خمام - برنامه‌های نوروزی بخش خمام چه بوده‌اند ؟!
ویژه
یادداشت /

برنامه‌های نوروزی بخش خمام چه بوده‌اند ؟!

آنچه از مسوولین بخشی و شهری انتظار می‌رود، برخی پیام‌های کلیشه‌ای تبریک و تسلیت و انجام برخی بازدیدها نبوده، بلکه خروج از این‌رخوت، سبک و سیاق کلیشه‌ای، و بروز کمی خلاقیت برای تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی و گردشگری بخش خمام در سال جاری است.

چهارشنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ KHNA79402

خمام به واسطه‌ی زیبایی‌های طبیعی، طرح‌های شاخص بومگردی و البته استعدادهای انسانی خود جایگاه متفاوتی در شهرستان رشت و استان گیلان داشته، تا جایی‌که در سالیان اخیر از آن به‌عنوان بخش هدف بومگردی یاد می‌شود.
بخشی که مرداب و آلاچیق‌های درختی دهنه‌سر شیجان، نوار ساحلی جفرود بالا، اراضی تالابی چوکام، جنگل‌های فتاتو، عمارت تاریخی چوکام، مرکز اکوتوریست جیرسر باقرخاله، تلارخانه مرزدشت، روستای ملی حصیر فشتکه اول و آب‌بندان کلاچاه دوم را در گوشه و کنار خود جای داده و توجه مسافران بسیاری را به‌واسطه یخ‌دربهشت و کباب، به خود جلب می‌کند، اما برنامه‌ای برای نوروز سال ۹۸ نداشته است.

فارغ از لغو برگزاری جشنواره یخ‌دربهشت که سال گذشته از سوی مسوولین شهری وعده داده شد و برآورده نشدن انتظار پیشرفت بیشتر در برخی‌از روستاها پس‌از انتخاب‌شدن به عنوان هدف گردشگری، در ایام نوروز امسال برنامه‌ای برای افزایش شور و نشاط اجتماعی و جذب مسافران در نظر گرفته نشده و تعطیلی برخی مراکز گردشگری، وضعیت نامطلوب راه‌های دسترسی و عدم تبلیغات برای جذب مسافران عبوری از جمله مسایلی است که بخش خمام را در نوروز بدون برنامه نشان می‌دهد.

در پایان آنچه از مسوولین بخشی و شهری انتظار می‌رود، برخی پیام‌های کلیشه‌ای تبریک و تسلیت و انجام برخی بازدیدها نبوده، بلکه خروج از این‌رخوت، سبک و سیاق کلیشه‌ای، و بروز کمی خلاقیت برای تدوین تقویم رویدادهای فرهنگی و گردشگری بخش خمام در سال جاری است.


دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.