خمام - معضل رو به رشد زباله گردی / سرنگونی سطل‌های زباله و مخاطرات بهداشتی
ویژه

معضل رو به رشد زباله گردی / سرنگونی سطل‌های زباله و مخاطرات بهداشتی

امید می‌رود در خصوص معضل رو به رشد زباله گردی و جمع آوری زباله‌های پخش شده در سطح کوچه‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد.

سه شنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ KHNA31424

شاید وقتی از خانه خارج می‌شویم بارها فرد یا افرادی را مشاهده کرده باشیم که در زباله‌دان سر کوچه یا خیابان در جستجو و جداسازی زباله هستند و مواردی چون شیشه نوشابه، نان خشک، پلاستیک، کارتن‌های مقوایی و نظایر آن را جدا می‌کنند تا برای فروش به ضایعاتی‌ها ببرند.
اگر تا چند وقت پیش زباله‌گردها سعی می‌کردند کارشان را دور از چشم دیگران و در ساعاتی که تردد کمتری وجود دارد انجام بدهند، اما این روزها خیلی از این افراد بی هیچ شرم و خجالتی و حتی با وجود اعتراض‌های برخی از اهالی که از پاره‌شدن کیسه‌های زباله و پخش زباله‌ها در سطح معابر کلافه شده‌اند مبادرت به این‌کار می‌کنند. این افراد را می‌توان در صبح، در گرمای ظهر یا نیمه‌های ‌شب در حال جداسازی زباله‌ها در سطح شهر دید که عموماً بی‌تفاوت به این قضیه از کنار آنان رد می‌شویم تا روزی خود را از بین زباله‌ها جستجو کنند.

photo369908903547349502

بسیاری از کارشناسان از زباله به عنوان طلای کثیف یاد کرده‌اند، چرا که با تبدیل مواد قابل بازیافت آنها می‌توان محصولات جدیدی تولید کرد. هرچند زباله گردی اکنون به منبع در آمدی برای برخی از افراد تبدیل شده، اما این افراد همواره در معرض دنیایی از بیماری‌های پنهان مخازن زباله قرار دارند، در حالی که امکان انتشار برخی از این بیماری‌ها در سطح جامعه نیز وجود دارد.
زباله می‌تواند مخاطرات بهداشتی جدی را برای جمع کنندگان آنها در بر داشته باشد و با توجه به آنکه روند زباله‌گردی در خمام در ماه‌های اخیر به قدری افزایش یافته که علاوه بر آنکه این روزها شاهد به زمین انداختن سطل‌های زباله‌ی تعبیه شده توسط شهرداری و پخش شدن زباله در سطح کوچه‌ها و خیابان‌های متعددی از شهر خمام هستیم که جلوه بسیار زشتی را به شهر می‌دهند، بهداشت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازند!
امید می‌رود در خصوص معضل رو به رشد زباله گردی و جمع آوری زباله‌های پخش شده در سطح کوچه‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد.


دیدگاه شما چیست ؟!