خمام - نمایش تئاتر «زمستان ۶۶» به‌روی صحنه رفت
به کارگردانی امین موسی‌پور ؛

نمایش تئاتر «زمستان ۶۶» به‌روی صحنه رفت

این‌نمایش با ژانر تئاتر دفاع مقدس برشی‌از زندگی روزمره یک خانواده را در زمان موشک‌باران تهران در زمستان سال ۱۳۶۶ روایت نموده و به آسیب‌های ناشی از جنگ در خانواده‌ها می‌پردازد، که تاکنون به‌آنها پرداخته نشده یا کمتر پرداخته‌شده است.

یکشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ KHNA84221

نمایش «زمستان ۶۶» نوشته‌ی محمد یعقوبی، به کارگردانی امین موسی‌پور در سالن رحمدل به‌روی صحنه رفت.
این‌نمایش با ژانر دفاع مقدس برشی‌از زندگی روزمره یک خانواده را در زمان موشک‌باران تهران در زمستان سال ۱۳۶۶ روایت نموده و به آسیب‌های ناشی از جنگ در خانواده‌ها می‌پردازد، که تاکنون به‌آنها پرداخته نشده یا کمتر پرداخته‌شده است.

کارگردان این‌نمایش در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه موضوعاتی همچون آوارگی جنگ زده‌ها، یتیم‌شدن بسیاری از فرزندان، ازهم پاشیده‌شدن تعدادی از خانواده‌ها، از دست‌دادن بسیاری از فرزندان خانواده‌ها و … تاکنون از نگاه کارگردانان و نویسندگان دور یا مغفول مانده، عنوان کرد : در قاب تلویزیون عموماً به خط مقدم جنگ، دشمن روبه‌روی سربازان، خمپاره، آتش و … پرداخته شده، اما هدف از این‌نمایش لمس حال و هوای آن‌روزهای خانواده‌ها با روایتی ساده برای نسل کنونی‌است، که جبهه و جنگ را ندیده و لمس نکرده‌اند.
امین موسی‌پور با اشاره به ۶ ماه تمرین عوامل نمایش زمستان ۶۶، ادامه داد : در ابتدا قرار بود تمرین این‌نمایش طی ۴ ماه انجام شود، اما علاوه بر تغییرات متن نمایشنامه، متاسفانه تعدادی از بازیگران در قسمت اول دورخوانی به دلیل مسایلی تغییر نموده و با جایگزینی، مدت‌زمان تمرین افزایش یافت.
این‌کارگردان خمامی با تاکید بر اینکه هنرمندان عرصه تئاتر آن‌گونه که باید دیده نمی‌شوند و این‌هنرمندان از راه شغل دوم امرار معاش کرده و منبع درآمدشان از هنر تئاتر نیست، خاطرنشان کرد : اگرچه هیچ حمایتی از هنرمندان تئاتر و هنرشان نشده و نمی‌شود، اما تمرینات خود را در مدت‌زمان طولانی، با عشق و اشتیاق انجام می‌دهند.

به گزارش خمام‌نیوز، روح‌الله بخت‌شاهی، مهتاب مصلحی، سارا راکعی، ایمان قاطعی‌فر، نگین حبیبی، علی عاشوری، جاوید رئوفیان و محدثه کواکب بازیگران نمایش زمستان ۶۶ هستند که تا ۱ بهمن‌ماه در مجتمع خاتم‌الانبیاء رشت اجرا می‌شود.
علی عاشوری «بازیگر» و محمد غلامی «مسوول نور و صدا» از جمله عوامل خمامی این‌نمایش هستند.


موضوع : تئاتر، گزارش تصویری
http://khna.ir/84221

دیدگاه شما چیست ؟!