خمام - برای احیای حق‌الناس و ایجاد شفافیت باید مطالبه‌گری کرد
یادداشت شهروند /

برای احیای حق‌الناس و ایجاد شفافیت باید مطالبه‌گری کرد

با مطالبه‌گری درست و دقیق می‌توان از پایمال‌شدن حق‌الناس جلوگیری کرده و از آن به‌عنوان یکی‌از ابزارهای مهم مردم برای توسعه و پیشرفت شهر و کشور بهره گرفت.

پنج شنبه، ۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳ KHNA90760

یکی‌از شهروندان خمامی در یادداشت خود با بیان اینکه برای احیای حق‌الناس و ایجاد شفافیت باید مطالبه‌گری نمود، عنوان کرد : صیانت از حق‌الناس مهمترین وظیفه اعضای شورا است.
الیاس هاشمی اتخاذ تصمیم‌های نادرست و نبود شفافیت لازم را به‌عنوان یکی‌از علل بروز بسیاری‌از مشکلات و معضلات و آن‌را منجر به فساد و رانت برشمرده، افزود : تازمانی‌که در برنامه ریزی‌ها و تصمیم‌سازی‌ها از افراد متخصص استفاده نکرده یا مشورت صاحب‌نظران را نپذیریم، همه‌روزه شاهد آزمون و خطا بوده و برای رسیدن به توسعه هیچگاه نمی‌توانیم گام‌های موثری برداریم.
به گفته‌ی وی، نبود شفافیت در فرآیندهای مختلف یکی‌از آفت‌های بزرگ مدیریتی بوده، لذا با ایجاد شفافیت توسط مسوولین و مطالبه‌گری مردم میتوان جلوی تصمیم‌های نادرست و شائبه‌دار را گرفت.
این‌شهروند در ادامه یادداشت خود بر لزوم ایجاد شفافیت در واگذاری اجرای پروژه‌ها و تصمیم‌های آغاز شده در شهرداری تاکید کرده و اذعان داشت : این‌موضوع می‌تواند از بروز فساد و رانت در خمام جلوگیری کرده و مانع اثرگزاری امضاهای خاص و دقیقه نودی یا به‌طور واضح طلایی شود.
هاشمی با بیان اینکه تجربه در چندین دوره‌ی گذشته شورای شهر خمام ثابت نمود که هرکجا مردم و فعالین اجتماعی مطالبه‌گری درست را در پیش گرفته‌اند، دست رانت‌خواران و دلالان کوتاه شده و از پایمال‌کردن حق‌الناس جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد : با مطالبه‌گری درست و دقیق می‌توان از پایمال‌شدن حق‌الناس جلوگیری کرده و از آن به‌عنوان یکی‌از ابزارهای مهم مردم برای توسعه و پیشرفت شهر و کشور بهره گرفت.


موضوع : یادداشت
http://khna.ir/90760

دیدگاه شما چیست ؟!

رپرتاژ به شکلی از آگهی گفته می‌شود که در قالب گزارش یا خبر ارائه شود. آنچه مخاطبان رسانه‌ای می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع تلاشی برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول، خدمات یا اشخاص در ذهن آنها است.
بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.