خمام - از لزوم استقرار ادارات شهرستانی در خمام تا ضرورت رسیدگی به وضعیت محور مرگ
در شورای اداری رشت و خمام مطرح شد ؛

از لزوم استقرار ادارات شهرستانی در خمام تا ضرورت رسیدگی به وضعیت محور مرگ

امام‌جمعه خمام در جلسه شورای اداری شهرستان‌های رشت و خمام با بیان اینکه خمام در آبان‌ماه سال گذشته به‌عنوان شهرستان ابلاغ‌شده، اما تاکنون یک اداره در آن تأسیس یا مستقر نشده، اظهار کرد: فقط تابلوهای ادارات موجود از حالت بخشی به شهرستانی تغییر نموده است.

جمعه، ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱ KHNA96301

امام‌جمعه خمام در جلسه شورای اداری شهرستان‌های رشت و خمام با حضور احمد وحیدی «وزیر کشور» با بیان اینکه خمام در آبان‌ماه سال گذشته به‌عنوان شهرستان ابلاغ‌شده، اما تاکنون یک اداره در آن تأسیس یا مستقر نشده، اظهار کرد: فقط تابلوهای ادارات موجود از حالت بخشی به شهرستانی تغییر نموده است.
حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده با تاکید بر اینکه خمام جاده مرگی دارد که با وجود دریافت بودجه ملی هنوز تعریض و بهسازی آن تکمیل نشده، عنوان کرد : طی ۱۰ سال خانواده‌های بسیاری در این‌مسیر داغدار شده و تنها در شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۰ نفر فوتی و ۱,۰۴۹ نفر مجروح گردیده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه مردم خمام میراث‌دار مجتهدانی مانند آیت‌الله خمامی بوده و بسیاری از آنان از یاران میرزاکوچک بوده‌اند، اما این‌شهرستان در محرومیت قرار دارد، ادامه داد: امیدواریم مردم ثمره حضور شما را حس کنند.

یکی‌از نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس نیز در این‌نشست با بیان اینکه حضور وزیر کشور به همراه هیات دولت در گیلان حائز اهمیت است، تصریح کرد: در حوزه شهرداری‌ها مشکلات فراوانی وجود داد.
جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به تحقق مطالبه مردم درخصوص شهرستان‌شدن و استقرار فرمانداری خمام، افزود : انتظار می‌رود مجوز شهرداری چوکام احیا شود.
وی با بیان اینکه حدود سیصد دهیاری چشم‌انتظار کمک‌های وزارت کشور برای بهبود زیرساخت‌ها می‌باشند، گفت: استان گیلان جزء محدود استان‌هایی است که بیمارستان جامع ندارد و از این حیث یک استان محروم هستیم.

یکی‌دیگر از نمایندگان مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه گیلان ظاهر سرسبز و مردمانی دلسوز دارد، ولی در عمق وجودش جز محرومیت چیزی نمی‌بینیم، اظهار کرد: محرومیت صدای مشترک همه گیلانیان است و اگر مسوولان ادوار مختلف همت می‌داشتند نباید مشکل پسماند و‌ و شیرابه به این‌شکل دیده می‌شد.
محمدرضا احمدی به ساخت راه‌آهن که موجب نابودی زمین‌ها و نهرهای زیادی گردیده اشاره کرده و خاطرنشان ساخت : استان گیلان نیازمند توجه ویژه برای رفع مشکلاتی است که مردم این استان سرسبز را دچار زحمت کرده است.


موضوع : فرمانداری، گزارش تصویری
منبع : فارس
http://khna.ir/96301

دیدگاه شما چیست ؟!