خمام - لزوم حمایت دولت و موسسات از گروه‌های مستقل موسیقی
ویژه
سرپرست گروه هم‌آوایان تاسیان :

لزوم حمایت دولت و موسسات از گروه‌های مستقل موسیقی

حسین تقی‌نژاد نگاه مردم کشورهای غربی به موسیقی سنتی شرقی را ویژه قلمداد کرده و افزود : خوشبختانه از موسیقی ما استقبال خوبی به‌عمل آمده و آن‌را دنبال می‌کنند.

پنج شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ KHNA88207

سرپرست گروه موسیقی هم‌آوایان تاسیان با اشاره به اجرای جدید این‌گروه که در روزهای اخیر پخش گردیده، عنوان کرد : آخرین اجرای زنده هم‌آوایان تاسیان در داخل کشور مربوط به سال ۹۷ در تالار وحدت تهران بوده، اگرچه خود نیز سال گذشته در کشور یونان، در ترکیب گروه بین‌المللی اکسیر به اجرای موسیقی در تور یک‌ماهه پرداخته‌ام.
حسین تقی‌نژاد نگاه مردم کشورهای غربی به موسیقی سنتی شرقی را ویژه قلمداد کرده و افزود : خوشبختانه از موسیقی ما استقبال خوبی به‌عمل آمده و آن‌را دنبال می‌کنند.
وی در گفتگو با خمام‌نیوز با تاکید بر اینکه اینترنت ضعیف، فراگیر نبودن زیرساخت پخش زنده و البته نبود حمایت مناسب منجر شده تا نتوانیم به اجرای کنسرت اینترنتی به‌صورت زنده روی بیاوریم، تصریح کرد : این‌بستر پیش‌از شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی، امریکایی و حتی منطقه شرق آسیا مورد استقبال عموم قرار داشته، اما در ایران با توجه به شیوع کرونا مورد توجه قرار گرفت که ضعف اینترنت و قطعی‌های آن امکان تماشای بدون وقفه‌ی اجراهای آنلاین را از بسیاری‌از مخاطبین داخلی گرفته و عموماً ترجیح می‌دهند خروجی آن‌را پس‌از اتمام، دانلود و تماشا کنند.
به گفته‌ی این‌خواننده و نوازنده سنتور، گروه‌های مستقل همچون هم‌آوایان تاسیان برای اجراهای زنده نیازمند حمایت ارگان‌ها یا موسسه‌ها بوده و با توجه به شیوع ویروس کرونا که به تعطیلی کنسرت‌ها انجامیده، نه‌تنها دولت اقدام مناسب و موثری برای حمایت از جامعه هنر و موسیقی انجام نداده، بلکه موسسه‌های فرهنگی نیز تمایل چندانی برای حمایت نداشته و تنها بر روی خواننده‌های پاپ و هنرمندان بسیار معروف سرمایه‌گذاری می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه تاسیان ۱۰ سال به فعالیت حرفه‌ای مشغول بوده و در کنسرت‌ها و فستیوال‌های مختلف شرکت نموده، گفت : حتی در کشور آلمان اجرا داشته یا ۳ سال قبل در ویژه‌برنامه نوروزی که به‌صورت زنده از طریق شبکه جام‌جم به‌روی آنتن رفت نواخته‌ایم، اما شرایط بد اقتصادی، نبود سرمایه‌گذار و مسائلی‌از این‌دست عملاً فعالیت‌های مارا کمرنگ نموده است.
این‌مدرس سنتور با بیان اینکه کرونا بر فعالیت آموزشگاه‌های موسیقی نیز تاثیر منفی گذاشته، خاطرنشان کرد : به‌واسطه عشق و علاقه‌ای که به موسیقی سنتی داشته، برای زنده نگاه‌داشتن این‌هنر و انتقال آن به نسل‌های بعد به‌سهم خود تلاش خواهم کرد.


موضوع : موسیقی
http://khna.ir/88207

۱ دیدگاه

  • ناشناس در مورخ 1402/08/28 - 15:11 می‌نویسد :

    سلام نازنین. خسته نباشی از این همه تلاش. من در جستجوی نوار ویدئوی من که توسط شما تدوین شد، متاسفانه بخش اول گفتگو را پیدا نکردم. احتمالن در دسترس شماست. اگر ممکن است ان را برایم تو کانال تلگرام پست کنید. جانا قوربان- مسعود پورهادی