خمام - از نظارت بر روی دریچه‌های تنظیم آب تا تغییر برنامه نوبت‌بندی در شبکه آبیاری
رییس اداره آبیاری خمام تاکید کرد:

از نظارت بر روی دریچه‌های تنظیم آب تا تغییر برنامه نوبت‌بندی در شبکه آبیاری

رییس اداره آبیاری خمام بر نظارت این‌اداره بر روی دریچه‌های تنظیم آب نهر میرزاجعفری منشعب‌از رودخانه کت واقع‌در محدوده کوچصفهان خبر داد.

چهارشنبه، ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰:۰۴ KHNA99706

رییس اداره آبیاری خمام بر نظارت این‌اداره بر روی دریچه‌های تنظیم آب نهر میرزاجعفری منشعب‌از رودخانه کت واقع‌در محدوده کوچصفهان خبر داد.
حجت زمانی عصر سه‌شنبه در گفتگو با خمام‌نیوز با اشاره به بازدید میدانی دادستان از تاسیسات مذکور در راستای توزیع عادلانه آب، عنوان کرد : از طریق این‌تاسیسات تنظیم آب موردنیاز برای آبیاری اراضی کشاورزی بخش جنوبی شهرستان خمام از جمله روستاهای اشمنانطالم، دافچاه و … انجام می‌گیرد.
به گفته‌ی وی، طی دستور دادستان مقرر گردیده تا از دستکاری دریچه‌ها توسط افراد غیرمسوول جلوگیری‌شده و کنترل دریچه‌های مذکور تحت نظارت اداره آبیاری خمام صورت بپذیرد.
این‌مسوول با تاکید بر اینکه برنامه نوبت‌بندی در شبکه آبیاری شهرستان با توجه به شرایط کمبود آب در سال جاری پس‌از ۲۵ سال تغییر یافته، ادامه داد : این‌اقدام با افزایش زمان آبگذاری بین ویشکارود و کلاچاه‌رود به‌ترتیب از تناوب ۲۴ و ۳۶ ساعت به ۳۲ و ۴۸ ساعت تغییر یافته، که تمامی اراضی زراعی پایین‌دست در روستاهای کلاچاه اول، کلاچاه دوم و تیسیه را پوشش می‌دهد.


موضوع : اداره‌ی آبیاری، دادستانی، کشاورزی
http://khna.ir/99706

دیدگاه شما چیست ؟!