خمام - وضعیت نگران کننده حیوانات در روستای زیرده!
ویژه
قابل توجه حامیان حیوانات ؛

وضعیت نگران کننده حیوانات در روستای زیرده!

این حیوانات بی‌زبان در چند قدمی مرکز بهداشت تازه تاسیس روستای زیرده نگهداری می‌شوند …

دوشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ KHNA43741

چندی پیش بود که ویدئویی از یک سگ جان باخته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که روایت‌گر وضعیت نامناسب محیط مربوط به نگهداری از حیوانات در روستای زیرده بخش خمام بود. طی پیگیری‌های بعدی، به ویدئوهای بیشتری از جمله شرایط نامناسب سایر حیوانات در منطقه‌ی مذکور و ویدئویی از آسیب دیدگی یک سگ از ناحیه‌ی سر که از خونریزی رنج می‌برد دست یافتیم، که از وضعیت نگران کننده‌ی این حیوانات که عموماً سگ‌های خانگی هستند، دلالت داشت.
بنابر این‌گزارش، این حیوانات بی‌زبان که در چند قدمی مرکز بهداشت! تازه تاسیس روستای زیرده نگهداری می‌شوند، در وضعیتی نامناسب، غیر بهداشتی و نگران کننده به اسارت کشیده شده و هر دقیقه از عمرشان با تهدید برای زندگی آنان و همچنین سلامت بهداشت ساکنین آن منطقه همراه است.

به نظر میرسد عدم استقرار سازمان حفاظت از محیط زیست در بخش خمام و همچنین خلاء وجود انجمن‌های حمایت از حیوانات در این بخش از جمله دلایلی است که جسته و گریخته شاهد برخوردهای نامناسب با حیوانات هستیم.

یکی از ساکنین روستای زیرده در گفتگو با خبرنگار خمام‌نیوز با بیان اینکه پیش‌از این برای پیگیری وضعیت این حیوانات موضوع رو با شورای روستای زیرده در میان گذاشته‌ایم، عنوان کرد : متاسفانه پیگیری صورت نپذیرفته و وضعیت نامناسب نگهداری از حیوانات در این روستا که در فاصله‌ی نزدیکی از شهر خمام قرار داد به قوت خود باقی است.

یکی دیگر از ساکنین به تحمل گرسنگی توسط این حیوانات که در محیطی نامناسب به اسارت کشیده شده‌اند اشاره کرده و عنوان نمود : حیوانات مذکور در شرایط بدی زندگی کرده و در محیطی کثیف و آلوده قرار دارند و در اکثر اوقات از گرسنگی رنج برده و سر و صدای آنها باعث کلافه‌گی‌مان شده است.
وی با بیان اینکه در هنگام افتتاح مرکز بهداشت نیز این موضوع را به اطلاع مسئولان رسانده‌ایم، افزود : تاکنون پیگیری برای نجات جان این حیوانات صورت نپذیرفته و حیوانات مذکور نادیده گرفته شده و گاهاً جان باخته‌اند.
این شخص، خاطرنشان کرد : برخی از این حیوانات در قفس‌های چوبی و برخی دیگر در قفس‌های فلزی که به نظر میرسد همان سبدهای فلزی که شهرداری برای زباله در نظر گرفته است! نگهداری می‌شوند و علاوه بر گرسنگی، با صدمات فیزیکی مواجه هستند.
وی خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت نگهداری این حیوانات و برخورد با عاملان آزار حیوانات شد.


موضوع : انتخاب سردبیر، حیوانات، محیط زیست، ویدئو
تصویر : دریافتی
http://khna.ir/43741

۴ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1395/07/20 - 21:51 می‌نویسد :

    انسانی نیست به داد برسه؟همه اونجا مردن،از راه دور ما جه کنیم،روانین مگه،لعنت خدا بهشون،یه انسان نیست به داد برسه

  • ناشناس در مورخ 1395/07/20 - 22:11 می‌نویسد :

    تورو خدا برای جای نگهداریشون اقدامات لازم رو انجام بدین. تورو خدا شماهایی که اونجا هستین اطلاع رسانی کنید تا پیگیری شه. خواهش میکنم ?????????

  • ناشناس در مورخ 1395/07/30 - 20:56 می‌نویسد :

    باسلام واحترام خدمت شماعزیزان /خصوصا اهالی محترم روستای زیرده/بنده بعنوان بهورز خانه بهداشت زیرده درارتباط با موضوع سگها/باصاحب ومالک سگهاجلسه ای برگزار نمودم که ایشان بلافاصله سگهای خودرا به حداقل رسانده اند/برای صحت موضوع میتوانید پیگیری نمایید/باتشکرازهمکاریتان

  • زیردهی در مورخ 1395/07/30 - 23:56 می‌نویسد :

    خخخخخخخخ
    صبح شما بخیر
    انتقال سگا از یه خونه به چندتا خونه اونورتر رو میفرمایین ؟
    خبر اینکه چندتا از گروه های حمایت از حیوونا اومدن سگا رو جمع کردن و بردن دارین ؟
    فیلم و عکسش توی تلگرام پره …