خمام - مراسم افتتاح دفتر «خمام نیوز» برگزار شد
ویژه
با حضور مسئولین ؛

مراسم افتتاح دفتر «خمام نیوز» برگزار شد

مراسم افتتاح دفتر پایگاه خبری خمام ۲۸ آذر با حضور مسئولین در خمام برگزار شد …

یکشنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹ KHNA46066

مراسم افتتاح دفتر پایگاه خبری خمام «خمام نیوز» پیش‌ازظهر امروز «۲۸ آذر» با حضور مسئولین در خمام برگزار شد.

علیرضا مسچیان در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و قدردانی از تلاش‌های خمام نیوز در انعکاس اخبار بخش خمام، گفت : بدون شک مسئولیت شما از این پس به واسطه‌ی بازگشایی دفتر پایگاه خبری به مراتب بیشتر خواهد شد.
بخشدار خمام با بیان اینکه رسانه روح تپنده و شریان زندگی بخش جامعه است، رسانه و جامعه را جدا نشدنی قلمداد کرده و یادآور شد : اگر رسانه را از جامعه یا جامعه را از رسانه جدا کنیم، بدون شک جامعه بی‌روح و بی‌جان می‌گردد.
به گفته‌ی وی، رسانه باید انعکاس صحیح و به موقع اخبار و اطلاع‌رسانی سالم را با رعایت موازین اخلاقی سرلوحه‌ی فعالیت خود قرار دهد.
این مسئول در پایان با آرزوی موفقیت برای تحریره‌ی خمام‌نیوز، خاطرنشان کرد : مردم خوب بخش خمام همواره نیازمند دریافت اطلاعات و اخبار به‌روز در زمینه‌های موضوعی مختلف از خمام نیوز هستند و این موضوع توجه بیشتر به فاکتور سرعت در انعکاس اخبار را می‌طلبد. 

 

علیرضا پورهادی نیز در جریان افتتاح دفتر خمام‌‎نیوز با اشاره به ضرورت توسعه‌ی پایدار خمام، گفت : رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ سازی موضوعاتی نظیر اخلاق شهروندی، ترافیک شهر، نظافت عمومی، حفظ منابع شهر و همکاری با برنامه‌ها ایفا می‌کنند.
شهردار خمام با ضروری دانستن فرهنگ سازی مسائل شهری توسط رسانه‌ها و مطبوعات، تصریح کرد : چنانچه در خصوص برنامه‌ها و مسائل شهری فرهنگ‌سازی مناسبی صورت پذیرد، بهره‌وری تا اندازه‌ی بسیار زیادی ارتقاء خواهد یافت.
این مسئول در پایان با تبریک به مناسبت بازگشایی دفتر این پایگاه خبری، نقش آفرینی تمام شهروندان را عامل توسعه‌ی شهر خمام دانست.

 

جلیل غیاثی ضمن قدردانی از تلاش‌های خمام نیوز در انعکاس اخبار بخش خمام، گفت : افتتاح دفتر پایگاه خبری خمام با میلاد حضرت محمد (ص) مصادف شد و این موضوع می‌تواند نوید بخش خبرهای خوبی برای شهر خمام باشد.
نائب رئیس شورای شهر خمام با بیان اینکه خبرنگاران این پایگاه خبری تا به امروز بی‌طرفانه و بدون چشمداشت مالی و اقتصادی، در سرما و گرما به تهیه‌ی گزارش و اخبار پرداخته‌اند، افزود : امیدوارم در سطح جامعه تدبیر و ساز و کاری سیستماتیک اندیشیده شود تا خبرنگاران و رسانه‌های برتر مورد حمایت قرار گیرند. وی با بیان اینکه از نظر من حرفه‌ی خبرنگاری همانند معلمی است، تصریح کرد : خبرنگار در واقع مثل یک معلم باید به افراد جامعه آگاهی داده و به روشنگری مسائل بپردازد.
این مسئول با اشاره به آیه‌ی «لا مُصِیبَهُ أشَدُّ مِنْ الجَهْلِ»، ادامه داد : دانستن و آگاهی حق مردم است و خبرنگاران با جمع آوری و تهیه‌ی اخبار و تبادل آن در سطوح خرد و کلان، در راستای آگاهی بخشی قدم برمی‌دارند.
وی بی‌طرفی خمام نیوز را در برخورد با موضوعات مختلف قابل تقدیر دانست و یادآور شد : تیم خمام نیوز در کارنامه‌ی فعالیت خود هرگز از بیان حقیقت واهمه‌ای نداشته و همواره در جهت پوشش حقایق گام برداشته، که خود یک رسالت بسیار خطیر است. وی با بیان اینکه برای حفظ وزانت این پایگاه خبری باید خبرها ارزش‌گذاری شوند، یادآور شد : پایگاه خبری خمام همواره به روز عمل نموده و با انعکاس اخبار ارزشمند می‌توان دیگر سایت‌های خبری استان گیلان را به پوشش اخبار این بخش تشویق نمود.
غیاثی بر لزوم انتقاد از عملکرد مسئولین برای بیان مشکلات اشاره کرده و رسانه را به عنوان چشم و گوش مسئولین برای اطلاع از مشکلات برشمرد و اذعان داشت : مسئولی که شریف باشد از انتقاد ترسی ندارد، اما علاوه بر انتقاد لازم است فعالیت‌های مثبت مسئولین نیز پوشش داده شده و به اطلاع شهروندان برسد.
عضو شورای شهر خمام با بیان اینکه خمام نیوز از نمره‌ی خوبی در عملکرد رسانه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد : پایگاه خبری خمام تاکنون علاوه بر رعایت اصل بی‌طرفی، در انتقادات خود از جهت گیری‌های سیاسی خودداری نموده است.

 

 علی‌اصغر امیری نیز با بیان اینکه ان‌شالله رسانه‌ی شما رسانه‌ای پر خیر و برکت برای بخش خمام باشد، گفت : خمام نیوز اولین پایگاه خبری بخش خمام است و ضمن آرزوی موفقیت برای شما، امیدوارم همواره منعکس کننده‌ی اخبار خوش برای مردم خوب و فهیم خمام باشید، چرا که اخبار و حادثه‌های ناگوار انرژی منفی را به جامعه انتقال می‌دهد.
عضو شورای شهر خمام با اشاره به اهمیت و ارزش رسانه‌ها، تصریح کرد : جامعه‌ی ما بدون رسانه بی‌روح و بی‌کالبد می‌شود.

 

 سیدمجتبی حسینی‌نسب با بیان اینکه از ابتدای احداث پایگاه خبری خمام نظاره‌گر تلاش‌هایی که صورت گرفت بوده‌ام، عنوان کرد : برای اولین بودن مشکلات متعددی در راه وجود دارد، که خمام نیوز این رنج‌ها را به جان خرید تا به واسطه‌ی راه اندازی این پایگاه خبری حرکت ارزشمندی در بخش خمام رقم بخورد.
عضو شورای شهر خمام رسانه را به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر قلمداد کرد و ادامه داد : در گذشته اخبار محلی در سطح استان منعکس میشد، اما خمام تا پیش از خمام نیوز از این قاعده مستثنی بود.
وی با بیان اینکه خمام نیوز از کیفیت مطلوبی برخوردار است، یادآور شد : توجه به رسالت خبرنگاری و قدم گذاشتن در مسیر حق و عدالت از جمله فاکتورهایی است که ارزشمند بوده و می‌تواند به شهر و جامعه کمک نماید ؛ که خمام نیوز در این زمینه موفق عمل کرده، در مواجهه با فشارها و سختی‌ها استواری به خرج داده و ثابت قدم مانده و توانسته با تکیه بر یک تیم جوان اعتماد عمومی را جلب نماید.
این مسئول به انتشار خبری تحت عنوان «دانستنی‌هایی در خصوص بخش خمام» که به ذکر لیستی از اولین‌های خمام پرداخته بود اشاره کرد و تصریح کرد : نام خمام نیوز در لیست مذکور به عنوان اولین رسانه‌ی خبری خمام که با فعالیت خود در جهت آگاهی عمومی می‌کوشد، خالی است. به گفته‌ی وی، خمام نیوز به عنوان درختی که نوپا بود، حالا وزن پیدا کرده و دیگر نمی‌توان خمام نیوز را از خمام منفک دانست، چرا که به عنوان دو عنصر، رابطه‌ای تنگاتنگ و مستقیم دارند.
رئیس کمیسیون عمران شهری شورای شهر خمام، ادامه داد : هر شخص از هر کجای دنیا می‌تواند جهت اطلاع از اخبار و رویدادهای بخش بزرگ خمام به خمام نیوز رجوع کرده، که مسئله‌ای ارزشمند است.
وی افزایش تعداد خبرنگاران افتخاری سایت خمام نیوز را به جهت حرکت روبه رشد این پایگاه خبری پیشنهاد نموده و گفت : جوانان علاقه‌مند بسیاری در بخش خمام هستند که تمایل به فعالیت در حوزه‌ی خبر و اطلاع‌رسانی در خصوص بخش و شهر خمام دارند، که می‌توان از حضور و نیروی آنان برای این مهم استفاده کرده و دامنه‌ی فعالیت این پایگاه خبری را گسترش داد.
حسینی‌نسب در پایان با اشاره به اینکه می‌توان با داشتن نگاهی عدالت محور به مباحث تحلیلی ورود کرد و به توسعه‌ی شهر کمک نمود، خاطرنشان کرد : از خبرنگاران اصلی و خبرنگاران افتخاری خمام نیوز که کمک می‌کنند تا این پایگاه خبری به عنوان عنصری اساسی در بخش خمام به کار خود ادامه دهد، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

 

 

بنابر این گزارش، پایگاه خبری خمام به آدرس khomamnews.ir فعالیت خود را از ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ با پوشش اخبار بخش خمام آغاز نموده و تحت مجوز به شماره ۷۷۸۰۰ از معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به انتشار اخبار در وب‌سایت و بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام می‌پردازد.
گفتنی‌است، امکان دسترسی آسان به اخبار از طریق کامپیوتر خانگی، لپ‌تاپ، تبلت و موبایل با اضافه شدن قابلیت واکنش‌گرا به نسخه‌ی جدید رابط کاربری خمام نیوز فراهم گردیده است.


دیدگاه شما چیست ؟!