خمام - انتشار احکام حقوق شهردار و کارکنان شهرداری؛ شفافیت یا رفع تکلیف؟
ویژه
یادداشت سردبیر /

انتشار احکام حقوق شهردار و کارکنان شهرداری؛ شفافیت یا رفع تکلیف؟

بر اساس شنیده‌ها، حقوق واریزی با محاسبه اضافه‌کار برای شهردار و کارکنان حدود ۲ برابر مبلغ احکام انتشار یافته بوده و مشخص نیست انتشار پایه حقوق کارگزینی با چه هدفی صورت پذیرفته؛ شفافیت یا رفع تکلیف؟

یکشنبه، ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴ KHNA100012

شهردار خمام از اضافه‌کردن بخش «سامانه شفافیت» در وب‌سایت شهرداری این‌شهر خبر داد.
در نامه‌ای که روز گذشته از سوی ابوالحسن سیمایی خطاب به فرماندار خمام ارسال‌شده و رونوشت آن در اختیار خمام‌نیوز قرار گرفته، تاکید گردیده که این‌اقدام در راستای سلامت اداری، ایجاد اعتماد متقابل میان شهروندان و مجموعه مدیریت شهری، با هدف عملیاتی‌کردن تکریم ارباب‌رجوع، پاسخگویی بهتر و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان بوده است.

به گزارش خمام‌نیوز، در سامانه شفافیت شهرداری بخش‌های مناقصات‌ومزایدات و احکام حقوق کارکنان قرار گرفته، که درحال‌حاضر بخش مناقصه‌ومزایده فاقد هرگونه آیتم جاری یا آرشیوی می‌باشد. همچنین، احکام حقوق و مزایای شهردار و ۲۷ نفر از کارکنان شهرداری انتشار یافته، که به‌عنوان مثال حکم حقوق شهردار چیزی کمتر از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، یعنی حتی پایین‌تر از برخی‌از کارکنان همین‌مجموعه قید گردیده است.

نکته قابل‌تامل مشخص‌نبودن میزان اضافه‌کاری، بروز نبودن تاریخ برخی‌از احکام یا حتی ذکر نشدن میانگین دریافتی شهردار و کارکنان در سال ۱۴۰۱ می‌باشد. بر اساس شنیده‌ها، حقوق واریزی اخیر با محاسبه اضافه‌کار برای شهردار و کارکنان حدود ۲ برابر مبلغ احکام انتشار یافته بوده و مشخص نیست انتشار پایه حقوق کارگزینی با چه هدفی صورت پذیرفته؛ شفافیت یا رفع تکلیف؟

با این‌وجود، ۲۱ شهرداری در استان گیلان از جمله رشت، بندرانزلی و حتی خشکبیجار به سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد پیوسته‌اند، اما همچنان نامی از «شهرداری خمام» در لیست مذکور به چشم نخورده و انتظار می‌رود این‌مهم نیز مورد توجه سیمایی قرار گیرد.


موضوع : انتخاب سردبیر، شهرداری، یادداشت
نویسنده : نیما صابری
http://khna.ir/100012

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.