خمام - یادداشت دو شهروند در واکنش به شنیده‌های اخیر در خصوص به‌کارگیری نیروهای نزدیک به برخی از اعضای شورا در واحدهای شهرداری
ویژه

یادداشت دو شهروند در واکنش به شنیده‌های اخیر در خصوص به‌کارگیری نیروهای نزدیک به برخی از اعضای شورا در واحدهای شهرداری

دو شهروند خمامی طی یادداشت‎های جداگانه در واکنش به شنیده‌های اخیر در خصوص به‌کارگیری نیروهای نزدیک به برخی از اعضای شورا در واحدهای مختلف شهرداری واکنش نشان دادند.

سه شنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۰:۰۱ KHNA67929

با توجه به شنیده‌های اخیر در خصوص به‌کارگیری نیروهای نزدیک به برخی از اعضای شورا در واحدهای مختلف شهرداری که البته در گذشته نیز مواردی از این قبیل شاهد بوده‌ایم، یکی از شهروندان خمامی طی یادداشتی نوشت : اشتغال جوانان و افراد تحصیل‌کرده از دیرباز دغدغه‌ی بزرگ مردم و خانواده‌ها بوده و شهر خمام با داشتن جوانانی با استعداد، تحصیلکرده و ورزشکار، و همچنین پتانسیل بالای فنی در این زمینه مطمئناً دغدغه‌های بیشتری نیز خواهد داشت.
مهیار رحیم‌زاده‌متحد در یادداشتی که در اختیار خمام‌نیوز قرار داده، افزود : جوانان با امید و آرزو، راه خود را در رشته‌های دانشگاهی و ورزشی یا مهارت‌های فنی ادامه داده و به پایان می‌رسانند، اما درست زمانی‌که باید به استعدادها، تحصیلات و مهارت آنان احترام نهاد و از آنان استفاده نمود، شاهد این جریان هستیم که بعضی مقامات، نزدیکان و وابستگان خود را بدون هیچگونه فراخوان، آزمون و گزینش – بدون در نظر گرفتن استعدادها و پتانسیل‌های بیکار در جامعه – وارد ادارات، نهادها و ارگان‌های مربوط به خودشان می‌کنند، که این امر به سرخوردگی، افسردگی و شکست جوانان مستعد و ماهر منجر خواهد شد.
به گفته‌ی وی، اجرای این بی‌عدالتی از سوی مسئولین – چه مسئولینی که از نهادهای بالا منصوب گردیده‌اند و چه مسئولینی که از سوی مردم منتخب گردیده‌اند – مطمئناً لطمه بزرگی به جامعه خواهد زد و باعث بی‌اعتمادی و فاصله بین مردم و مسئولین خواهد شد.
رحیم‌زاده‌متحد در پایان خاطرنشان کرد : امید آن است که مسئولین محترم با تمامی مردم شهر بصورت عادلانه و یکسان رفتار نموده و ضمن خودداری از جبهه گیری‌ها و جانب داری‌های هدف‌دار و تشکیل گروه و تیم، با برگزاری فراخوان و آزمون شرایطی یکسان برای به‌کارگیری جوانان شهر فراهم نمایند.

یکی دیگر از شهروندان خمامی نیز طی یادداشتی به شنیده‌ها در خصوص به‌کارگیری نیروهای نزدیک به برخی اعضای شورا در واحدهای مختلف شهرداری واکنش نشان داده و عنوان کرد : عموماً مردم مایلند کسانی را که از راه انتخابات به قدرت می‌رسانند در ساده‌ترین حالت سیاستمداران خوبی باشند. به طوری‌که سمت ثروت نروند، نسبت به لایه‌های مردم، خصوصاً لایه‌های میانی جامعه احساس دین کنند، نیت خویش را برای خدمت خالص کنند، شایستگان را به جرم غریبگی و حضور در جناح مقابل از خود نرانند و همچنین به خویشان و دوستان خود پست و مقام نبخشند، و مسائلی از این‌قبیل.
عبدالرضا عبدی در ادامه‌ی یادداشت خود که در اختیار خمام‌نیوز قرارداده، نوشت : از قضای روزگار هرچه به جلوتر می‌رویم نتیجه‌ای ناامید کننده می‌گیریم، به ویژه اینکه شنیده می‌شود برخی از امانت‌داران آرای مردم بدون در نظر گرفتن ساز و کار مناسب قانونی و اجرای عدالت، قرار است دوستان ستاد انتخاباتی خود را در شهرداری به کار گمارند.
وی، ادامه داد : بدون هیچ حرف اضافه‌ توصیه می‌شود اعضای محترم شورای شهر در راستای برنامه‌های نهادهای حاکمیتی و اجرائی، با هم‌فکری کارشناسان، نخبگان و پیشکسوتان امر، تمام همت خود را در جهت توسعه منابع پایدار و همچنین ایجاد اشتغال به‌کار گیرند، چرا که امروزه بیکاری مهم‌ترین معضل جوانان در ایران بوده که به عنوان دغدغه اصلی خانواده‌ها مورد توجه قرار گرفته است.


موضوع : انتخاب سردبیر، یادداشت
http://khna.ir/67929

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.