خمام - نمایش قدرت بر سر نیروهای غیرقانونی / بازنده‌ی اصلی شهروندان هستند
ویژه
یادداشت شهروند /

نمایش قدرت بر سر نیروهای غیرقانونی / بازنده‌ی اصلی شهروندان هستند

در قضیه اخیر فارغ از نتیجه و اینکه کدام طرف پیروز خواهد شد، بازنده اصلی شهروندان هستند ؛ مردمی که همواره در میان دعواها و تصمیم‌های شورانشینان نادیده انگاشته می‌شوند‌.

دوشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ KHNA79723

یکی‌از شهروندان خمامی در یادداشت خود نوشت : در حالی پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر خمام به نیمه راه خود رسیده که همچنان اعضای آن گریبان‌گیر اختلافات عدیده‌ای بوده و به‌جای حل مشکلات در درون شورا، برخی به جهت تجمیع آرا، تصمیماتی‌را خارج از شورا گرفته و برخی دیگر به شیوه آبستراکسیون «با از حد نصاب خارج‌نمودن جلسه» و خنثی‌کردن نقشه طرف مقابل جلوی تصویب طرح‌ها و مصوبه‌ها را گرفته، تا اجرایی نگردند. اما نکته جالب توجه این است که هر طرف با بیانیه و مصاحبه، با قاضی قرار دادن مردم سعی در تطهیر چهره خود در بین افکار عمومی داشته‌اند.

عبدالرضا عبدی در ادامه‌ی یادداشت خود که همزمان با «روز شوراها» در اختیار تحریریه خمام‌نیوز قرار گرفته، نوشته است : به‌طور موردی جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری یکی‌از مشکلات مبتلابه اخیر است که پیرو آن صحبت‌هایی از سوی برخی‌از اعضای شورا و شهردار صورت پذیرفت، تا جایی‌که ضمن بالا گرفتن دعواهای جناحی و قدرت طلبانه در شورای شهری که لزوماً باید کارکردی اجتماعی و مردمی داشته باشد، به محلی برای نشان دادن اقتدار خود در بی‌اثر کردن نامه استانداری یا به اجرا گذاردن آن تبدیل شده، تا از این وادی به شهروندان بقبولانند که آنچه می‌کردیم به حق بوده و دیگری راه باطل رفته است، هرچند این‌پرسش که «در این گیر و دار، مردم کجای داستان قرار دارند؟» و «آیا واقعاً تصمیماتتان بر اساس غبطه و صلاح مردم است؟» پر رنگ و پر رنگ‌تر می‌شود.

در بخش دیگری از این‌یادداشت خطاب به مجموعه شورای شهر خمام، آمده است : در قضیه اخیر فارغ از نتیجه و اینکه کدام طرف پیروز خواهد شد، خواهی نخواهی «بازنده اصلی مردم هستند» ؛ مردمی که اغلب در میان دعواها و تصمیمات شورانشینان نادیده انگاشته می‌شوند‌.
متاسفانه شهروندان مظلوم خمامی در پیچ و خم ناپختگی مدیران ارشد شهری سرگردان بوده، نمی‌توانند از ظرفیت شورا در جهت منافع شهر بهره برده و آنچه که از ظواهر امر پیداست به قدری اختلافات در شورا عمیق گشته که این‌نوع عملکرد و وجود بی‌ثباتی و عدم برنامه‌ریزی مدون برای رسیدگی به مشکلات مردم، به یقین در آینده آثار مخربی در شهر خمام بر جای خواهد گذاشت‌.


دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.