دامن‌گیر چند پرسنل دیگر همچون مسوول واحد فضای سبز بوده، که احتمالاً در واحد تاکسیرانی یا واحدی دیگر به فعالیت ادامه خواهد داد.

در پایان، بدون شک اتفاقات مذکور و اختلافات مشهود در بدنه شورا کمکی به شهر خمام و شهروندان آن ننموده و خمام‌نیوز در چارچوب قوانین به‌عنوان یک‌رسانه بی‌طرف آماده‌ی انتشار توضیحات تکمیلی با هدف شفافیت و افزایش آگاهی عمومی می‌باشد.


۳ دیدگاه

  • قاسم در مورخ 1398/01/05 - 21:06 می‌نویسد :

    آقایان بازنشسته حیا کنید شهرداری را رها کنید

  • شادی در مورخ 1398/02/11 - 09:19 می‌نویسد :

    انگار شهرداری ارثیه پدری بازنشته ها است ترک نمیکنند دولت باید قانون بازنشتگی را به قانون واگذاری عمری پست اصلاح کند.

  • ناشناس در مورخ 1398/03/13 - 09:14 می‌نویسد :

    بعضی ها تا لب گور تمایل به ترک پست ندارند