خمام - اقدامات اولیه به‌منظور ساخت مسکن برای پیرزن راسته‌کناری کلید خورد / لزوم مشارکت خیرین و گروه‌های خیریه
ویژه
در جریان بازدید بخشدار و رئیس کمیته امداد ؛

اقدامات اولیه به‌منظور ساخت مسکن برای پیرزن راسته‌کناری کلید خورد / لزوم مشارکت خیرین و گروه‌های خیریه

علاقه‌مندان برای مشارکت مالی در این امر خیر می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۳۴۴۲*۹۷*۷۸۸* «ستاره ۷۸۸ ستاره ۹۷ ستاره ۳۴۴۲ مربع» از طریق تلفن همراه کمک‌های نقدی خود را در اختیار گروه‌های خیریه خمام قرار دهند.

سه شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰:۱۱ KHNA63742

انتشار گزارشی از وضعیت نامناسب و مشکلات مشهود در زندگی پیرزن راسته‌کناری تحت عنوان «پولی برای خرید نان ندارم / دلم تا صبح پریشان است» و بازتاب آن در برخی رسانه‌های استان گیلان موجب شد تا توجهات بسیاری به این زن نیازمند جلب شده و پیام‌های متعددی برای کمک به جهت یاری او به سوی تحریریه خمام‌نیوز سرازیر گردد.

رئیس کمیته امداد خمام صبح امروز در جریان بازدید از منزل پیرزن راسته‌کناری با بیان اینکه فرد مذکور تحت پوشش کمیته امداد بوده و در نوبت ساخت مسکن محرومین می‌باشد، عنوان کرد : با توجه به شرایط فعلی و سرمای سخت زمستان موضوع ساخت مسکن برای این زن سرعت بخشیده خواهد شد.
علی جمشیدی با بیان اینکه کمیته امداد می‌تواند بخشی از هزینه‌ی اولیه برای شروع ساخت مسکن را متحمل شده و همچنین گازرسانی و آب‌رسانی را بر عهده بگیرد، تصریح کرد : یکی از خیرین موضوع برق‌رسانی و انجام امور مرتبط را بر عهده گرفته و دهیاری بخش دیگری را از طریق کمک‌های مردمی هزینه خواهد کرد که می‌توان از آن برای شروع ساخت مسکن استفاده نمود، اما ورود خیرین و گروه‌های خیریه برای تکمیل خانه ضروری می‌باشد.
وی با بیان اینکه ۹۱ طرح اشتغال‌زا در بخش خمام به اجرا در آمده، گفت : اولویت اول کمیته امداد توانمندسازی مددجویان بوده و کمیته امداد امام خمینی (ره) خمام با جذب اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان این ظرفیت را دارد تا طرح‌های اشتغال‌زا در بخش خمام را دو برابر نماید.
به گفته‌ی این مسئول، محدودیتی برای اعطای وام کم‌بهره ۴ درصد به مددجویان وجود نداشته و با توجه به آنکه ۴ درصد سود تنها از طریق بانک دریافت شده و معرفی ۱ ضامن کفایت می‌کند، تعلل افراد یا عدم معرفی ضامن معتبر از جمله دلایل احتمالی عدم موفقیت برخی مددجویان در دریافت وام می‌باشد.
جمشیدی همچنین با بیان اینکه از ۳۵ واحد مسکن محرومین ۲۹ مورد آماده‌ی تحویل و ۶ مورد در دست تکمیل است، گفت : تعمیرات، مقاوم‌سازی و ساخت سرویس بهداشتی برای ۵۰ مسکن دیگر در حال انجام است.

بخشدار خمام همچنین در بازدید پیش‌ازظهر خود با بیان اینکه باید در حداقل زمان چاره‌ای برای این زن راسته‌کناری اندیشیده شود، گفت : پروانه ساخت منزل جدید برای وی اوایل سال جاری به صورت رایگان صادر شده است.
علیرضا مسچیان، افزود : علاوه بر موضوع ساخت مسکن جدید با همکاری کمیته امداد و خیرین، رفع عیب سقف خانه‌ی فعلی در اسرع وقت توسط شورای روستا و دهیاری صورت خواهد گرفت.
این مسئول به کمک «جمعیت نو اندیشان خمام» برای ساماندهی، پیگیری و جمع‌آوری کمک‌های مالی برای پیرزن راسته‌کناری و اعلام آمادگی «گروه سرزمین من» برای تامین مواد غذایی وی به مدت ۳ ماه اشاره کرده و اذعان داشت : «گروه خیریه میهمانی خدا» در خصوص حل مشکل گرمایش ورود نموده و به تهیه بخاری مبادرت خواهد ورزید.
مسچیان، خاطرنشان کرد : اخبار مربوط به پیگیری‌ها در خصوص وضعیت پیرزن راسته‌کناری را از طریق شورای اسلامی روستا و دهیاری رصد خواهیم کرد و دست خیرین را برای تسریع در امر کمک رسانی به گرمی می‌فشاریم.

به گزارش خمام‌نیوز، آغاز اقدامات اولیه برای ساخت مسکن جدید و پیگیری‌ها برای تعمیر سقف خانه‌ی قدیمی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از جمله مسائلی است که در بازدیدهای امروز مطرح شد، که با توجه به حساسیت موضوع علاقه‌مندان برای مشارکت مالی در این امر خیر می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۳۴۴۲*۹۷*۷۸۸* «ستاره ۷۸۸ ستاره ۹۷ ستاره ۳۴۴۲ مربع» از طریق تلفن همراه کمک‌های نقدی خود را در اختیار گروه‌های خیریه خمام قرار دهند.


۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1396/11/10 - 15:48 می‌نویسد :

    afarin be shoma!mozoo ro peygiri konid, faghr o fesad be sheddat bala rafteh, poola ro bordan jahaye digar!bayad tozih bedan.