خمام - خمام همچنان در انتظار شهرستان شدن!
ویژه
پیچ و خم تاریخ ؛

خمام همچنان در انتظار شهرستان شدن!

فرماندار شهرستان رشت گفت : خمام به لحاظ جمعیتی به سطح قابل قبول نرسیده است.

جمعه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰:۰۵ KHNA20397

تاکنون خبرهای متعددی از پیگیری‌های چندین و چند ساله در خصوص شهرستان شدن بخش خمام منتشر شده و مسئولان زیادی بر این مسئله صحه گذاشته و خمام را برای این امر بر حق دانسته‌اند.
مسئولان بخش خمام اعتقاد دارند نگاه شهرستانی بر خمام وجود دارد، اما خدمات شهرستانی در قالب بودجه‌‌ی بخشی ارائه می‌شود.

اردیبهشت‌ماه سال 92 – در جلسه‌ شورای اداری شهرستان رشت که به ریاست محمد نجار «وزیر اسبق کشور»، ولی‌الله عظمتی «فرماندار وقت رشت» و مدیران این شهرستان برگزار شد، وزیر کشور در زمینه شهرستان شدن بخش خمام قول مساعد داد.
مهر ماه سال 92 – جبار کوچکی‌نژاد نماینده‌ مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که با موضوع شهرستان شدن در شهرداری خمام برگزار شد، با اشاره به وجود پیگیری‌های لازم برای شهرستان شدن، گفت: در شهرستان شدن خمام مانعی وجود ندارد.
دی‌ماه سال 92 – کوچکی‌نژاد بر ضرورت ارتقای بخش‌های شش‌گانه‌ شهرستان رشت تاکید کرد و افزود : بخش خمام با 65 هزار نفر جمعیت قابلیت شهرستان شدن را دارد و طبق قانون مناطقی که 3 هزار و 500 نفر جمعیت داشته باشند، می‌توانند به شهر تبدیل شوند که دهستان چوکام بخش خمام از جمله‌ این موارد است.
بهمن‌ماه سال 92 – غلامعلی جعفرزاده نماینده‌ دیگر مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه، شهرستان شدن خمام را آرزوی دیرینه‌ مردم این بخش‌ عنوان کرد.
وی گفت: وزارت کشور تعلل کرده و خمام باید تبدیل به شهرستان می‌شد و مطمئنا اگر در سال 93 این اتفاق نیفتد، وزیر کشور باید در صحن علنی مجلس در این زمینه پاسخگو باشد.
فروردین‌ماه سال 93 – جعفرزاده در جلسه‌ علنی مجلس شورای اسلامی به وزیر کشور در زمینه وضعیت شهرستان شدن خمام تذکر داد و با خطاب قرار دادن وزیر کشور از او خواست که به صورت جدی نسبت به تبدیل شدن بخش خمام به شهرستان اقدام کند، زیرا خمام تمام استانداردهای لازم برای شهرستان شدن را دارد.
اردیبهشت‌ماه سال 93 – حسن تامینی نماینده دیگر مردم رشت در مجلس در نشست خبری با اصحاب رسانه در زمینه شهرستان شدن دو بخش خمام و سنگر، اظهار کرد: خمام به دلیل مرزی بودن از شرایط بهتری برای شهرستان شدن برخوردار است.

خمام از 18 هزار نفر جمعیت شهری و 68 هزار نفر جمعیت بخشی برخوردار بوده و از جمعیت بسیاری شهرستان‌ها و بخش‌های گیلان نظیر ماسال، رودبار، سنگر و خشکبیجار بیشتر است. خمام به خاطر موقعیت ژئوپلتیک منطقه‌ای و قرارگیری بین رشت و انزلی یکی از بزرگ‌ترین و مستعدترین بخش‌های شهرستان رشت به شمار می‌رود.

مرداد ماه سال 93 – اظهارات اخیر سیدعیسی مهدوی فرماندار رشت در جلسه‌ تشریح برنامه‌های هفته‌ دولت این شهرستان نشان می‌دهد نه تنها شهرستان شدن خمام در هفته‌ دولت محقق نمی‌شود، بلکه همچنان این مسئله در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
وی با اشاره به شهرستان شدن خمام، اظهار کرد: خمام به لحاظ جمعیتی به سطح قابل قبول برای شهرستان شدن نرسیده و به دنبال این هستیم که با استفاده از امتیاز مرزی بودن منطقه، خمام شهرستان شود.


موضوع : ادارات و مراکز، انتخاب سردبیر، یادداشت
اظهارات اخیر فرماندار برگرفته از تسنیم
http://khna.ir/20397

۲ دیدگاه


بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.