خمام - طرح روستای بدون بیکار دهنه‌سر شیجان افتتاح شد
ویژه
در سفر رئیس جمهور به گیلان و با حضور وزیر کار ؛

طرح روستای بدون بیکار دهنه‌سر شیجان افتتاح شد

طرح روستای بدون بیکار دهنه‌سر شیجان با حضور علی ربیعی «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی» از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور در خمام افتتاح شد.

پنج شنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱ KHNA51482

طرح روستای بدون بیکار دهنه‌سر شیجان ظهر امروز با حضور علی ربیعی «وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی» از طریق ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور در خمام افتتاح شد.
اجرای ۸ مسافر کاشانه، رستوران آلاچیق درختی، پیکر تراشی چوب، کلوپ بازی، ۱۰ طرح دامداری، ۱۰ طرح پرورش مرغ بومی، ۲ کارگاه و فروشگاه صنایع دستی، عکاسخانه، پرداخت ۶ مورد تسهیلات خرید و تعمیرات ادوات کشاورزی، ۲ مورد سوپر مارکت، اسکله قایقرانی و ۳ مورد نیز قایق موتوری با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی از جمله طرح‌های اجرا شده در این روستا است که با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صندوق کارآفرینی امید اجرایی شده و شامل پرداخت تسهیلات آموزش و توانمندسازی روستاییان است.

علیرضا مسچیان ظهر امروز در مراسم افتتاح ۵۹ طرح اشتغال روستایی که با حضور وزیر کار در روستای دهنه‌سر شیجان به بهره برداری رسید با بیان اینکه خمام با داشتن قریب به ۶۰ هزار نفر جمعیت از بخش‌های پرجمعیت کشور محسوب می شود، گفت : همین امر نیازمند نگاه کشوری و ملی به این بخش دارد.
بخشدار خمام، بیان داشت : با ورود صندوق کار آفرینی به این بخش روستای دهنه‌سر شیجان هدف گردشگری و طرح های اشتغال‌زا شد و با استقرار دولت تدبیر و امید در کشور حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا بارقه امید را در دل این مردم ایجاد کرد.
وی با مقایسه خدمات دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته بیان داشت : در بخش آب و فاضلاب گیلان رشد ۷۵ درصدی را شاهد بودیم و در بخش برق‌رسانی و تمام خدمات اداری برق، رشد ۴۶ درصدی را داشتیم. همچنین در بخش گازرسانی حمایت نمایندگان محترم و تصویب بند “ق” تمام روستاهای ما واجد گازدار شدن قرار گرفتند.
مسچیان با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال گذشته ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش خمام تجهیز و نوسازی شد، گفت : ولی فقط در سال گذشته تجهیز و نوسازی ۲۲۰ هکتار از اراضی کشاوری بخش خمام انجام شد.
وی با بیان اینکه در بخش راه روستایی ما از متوسط راه شهرستان ۱۰ درصد بالاتر هستیم که این در مقایسه با سال قبل و دوره های قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد : این رشد در بهسازی راه روستایی باعث این شد که در تصادفات جاده ای و در مرگ و میرها ۷ درصد کاهش داشته باشیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه در بخش پذیرفته شدگان کنکور ما از رتبه ۲۹ به ۱۳ رسیدیم و در افزایش سوادآموز و جمعیت سواد آموزی ۲/۹۸ درصد مردم بخش خمام با سواد هستند، گفت : این بخشی از اقداماتی بود که دولت توانست در این ۳ سال از طول دوران خدمت خویش علاوه بر همه تحریم‌هایی که وجود داشت در بخش خمام انجام بدهد.
وی در پایان تاکید کرد : همه اینها با درایت و تدبیر استاندار گیلان و فرماندار رشت انجام شد.

اصغر نوراله‌زاده ضمن تشکر از حضور پرشور مردم روستا در کمک نمودن به تحقق شعار روستای بدون بیکار، عنوان کرد : روستای نمونه گردشگری دهنه‌سر شیجان خمام دومین روستای بدون بیکار کشور می‌باشد که امروز توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، افزود : آیین بهره برداری از اولین روستای بدون بیکار در آخرین روزهای اسفند ۹۵ در روستای بدون بیکار اسطلخ جان شهرستان رودبار نیز به بهره برداری رسیده بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در آیین معرفی از روستای بدون بیکار دهنه‌سر شیجان به صورت ویدئو کنفرانس، اعلام کرد : تثبیت زندگی در روستا و معکوس کردن مهاجرت به روستا از اهداف دنبال شده در دولت یازدهم بوده است.
علی ربیعی از افزایش ۱۰ برابری ارزش دفترچه‌های بیمه روستایی خبر داد و گفت : سازمان فنی و حرفه‌ای، آموزش روستائیان را آغاز کرده و این مسئله در روند اشتغال در روستاها موثر است.
این مسئول با بیان اینکه بیمه روستایی و عشایر فعالیت خود را گسترش داده است، اعلام کرد : در دولت یازدهم با سوء تغذیه در روستاها مقابله شده و در روستاهای مرزهای غذای گرم توزیع شد ؛ همچنین دولت در حوزه مقابله با بازماندگی از تحصیل روستائیان اقدامات موثری انجام داده است.
وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نرخ مشارکت روستائیان، گفت : سهم کشاورزی در اشتغال ۱۷ درصد و ۳/۵ میلیون نفر در این بخش مشغول به کار هستند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به رویکرد دولت برای اقتصادی کردن زندگی در روستاها، گفت : در این راستا مزیت‌های هر روستا در حوزه تولید صنایع دستی، تنوع تولید محصولات کشاورزی شناسایی شده و در این رابطه اقداماتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه در دنیا گردشگری از هتل‌های پنج ستاره به خانه‌های روستایی گرایش پیدا کرده است، گفت : در روستای دهنه سر شیخان از توابع خمام ۵۹ طرح اشتغال روستایی با اشتغالزایی برای ۱۸۷ نفر به بهره برداری می‌رسد.

رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های اشتغال روستای بدون بیکار دهنه‌سر شیجان به صورت ویدئو کنفرانس، گفت : موضوع اشتغال همیشه برای ما مهم بوده به ویژه امسال که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام حسن روحانی، افزود : تلاش‌های خوبی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مسئله اشتغال در حال انجام است.
وی طرح روستای بدون بیکار را عنوان زیبایی دانست و اظهار کرد : اگر بتوانیم در هر مرحله ای شروع کنیم از نمونه هایی که هیچ روستای بیکاری در آن نباشد، خوب است و البته شدنی است.
رئیس جمهوری با اشاره به شعار «با تو ما می‌توانیم و بی تو نمی‌توانیم»، خاطرنشان کرد : اگر تک تک افراد احساس مسئولیت کنند و وارد صحنه شوند، می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه همه باید پای کار بیایند و این بحث تنها مربوط به دولت نیست، تصریح کرد : همه برای عظمت کشور، اشتغال جوانان و سربلندی ایران بایستی پای کار بیایند.


موضوع : افتتاحیه، گزارش تصویری
منبع : مهر، ایرنا، ایلنا، شبستان، صندوق کارآفرینی
http://khna.ir/51482

دیدگاه شما چیست ؟!