خمام - مشق ناتمام ترافیکی بر تخته سیاه خیابان‌ها
ویژه
یادداشت /

مشق ناتمام ترافیکی بر تخته سیاه خیابان‌ها

مشق خطوط سفید ترافیکی باید بر تخته سیاه کف خیابان‌ها به خوبی نوشته شود تا انتظار داشته باشیم به خوبی خوانده شوند …

دوشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ KHNA73828

خط‌کشی جاده‌ها از مهمترین علائم راهنمایی و رانندگی است که برای افزایش ایمنی معابر، منظم کردن حرکت وسایل نقلیه و عابران پیاده، آگاهی‌بخشی به استفاده‌کنندگان از معابر و راهنمایی آنان ترسیم می‌گردد.
فارغ از آنکه ترافیک شهری را در برخی از روزهای هفته همچون یکشنبه شاهد بوده و به‌نظر نمی‌رسد هنوز جانمایی چراغ سه رنگ راهنمایی یا تعبیه‌ی خطوط عابر پیاده‌ی جدید به‌عنوان یک نیاز دیده شده باشد، اما برخی خیابان‌ها و محورهای پرتردد و پر پیچ و خم روستاهای بخش خمام که از اردیبهشت‌ماه سال جاری به بعد روکش آسفالت شده‌اند درحالی فاقد خط‌کشی هستند که این خطوط به‌عنوان یکی‌از عناصر اصلی هر اقدام پیشگیرانه در بروز تصادفات و روشی ارزان‌قیمت برای ارائه‌ی اطلاعات به رانندگان و سایر استفاده‌کنندگان از خیابان به شمار رفته و لازم است به‌عنوان یک ضرورت در معابر شهری و روستایی مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

به گزارش خمام‌نیوز، آنچه در موضوع خط‌کشی‌ معابر باید به آن پرداخته شود این است که در وهله‌ی اول مشق خطوط سفید ترافیکی باید بر تخته سیاه کف خیابان‌ها به خوبی نوشته شود تا انتظار داشته باشیم به خوبی خوانده شوند، در غیر اینصورت نمی‌توانیم توقع ایمنی معابر و البته عبور و مروری منظم را داشته باشیم.
علاوه‌براین، حفظ جان افراد همواره به عنوان اولویت اصلی برنامه‌های ترافیکی به شمار رفته و مسیرهای حادثه‌خیز بخش خمام همچون میدان ولیعصر، محور خمام به خشکبیجار، چوکام به پیربازار، خمام به حسن‌رود و … هر هفته آبستن حوادث جاده‌ای ناگوار است که علیرغم آنکه طی خبرهای متعددی به آنها اشاره گردیده، همچنان حل نشده باقی مانده‌اند.


دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.