خمام - کانال‌های آبرسانی قطع‌شده در اولویت بازسازی پیمانکار پروژه راه‌آهن قرار گرفته است
رنج اجرای پروژه به ساکنان روستاها ؛

کانال‌های آبرسانی قطع‌شده در اولویت بازسازی پیمانکار پروژه راه‌آهن قرار گرفته است

علاوه بر اصلاح راه‌ها، کانال‌های آب‌رسانی که قطع شده‌اند نیز در اولویت بازسازی پیمانکار پروژه قرار گرفته‌اند، که اغلب این‌راه‌ها در محدوده رشت و خمام قرار دارند.

دوشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ KHNA90811

هر گوشه از استان سرسبز گیلان محیط زیست شکننده، کشاورزی، جنگل و مرتع دارد، که اجرای پروژه‌های عمرانی در آنها باید با پیوست محیط زیستی باشد. یکی‌از پروژه‌های حال حاضر دولت در گیلان، راه‌آهن رشت-انزلی است که ۴۱ کیلومتر طول دارد و از رشت به بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی می‌رسد. اعتبار هزینه‌شده برای این‌مسیر ریلی ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که برای تکمیل، ۱۰۰ میلیارد تومان نیز به آن اختصاص یافته است.
پیشرفت فیزیکی زیرسازی قطعه ۶ این‌پروژه حدود ۸۵ درصد و قطعه ۷ حدود ۵۰ درصد است، اما بحث نه بر سر اعتبار است و نه پیشرفت فیزیکی؛ بلکه مشکل اصلی رنجی است که اجرای پروژه به ساکنان روستاهای در مسیر وارد می‌کند.
کارگاه عمرانی پروژه راه‌آهن رشت-انزلی راه اصلی حداقل ۷ روستای پرجمعیت در شهرستان رشت را تخریب کرده و برخی‌از راه‌های روستایی در شهرستان خمام همچون پل بتنی و آسفالت مسیر دهنه‌سر شیجان به طالب‌آباد نیز از این‌موضوع مستثنی نبوده است.

معاون عمرانی فرماندار رشت اخیراً در پاسخ به گلایه‌های مطرح‌شده با تاکید بر اینکه عبور ماشین‌آلات سنگین پروژه موجب تخریب معابر و آسفالت روستایی برخی‌از روستاهای بخش مرکزی رشت شده، گفته بود : در حال احصا و جمع‌بندی خسارت به زیرساخت‌های شهری و روستایی از اداره‌های راهداری و بخشداری بوده و لازم است راه برخی‌از روستاهای بخش مرکزی رشت و پیربازار که در ظاهر بیشترین تخریب را شاهد بوده‌اند، همزمان با اجرای پروژه راه‌آهن بازسازی شود.
به گفته وی، علاوه بر اصلاح راه‌ها، کانال‌های آبرسانی که قطع شده‌اند نیز در اولویت بازسازی پیمانکار پروژه قرار گرفته‌اند، که اغلب این‌راه‌ها در محدوده رشت و خمام قرار دارند.


موضوع : آسفالت، راه و شهرسازی
برگرفته از : همشهری آنلاین
http://khna.ir/90811

دیدگاه شما چیست ؟!