خمام - جلسه طرح هادی مجدداً برگزار خواهد شد / ترک جلسه از سوی دو عضو شورا / ورودی مرزدشت و خواچکین امسال آسفالت می‌شوند
در جلسه شورای شهر چه گذشت ؛

جلسه طرح هادی مجدداً برگزار خواهد شد / ترک جلسه از سوی دو عضو شورا / ورودی مرزدشت و خواچکین امسال آسفالت می‌شوند

به گفته‌ی احمدنیا، پل خیابان فرهنگ احتمالاً به‌دلیل شرایط جوی تا پایان سال آماده بهره‌برداری نباشد، اما قطعاً تا پایان دوره پنجم به اتمام خواهد رسید.

یکشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹ KHNA88112

عضو شورای اسلامی شهر خمام با تاکید بر قابل‌قبول نبودن گزارش مالی جدید شهرداری، عنوان کرد : طی بیش‌از دو سال اخیر پیگیر دریافت گزارش درآمد و هزینه از شهرداری بوده، اما همچنان این‌گزارش تنها به‌صورت یک برگه ارایه گردیده است.
بابک نیکو ظهر امروز در جلسه شورا که در ساختمان شهرداری برگزار شد، تصریح کرد : در جلسه بررسی طرح هادی مقرر گردیده بود تا نقشه به‌صورت فایل اتوکد به اینجانب تحویل گردد، اما این‌مهم نیز عملی نشده است.
به گفته‌ی وی، تا پایان عمر شورای پنجم حدود هفت ماه باقی‌مانده و برای رسیدن به مطالبه قانونی خود این‌جلسه را ترک نموده و ضمن عذرخواهی از اعضای شورا و رسانه‌ها، تا زمانی‌که گزارش ماهانه درآمد و هزینه با جزییات کامل از سوی شهرداری ارائه نشود، در جلسات شورا شرکت نخواهم کرد.

عضو دیگر شورا پس‌از ترک جلسه از سوی نیکو، با اشاره به حضور خود در اولین جلسه‌ی بررسی طرح هادی در استانداری با همراهی شهردار در سال اول شورای پنجم گفت : در ادامه جلسه‌ای با افراد دارای تحصیلات مرتبط در شهرداری برگزار نموده، اما از آن‌پس به‌عنوان عضوی‌از شورا از پیگیری‌ها درخصوص طرح هادی بی‌اطلاع مانده و پاسخی برای سوالات خود نگرفته‌ام، حتی در جلسه‌ای که هفته گذشته با همین موضوع در دفتر شهردار برگزار شد بدون دعوت، با نیم‌ساعت تاخیر حضور یافته‌ام.
سیدرضی مودب‌پور با انتقاد از عدم دعوت از خود و عضو فنی شورا به جلسه مذکور، یادآور شد : بهتر بود ظاهر و باطن خود را حداقل جلوی مهندسانی‌که از بیرون در خمام حضور یافته بودند حفظ می‌کردیم.
وی با تاکید بر اینکه چگونه باید در زمان باقی‌مانده از عمر شورا پاسخگوی سوالات و اعتماد شهروندان باشیم، ادامه داد : شهردار در پاسخ به نامه‌ای که درخصوص همین‌طرح حدود دو ماه و نیم قبل ارسال شده، هشت‌بند پاسخ داده اما در ابتدا باید بابت عدم دعوت از دو عضو شورا در جلسه عذرخواهی می‌کرد. البته گویا برعکس شده و اینجانب که برای همین‌شهر هستم باید از سرنوشت طرح هادی بی‌اطلاع‌مانده، اما شهردار که میهمان است، مطلع. این‌اتفاق توهین به بنده و شهروندان است.

اسماعیل احمدنیا در ادامه با بیان اینکه دو عضو شورا معتقدند گزارش جدید درآمد و هزینه قابل قبول نبوده، گفت : از نظر اینجانب گزارش مذکور مشکلی نداشته، اما به‌شخصه برای دریافت گزارش ریز هزینه‌ها شما را با حضور رسانه‌ها در واحد حسابداری یا واحدهای دیگر همراهی خواهم کرد.
رییس شورا با تاکید بر اینکه برای پیگیری نامه‌های دریافتی از سوی دو عضو همواره پیش‌قدم بوده و حسن‌نیت خود را نشان داده است، ادامه داد : درشرایطی‌که بازرسان سازمان بازرسی حضور یافته و همه‌چیز را بررسی و ارزیابی نموده‌اند، مشخصاً مشکلی در عملکرد شهرداری وجود نداشته، اما با این‌وجود موضوع پنهان و خصوصی وجود ندارد و آماده همکاری هستیم.
وی همچنین با اشاره به احداث ساختمان جدید شورا، افزود : در جلسات گذشته مدارک به شورا آورده شد و حتی پیمانکار با حضور در جلسه به ارائه توضیحات پرداخت.
این‌عضو شورا همچنین درخصوص عدم دعوت از دو تن از اعضا به جلسه بررسی طرح هادی، عنوان کرد : موضوع خاصی در جلسه مذکور مطرح نشده بود، اما دوباره با حضور کارشناسان، شما و رسانه‌ها جلسات طرح هادی را برگزار خواهیم کرد تا همه چیز مجدداً به‌صورت شفاف بررسی و بازنگری شود.

سیدمجتبی حسینی‌نسب نیز با بیان اینکه اعضای شورا به‌عنوان عقلای شهر باید در جلسات شهر بهتر حرکت نمایند، گفت : طرح هادی شهری باید هر ده سال یکبار مورد بازنگری قرار گیرد، اما طرح هادی خمام مربوط به چهارده سال گذشته بوده است.
این‌عضو شورا با اشاره بر اینکه در جلسه بررسی طرح هادی در استانداری غایب بوده و تنها کلیات در جلسه اخیر شهرداری مطرح شده، افزود : در این‌جلسه به هیچ‌وجه در رابطه با حریم کمربندی بحث نشده است.
به گفته‌ی وی، بخش‌هایی از خواچکین که پروانه مسکونی گرفته‌اند در طرح هادی جز حریم شهر محسوب شده و به‌عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده صد نمی‌توانم آنها را حل و فصل کنم، چرا که باید ایرادات طرح هادی برطرف شود.
حسینی‌نسب با تاکید بر اینکه اگر در طرح هادی به سمت شفافیت پیش نرویم انگشت اتهام به سوی شورای شهر نشانه می‌رود، گفت : نمی‌توان همه‌را راضی نگاه داشت، اما باید کمترین آسیب را ببینیم.
عضو شورای شهر خمام با بیان اینکه شهردار باید شفافیت را در مبحث مالی و همچنین طرح هادی به ارمغان بیاورد، خاطرنشان کرد : درباره گزارش مالی شهرداری بحث قانع‌شدن اعضای شورای شهر متفاوت بوده و برخی اطلاعات جز به جز را خواستار بوده و برخی دیگر به همین توضیحات دریافتی بسنده می‌کنند.
به گفته‌ی وی، هر اقدامی که می‌‌کنیم باید به مصوبات مردم رسیده و آنها را در اولویت قرار دهیم، چرا که در غیراینصورت مردم شورا را مقصر خواهند دانست.
این‌مسوول همچنین با تاکید بر اینکه ورودی شهر در مسیرهای مرزدشت و خواچکین از وضعیت بدی برخوردار بوده و خواستار آسفالت‌شدن آنها هستیم، گلایه کرد : چرا باید مردم هر روز از وضعیت این‌مسیرها عکس و فیلم گرفته و برای ما بفرستند؟ چندماه قبل بتن‌ریزی شده و از ابتدای بهار وعده آسفالت داده شد، اما زمستان در پیش بوده و اقدامی برای این‌مشکل صورت نگرفته است.

نایب‌رییس شورا در ادامه با تقدیر از زحمات ریاست شورا برای پیگیری مطالبات و خواسته‌های شهروندان، عنوان کرد : خوشبختانه فضای جلسات شورای شهر خمام شفاف و روشن بوده و با حضور رسانه‌ها هیچ‌چیز بر کسی پوشیده نمی‌ماند.
مهدی عاشوری با انتقاد از ترک جلسه از سوی نیکو، افزود : اینکه به مطالبات و خواسته‌های خود نرسیدم جلسات را ترک می‌کنم، صحیح نبوده و با اخلال در روند تصمیم‌گیری قطعاً با چالش‌های بزرگتری روبرو خواهیم شد، که در این‌بین حق مردم تضییع می‌گردد.
وی با تاکید بر اینکه در شهرداری چیزی پنهان نمانده و نباید به‌دنبال محکوم‌کردن شهرداری و اعضای شورا باشیم، ادامه داد : اعضای شورا می‌توانند با مراجعه به واحد حسابداری هرگونه اطلاعاتی‌که لازم دارند کسب نموده و این یک حق قانونی است.
عاشوری با بیان اینکه در کسوت رییس شورا در دو سال گذشته سه مرتبه در جلسات استانداری برای بررسی طرح هادی شرکت کرده و این‌درخواست که همه اعضا بتوانند شرکت کنند را مطرح نموده بودم، گفت : متاسفانه این‌موضوع به‌دلیل مقدماتی‌بودن جلسات پذیرفته نشده بود.
به گفته‌ی این‌عضو شورا، طرح‌ها و برنامه‌های ما در جلساتی‌که برگزار شد به‌صورت پیشنهاد مطرح گردید. از همه مشکلات مردم در رابطه با طرح هادی مطلع نبوده و برای اینکه این‌قضیه مغفول نماند، می‌بایست از نظر همشهریان نیز استفاده کنیم.

سخنگوی شورا بار دیگر بر پاسخ شهردار به نامه‌ی اخیر اشاره کرده و با تاکید بر اینکه برخی‌از بندهای ذکر شده از سوی وی قانع‌کننده نبوده، تصریح کرد : در شرایطی‌که به جلسه طرح هادی دعوت نشده‌ام، چرا باید در جلسات شورا حضور یابم؟ تمایلی‌به ایجاد تنش در شورا نداشته، اما این‌موضوع را به افراد مسوول منعکس خواهم کرد.
مودب‌پور همچنین درخصوص ساختمان درحال احداث شورای شهر، گفت : از ابتدا معتقد بوده‌ام که شهرداری باید ساختمان مذکور را بسازد تا نفع بیشتری ببرد، اما با این‌وجود از مشترک‌بودن راه‌پله ساختمان شورا با بخش تجاری مخالف هستم، چون ممکن‌است در آینده مشکلاتی متصور گردد.
وی همچنین پس‌از مطرح‌نمودن اینکه باید ارزش مدیر حفظ شده و نمی‌توانیم مستقیماً از واحدها سوال نموده یا گزارش دریافت کنیم، جلسه شورا را ترک نمود.

رییس شورا در پایان با تاکید بر اینکه ترک جلسه از سوی دو عضو موجب برهم خوردن جلسه گردید، افزود : رسیدگی به برخی‌از نامه‌های واصله از سوی شهروندان ضروری بوده، اما اینکار انجام نشده است.
احمدنیا با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت فعلی دیگر نامه‌ای از دو عضو شورا دریافت نخواهم کرد، خاطرنشان ساخت : مشکل آسفالت ورودی خواچکین و مرزدشت در سال جاری برطرف خواهد شد، که البته برای ورودی آنها پیاده‌رو و رفیوژ درنظر گرفته شده تا به بهبود فضای شهری انجامد.
به گفته‌ی وی، پل خیابان فرهنگ احتمالاً به‌دلیل شرایط جوی تا پایان سال آماده بهره‌برداری نباشد، اما قطعاً تا پایان دوره پنجم به اتمام خواهد رسید.


موضوع : شهرداری، شورای شهر، گزارش تصویری، وعده
http://khna.ir/88112

دیدگاه شما چیست ؟!

آسفالت ورودی مرزدشت و خواچکین
۱,۱۲۶ روز گذشت