خمام - اولین جلسه‌ی کاری استاندار با مسئولین خمام و سرمایه‌گذاران خارجی صورت‌پذیرفت
ویژه

اولین جلسه‌ی کاری استاندار با مسئولین خمام و سرمایه‌گذاران خارجی صورت‌پذیرفت

اولین جلسه‌ی کاری محمدعلی نجفی درحالی صورت پذیرفت که مسئولین بخش خمام و سرمایه‌گذاران سوئدی با حضور در ساختمان استانداری میهمان وی بودند.

شنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷ KHNA6592

استاندار گيلان صبح امروز با مسئولین بخش خمام و گروه سرمايه‌گذار خارجي ديدار و گفتگو کرد. در اين ديدار که جبار کوچکی‌نژاد (نماینده‌ی مردم در مجلس)، حسین ذاکر استقامتی (بخشدار خمام)، علیرضا پورهادی (شهردار خمام)، سیدمجتبی حسینی‌نسب (ریاست شورای اسلامی خمام)، جلیل غیاثی (سخنگوی شورای شهر خمام)، امیرحسین علوی (عضو شورای شهر رشت)، رؤساي سازمانهاي صنعت و معدن و تجارت، اقتصاد و دارايي نيز حضور داشتند، با سرمايه گذاران سوئدي در زمينه‌ي همکاري‌هاي دو جانبه در بخش‌هاي ساخت کارخانه‌ي توليد خانه‌هاي پيش ساخت، پالايشگاه نمايشگاه بين‌المللي، هتل، فرودگاه، راه آهن و جاده‌سازي بحث و تبادل نظر شد.

استاندار گيلان در اين ديدار با بيان اينکه باتوجه به سياست‌هاي دولت تدبير و اميد بهبود وضعيت معيشيت مردم و توجه به اقتصاد الويت نخست برنامه‌هايش است، گفت : با توجه به اين سياست هنر ما بايد جذب سرمايه گذار باشد. دکتر نجفي تأکيد کرد : هرگز مانع تراشي در مسير سرمايه گذاري در استان را نمي پذيرم، چرا که با کار آفريني و ايجاد اشتغال وضعيت اقتصادي مردم نيز بهبود مي‌يابد. وي با اشاره به اينکه گيلان سرزمين فرصت‌ها است، خاطرنشان کرد : مردم گيلان به دنبال بهترين‌ها هستند، از اين‌رو سرمايه گذاري‌هاي صحيح به خوبي در اين استان جواب ميدهد . استاندار گيلان، افزود : به عنوان مثال سرمايه گذاري در بخش گردشگري در گيلان به خوبي جواب ميدهد و مردم اين استان براي امکانات خوب، حاضرند پول خوب هم بدهند ؛ بخاطر اينکه همواره به دنبال بهترين ها بوده اند.

jpg138

حسین ذاکر استقامتی (بخشدار خمام) نیز ضمن تبریک به مناسبت انتصاب دکتر نجفی و تشکر از دولت تدبیر و امید، اشاره داشت : همانگونه که در جلسه‌ی معارفه اشاره فرمودید، گیلان سرزمین فرصتها است و بالطبع شهرستان رشت به‌جهت موقعیت خاص‌اش، یکی از بزرگترین فرصتهای استان گیلان به شمار می‌رود. نماینده‌ی عالی دولت در بخش خمام با اشاره به جهت ژئوپلتیک منطقه‌ای خمام که در مسیر شهرستان رشت و شهرستان انزلی، یکی از بزرگترین و مستعدترین بخش‌های شهرستان رشت می‌باشد، یادآورد شد : بر اساس آمار نفوس و مسکن سال 1390، دارای جمعیت شهری 17106 نفر و جمعیت روستایی بیش از 56000 نفر جمعیت می‌باشد ؛ این به مثابه‌ی آن است که از بسیاری از شهرستان‌های استان گیلان نظیر ماسال، رودبار و سنگر، جمعیت بالاتری را برخوردار است. وی افزود : با در نظر گرفتن وجود سه نقطه‌ی حادثه خیز در بخش خمام که هر ساله توام با تلفات مالی و جانی می‌گردد، از یک سو جمعیت بالا و از سوی دیگر عدم بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی باعث آن می‌گردد که مردم فهیم و خوب بخش خمام به جهت مداوا به رشت و انزلی مراجعه نمایند، در حالی که با احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی می‌توان خدمات‌رسانی مطلوب‌تری را به مردم بخش خمام داشته باشیم. بخشدار خمام ضمن اشاره به لزوم پکیج گردشگری برای بخش خمام، عنوان کرد : منطقه‌ی روستای دهنه‌سر شیجان می‌تواند دارای مجتمع توریستی-گردشگری باشد، لذا مسئولین این بخش آمادگی هرگونه همکاری و همیاری را با مجموعه‌ی سرمایه‌گذاران سوئدی خواهند داشت ؛ همچنین علاوه بر مبحث توریستی و گردشگری، به اشتغال پویا و پایدار اشاره شد.

سیدمجتبی حسینی‌نسب (ریاست شورای اسلامی شهر خمام) ضمن تبریک به استاندار به‌خاطر انتخاب بجا و شایسته‌ی ایشان که مایه‌ی مباهات گیلانیان فراهم شده که یک استاندار بومی سکان هدایت استان را بر عهده گیرد، به تشریح موقعیت جغرافیایی و مشکلات شهر خمام پرداخته و اظهار داشت : خمام دارای سابقه‌ی نزدیک به یک قرن بخشداری و 65 سال شهرداری می‌باشد و جای پای مردان بزرگی همچون میرزا کوچک‌خان جنگلی در آن دیده می شود. خمام که در مابین دو شهرستان بزرگ استان واقع شده و دارای موقعیت استراتژیک و نمونه‌ای می باشد و با توجه به اینکه به‌همراه وزیر کشور یک نگاه اجمالی به شهر خمام داشته و موقعیت آنرا خوب توصیف نموده‌اید، خواهشمند است توجهی ویژه و خاص نسبت به این منطقه داشته باشید.

جلیل غیاثی (سخنگوی شورا) که به‌عنوان مترجم نیز حضور داشت، با بیان اینکه خمام به لحاظ منطقه‌ای دارای پتانسیل ویژه‌ای بوده که میتواند به جذب توریست و نگه داشتن آن در بخش کمک کند، تاکید کرد : به لحاظ جمعیت بالای بخش خمام که در همه‌ی بخشهای استان شاخص می‌باشد، احداث یک بیمارستان مجهز نیز از ملزومات می‌باشد.

استاندار گيلان مذاکرات مختلف و اصولي با سرمايه گذاران را در کنار فراهم کردن تسهيلات مورد نظر مهم قلمداد کرد و گفت : اگر از هر صد نشستي که با سرمايه گذاران گذاشته مي‌شود حتي يک نشست هم به نتيجه برسد، در مسير پيشرفت استان بسيار مؤثر است و نبايد توقع داشت که حتماً بايد همه‌ي اين جلسات به نتيجه برسد. وی همچنین آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام نمود.


موضوع : استانداری، بخشداری، شهرداری، شورای شهر
http://khna.ir/6592

۱ دیدگاه

  • star در مورخ 1392/08/06 - 21:55 می‌نویسد :

    سلام .من اخبار رو همان شب نگاه کردم ولی از شورای شهرخمام نماینده نبوده است و بخشدار خمام وسخنگوی شورای اسلامی آن هم بعنوان مترجم بود هست توی تصویر تلویزیون دیگر اعضا شورای شهر نبوده اند