خمام - از استعفاهای احتمالاً نمادین تا عدم پرداخت حقوق پرسنل و پروژه‌های نیمه‌تمام متعدد
ویژه
خبری از حال‌وهوای بهاری نیست /

از استعفاهای احتمالاً نمادین تا عدم پرداخت حقوق پرسنل و پروژه‌های نیمه‌تمام متعدد

برخی‌از اعضای شورا به‌جای چاره‌اندیشی برای تکمیل پروژه‌ها و ساماندهی به وضعیت شهر، این‌روزها درگیر امور مرتبط با انتخابات مجلس هستند!

چهارشنبه، ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ KHNA108991

جشن بهار طبیعت فرصتی‌است که مدیریت شهری با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها زمینه ارتقاء و تقویت همبستگی اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی را فراهم آورد، اما متاسفانه کمتر از یکماه به شروع سال ۱۴۰۳ باقی‌مانده و شهر خمام نه‌تنها این حال‌وهوا و تحرک و پویایی لازم را ندارد، بلکه از گوشه‌وکنار خبر می‌رسد که سرپرست شهرداری این‌شهر با توجه به فشارهای موجود استعفاء داده و احتمال می‌رود به‌زودی شاهد استعفای یکی‌از اعضای شورا خواهیم بود.

شاید این‌استعفاها نمادین بوده یا حتی پس‌از انجام، مورد قبول واقع نشوند، اما قطعاً تغییری در صورت‌مساله ایجاد نخواهند کرد و مشکلات شهر را دوچندان می‌نمایند؛ زیرا با این‌حواشی هرگز پروژه‌های نیمه‌کاره شهر تکمیل نمی‌گردند و مهمتر آنکه برخی‌از شوراها به‌جای چاره‌اندیشی برای تکمیل پروژه‌ها و ساماندهی به وضعیت، این‌روزها درگیر امور مرتبط با انتخابات مجلس هستند!

ساماندهی و بهسازی پارک سردارجنگل که قرار بود شش‌ماهه انجام شود، پس‌از گذشت یازده‌ماه نه تنها که تکمیل نشده، بلکه بخش زیادی از آن شبیه به یک خرابه گردیده که دیگر از همان وسایل بازی کهنه و فرسوده برخوردار نمی‌باشد.

عملیات بازگشایی خیابان جدید بوعلی به سمت رسالت که آن‌هم قرار بود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، علی‌رغم پیشرفت فیزیکی مناسب قطعاً تا پایان سال تکمیل نمی‌شود. همانند فاز اول از عملیات لوله‌گذاری و سرپوشیده‌کردن رودخانه در خیابان شهید راستی که مقرر شده بود تا اواخر اسفندماه به اتمام برسد، اما فقط لوله‌ها در کنار این‌خیابان ریخته شده و تاکنون هیچ‌گونه اقدام عملیاتی برای سرپوشیده‌کردن انجام نگرفته است.

سایت دپوی موقت زباله خواچکین هم این‌روزها درحال بازگشت به وضعیت نامطلوب قبلی بوده و قطعاً با گرم‌تر شدن هوا، بوی بد زباله به سطح شهر خواهد رسید.

به‌نظر نمی‌رسد نیازی به بازگو نمودن مجدد وضعیت بد کوچه‌ها، دست‌انداز و چاله‌ی خیابان‌ها و وضعیت نامطلوب آسفالت در برخی‌از نقاط شهر باشد، زیرا همه شهروندان به‌چشم دیده و خنده‌دار است اگر بگوییم که این‌شهر حتی از یک سرویس بهداشتی عمومی مناسب برخوردار نیست!

از سوی دیگر، در این‌شرایط سخت اقتصادی حقوق پرسنل ۲ ماه است که عقب افتاده، برخی‌از آنان حتی حقوق کامل‌را در این سه‌ماهه اخیر دریافت نکرده و مشخص نیست چگونه باید از پس خرج‌ومخارج زندگی خود در آستانه سال جدید برآیند!

ایجاد برج تمرینی برای آماده‌سازی آتش‌نشانان، تکمیل پروژه ساخت بازارچه میوه، تکمیل مغازه‌های نیمه‌کاره جنب پارک آفتاب، بهسازی میدان ولیعصر (عج)، تکمیل خیابان حافظ، رفع مشکل آبگیر بودن کیلومتر اول جاده خمام به خشکبیجار، ساماندهی سگ‌های ولگرد، وضعیت بد پیاده‌رو در محدوده بلوار پاسداران، وضعیت روشنایی نامطلوب در بلوار شهید بهشتی و بسیاری از پروژه‌های نیمه‌کاره، به‌حال خود رها شده و به‌نظر می‌رسد شهرداری خمام ناتوان در تکمیل آنها بوده و آنطور که از شواهد امر پیداست برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است که ابتدا پیمانکاران مطالبات خود را دریافت کرده و سپس اقدامات لازم را انجام دهند.

در پایان یادآور می‌شویم که این‌یادداشت تنها دربرگیرنده بخشی‌از مشکلات شهر خمام بوده، اگرچه متاسفانه شهرداری این‌شهر آنقدر غرق در حواشی گردیده که تاکنون حتی یک‌نفر توضیحی در رابطه با این‌بلاتکلیفی‌ها به شهروندان ارائه ننموده، تا شاید کمی دل شهروندان به این وعده‌های سریالی و شاید توخالی خوش‌گردد!


موضوع : شهرداری، شورای شهر، یادداشت
نویسنده : جواد منادی
http://khna.ir/108991

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.