خمام - نگاهی به معضلات پشت پرده‌ی «قطع برق»
ویژه

نگاهی به معضلات پشت پرده‌ی «قطع برق»

قطع مکرر برق علاوه بر صدمه زدن به دستگاه‌های برقی، موجب قطع آب ساختمان‌های مسکونی چندطبقه از جمله مسکن مهر شده است.

دوشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱ KHNA10800

IMAGE634648390122848849قطع مکرر برق در چند هفته‌ی اخیر یکی از معضلاتی است که مردم شهر خمام، علی‌الخصوص اهالی خیابان فرهنگ شاهد آن هستند. مردم شهر خمام حدود 5 روز از هفته‌ی گذشته که گاهاً به 2 دفعه در روز به‌مدت زمان حدود 1 ساعت می‌رسید را بدون برق سپری کرده و امروز نیز حدود 1 ساعت از برق بخشی از شهر خمام قطع بوده است.
قطع مکرر برق علاوه بر احتمال صدمه زدن به دستگاه‌های برقی که شاهد آن هستیم، موجب قطع آب ساختمان‌های مسکونی چندطبقه از جمله مسکن مهر می‌گردد که آب از طریق پمپ به واحدهای مسکونی انتقال یافته که خود به‌دلیل عدم اطلاع قبلی برای قطع برق مسئله‌ساز بوده است.
حال این سوال مطرح می‌گردد که هزینه‌ی هر ساعتی که بازاریان از نبود برق خسارت می‌بینند چقدر می‌باشد، چه مقدار خسارت مالی به بخش‌های اقتصاد شهری وارد می‌گردد، آیا این خسارت‌ها برآورد خواهند شد، چه کسی جوابگوی این زیان‌ها بوده و آیا نباید پیش‌بینی‌های لازم برای حل این مشکل که مکرر بوده صورت پذیرد ؟! ؛ این در حالی است که در برخی کشورهای جهان قطعی یکساعته‌ی برق میلیون‌ها دلار خسارت بر اقتصاد مردم به‌بار می‌آورد و مسئولین برق بلافاصله باید جوابگوی این خسارت‌ها باشند.
اگر در اینترنت جستجویی در خصوص هزینه‌های قطعی برق در شهرهای مختلف جهان داشته باشیم، خواهیم دید که هزینه‌ها و خسارات ناشی از قطعی برق آنچان کمرشکن است که موضوع رساندن برق به شهرها از اولویت‌های ملی بوده، تا جایی که این خسارت‌ها به ساعت اندازه گیری شده، همچنین جدای از خسارت‌هایی که به دلیل نبود برق به بخش‌های صنعتی وارد می‌گردد، باید به این موضوع نیز توجه شود که خسارت‌های روانی و مشکلاتی در روند کاری و امور روزانه‌ی مردم به‌وجود می‌آید که گویی در نظر گرفته نمی‌شود ؛ که چه بهتر می‌بود اگر قرار است قطع برق شهر خمام ادامه‌دار باشد، از طریق یک جدول زمانبندی قطعی برق اطلاع‌رسانی گردد.


موضوع : اداره‌ی برق، انتخاب سردبیر، در شهر
http://khna.ir/10800

۶ دیدگاه

  • سينا در مورخ 1392/11/07 - 18:18 می‌نویسد :

    به نكته ي خوبي اشاره كردي دوست عزيز
    اين موضوع واقعا عذاب آور شده

  • جوادمنادی در مورخ 1392/11/07 - 20:14 می‌نویسد :

    به دلیلِ قطعی برق امروز، انتخاب واحدم به مشکل بر خورد. واقعا اگر قراره این قطعی‌ها ادامه داشته باشه خواهشا از قبل اعلام کنن که ما در جریان باشیم تا مشکلی تو کارهای روزمره‌ی ما بوجود نیاره.

  • یاسر در مورخ 1392/11/07 - 20:51 می‌نویسد :

    بی ادبیه اما موقع استحمام برقمون رفت و اب قطع شد
    انقدر عصبی بودم که به دار و دیوار بد و بیراه میگفتم

  • رضایی در مورخ 1392/11/07 - 21:00 می‌نویسد :

    متاسفانه نه فرصتش رو دارم و نه انرژیشو وگرنه به نظرم در مورد اینجور قطعیا بهترین حرکت شکایت باشه که البته بعید میدونم راه به جایی ببره اما دیگه داره آزار دهنده میشه !!!!!!!!!!!!!!!

  • ناصر در مورخ 1392/11/07 - 22:58 می‌نویسد :

    با این سرعت افتضاح نت, به امید دانلودِ فیلمهامون, صبح (بخونین ظهر!) چشمامون رو باز میکنیم, یکم ملاحظه هم بد نیستا! 😀 

    این قطعی‌ها ما رو به یاد قحطی زدگانِ سومالی میندازه!

  • R.min در مورخ 1392/11/08 - 00:44 می‌نویسد :

    حالا یه مدت هم تو خیابون شهید بهشتی برقای وسط جاده روزا روشن بود ، شبا خاموش… چند دفعه هم بخاطر اینکه این مشکل رو حل کنن برقا رو کلا قطع می کردن…