خمام - تصادف ۲ دستگاه خودروی پراید مصدوم‌شدن ۳ نفر را رقم زد / رنج خمام از کمبود امکانات امداد و نجات و نبود بیمارستان
ویژه
در جاده‌ی خمام به خشکبیجار ؛

تصادف ۲ دستگاه خودروی پراید مصدوم‌شدن ۳ نفر را رقم زد / رنج خمام از کمبود امکانات امداد و نجات و نبود بیمارستان

طی خبرهای متعددی بر لزوم احداث بیمارستان یا پلی‌کلینیک و همچنین تجهیز امکانات امداد و نجات این‌بخش اشاره شده است.

جمعه، ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶ KHNA73282

در سانحه‌ی تصادفی که عصر امروز در کیلومتر ۱ جاده‌ی حادثه‌آفرین خمام به خشکبیجار روی داد، برخورد ۲ دستگاه خودروی پراید سفید و خاکستری به دلیل سرعت بالا مصدوم شدن ۳ نفر را رقم زد.
به گزارش خمام‌نیوز، این‌حادثه ساعت ۱۵:۳۰ به وقوع پیوست و افراد حاضر در محل و رانندگان برخی‌از خودروهای عبوری با دیدن صحنه‌ی تصادف و واژگونی خودروی پراید خاکستری، در محل توقف نموده و ضمن بازگرداندن خودروی واژگون‌شده به حالت عادی، ۲ سرنشین مصدوم پراید خاکستری را از داخل خودرو خارج نمودند.

آتش‌نشانی که پس‌از حدود ۵ دقیقه در محل حادثه حضور پیدا کرده بود، اقدامات لازم را در جهت پیشگیری از حریق احتمالی و انفجار خودروها به علت نشت سوخت یا خروج افراد گرفتار از خودروها پیگیری نمود. پس‌از حدود ۸ دقیقه امدادگران اورژانس خمام در محل حادثه حاضر شده و فردی که جراحت بیشتری داشت را بر روی برانکار قرار داده و به داخل اورژانس انتقال دادند، ضمن اینکه شخص مصدوم دیگری که می‌توانست بر روی صندلی خودروی اورژانس بنشیند توسط همان خودروی اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.
مصدوم سوم که بر روی دستان مردم قرار گرفته و نیاز به حضور خودروی اورژانس دیگر و برانکار داشت، به دلیل محدودیت امکانات در خمام توسط اورژانس خشکبیجار، آن‌هم پس‌از حدود ۴۰ دقیقه پس‌از وقوع حادثه به بیمارستان انتقال یافت، که البته علت تاخیر اورژانس دوم حضور در ماموریت دیگری بوده است.
این‌گزارش می‌افزاید، مصدوم شدگان از ناحیه‌ی سر و گردن دچار سانحه شده و اثری از باز شدن کیسه‌ی هوا در دو خودروی پراید دیده نشده است.

به گزارش خمام‌نیوز، رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی گیلان اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ طی بازدیدی از بخش خمام با ابراز تاسف از اینکه خمام توسط مسوولین تراز اول به خوبی دیده نشده، عنوان کرده بود : سعی می‌کنیم هر کمکی که در جهت احداث پلی‌کلینیک تخصصی نیاز باشد انجام دهیم. این در حالی است که در جلسات مختلف و طی خبرهای متعددی بر لزوم احداث بیمارستان یا پلی‌کلینیک و همچنین تجهیز امکانات امداد و نجات این‌بخش اشاره شده و تاکید شده بود که خمام از نبود بیمارستان و پلی‌کلینیک تخصصی و فوق تخصصی رنج می‌برد. 
علاوه‌بر این، مشکل کمبود امکانات آتش‌نشانی و عدم رسیدگی به وضعیت نامطلوب جاده‌ی خمام به خشکبیجار از موضوعاتی هستند که به دفعات به آن اشاره گردیده است.


موضوع : انتخاب سردبیر، تصادفات، گزارش تصویری
http://khna.ir/73282

دیدگاه شما چیست ؟!