خمام - قرارداد نقشه مهندسی فرهنگی بخش خمام با چشم‌انداز ۱۶ ساله منعقد شد
در دفتر امام جمعه ؛

قرارداد نقشه مهندسی فرهنگی بخش خمام با چشم‌انداز ۱۶ ساله منعقد شد

سیدمحمد محمدی با بیان اینکه بخش خمام نخستین بخش شهرستان رشت است که برای آن نقشه مهندسی فرهنگی تدوین می‌شود، گفت : بنا است تا در این پروژه سند چشم‌انداز فرهنگی ۱۶ ساله خمام طی ۸ ماه تدوین شود.

دوشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ KHNA86272

حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده پیش‌ازظهر امروز در مراسم انعقاد قرارداد نقشه مهندسی فرهنگی بخش خمام در دفتر امام جمعه با بیان اینکه در حوزه کارهای فرهنگی نباید هیچ‌‌گونه موازی‌کاری انجام شود، اظهار کرد : حوزه فرهنگ بنا به فرموده مقام معظم روح حاکم بر تمام فعالیت‌های اجتماعی است، ولی نباید در این حوزه هیچگونه موازی کاری انجام دهیم.
وی با اشاره به نقش دستگاه‌های متولی در اجرایی شدن برنامه‌های تعیین شده فرهنگی در کشور، گفت : دستگاه‌های متولی در حوزه فرهنگ باید انسجام خود را حفظ کنند، لذا لازمه تحقق این امر این است که دستگاه‌ها وظایف خود را متناسب با افق‌های تبیین شده در سندهای بالادستی به طور کامل بداند و به آن عمل کند.
امام جمعه بخش خمام با اذعان به اینکه نقشه جامع فرهنگی خمام توسط موسسه فرهنگی سنجه سامانه گیلان طراحی شده، تصریح کرد : در این پروژه بنا است تا وضعیت فرهنگ موجود در بخش خمام مورد پایش قرار گرفته و وضعیت مطلوب عملکردی دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ در این‌بخش نیز تبیین شود.
اسدالله‌زاده سند فرهنگی بخش خمام را صرفاً یک پژوهش ندانست و بیان کرد : این پروژه نقشه راه و اقدامی را برای تمام دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ ترسیم کرده و بعد از مدتی در کتابخانه قرار نمی‌گیرد.

مسؤول موسسه فرهنگی سنجه سامانه گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تمام ارگان‌های جامعه باید به حوزه فرهنگ توجه جدی کنند، اظهار کرد : مقام معظم رهبری در فرمایشات خود تاکید بسیاری زیادی در خصوص توجه به مسائل فرهنگی تاکید دارند، به همین دلیل امروز همه مسائل کشور مرتبط به مساله فرهنگ است‌.
سیدمحمد محمدی با اشاره به تصویب طرح نقشه فرهنگی کشور در سال ۹۲، افزود : مقام معظم رهبری در دو دهه اخیر تاکید فراوانی بر مساله فرهنگ داشته‌اند، که همین امر منجر به تصویب طرح نقشه فرهنگی در سال ۹۲ شد.
وی با قدردانی از تلاش و فعالیت جوانان نخبه گیلانی در حوزه فرهنگ، بیان کرد : متأسفانه فعالیت جدی برای اجرایی شدن طرح نقشه فرهنگی کشور وجود ندارد، که جای بسیار نگرانی دارد، ولی جوانان نخبه استان گیلان به صورت جهادی درحال فعالیت در این حوزه بوده و در این راستا ۳۶ مرکز رصدنمای جهانی را بررسی کرده و پروژه‌های فرهنگی درحال اجرا در سراسر جهان را نیز مطالعه نموده‌اند.
مسؤول موسسه سنجه سامانه گیلان با اشاره به آخرین وضعیت اجرایی شدن طرح تدوین نقشه مهندسی فرهنگی رشت، گفت : با تلاش‌های صورت گرفته درحال حاضر بیش‌از ۷۰ درصد از این پروژه اجرا شده، ولی باید تمام بخش‌های استان گیلان تدوین شود.
محمدی با بیان اینکه بخش خمام نخستین بخش شهرستان رشت است که برای آن نقشه مهندسی فرهنگی تدوین می‌شود، افزود : بنا است تا در این پروژه سند چشم‌انداز فرهنگی ۱۶ ساله خمام طی ۸ ماه تدوین شود.


موضوع : فرهنگی، مذهبی
منبع : فارس
http://khna.ir/86272

دیدگاه شما چیست ؟!