خمام - دنیا بر اساس واقعیات تاریخی از نام خلیج فارس استفاده می‌کند / تبعیض نسبت به ایرانیان پذیرفتنی نخواهد بود
ویژه
یادداشت پروفسور نصیری خطاب به ترامپ ؛

دنیا بر اساس واقعیات تاریخی از نام خلیج فارس استفاده می‌کند / تبعیض نسبت به ایرانیان پذیرفتنی نخواهد بود

پروفسور رضا نصیری «مشاور ارشد سازمان بهداشت جهانی» در اعتراض به خلیج عـربی خواندن «خلیج فارس» یادداشتی خطاب به رئیس جمهور امریکا نوشت و به کاخ سفید ارسال نمود.

سه شنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ KHNA59054

پروفسور رضا نصیری «مشاور ارشد سازمان بهداشت جهانی» در یادداشتی خطاب به رئیس جمهور امریکا در اعتراض به خلیج عـربی خواندن «خلیج فارس» که به کاخ سفید ارسال شده، نوشته است : آقای ترامپ ؛ من یک سیاست‌مدار نبوده و به این رشته علاقه‌ای ندارم، اما به عنوان یک متخصص بهداشت جهانی به کشورهای متعددی سفر کرده و با جغرافیای دنیا و تاریخش آشنا هستم.
کاخ سفید برای دهه‌های متعدد (حداقل تا آنجا که می‌دانم) نه شهروندان آمریکایی و نه شهروندان دیگر کشورها را در خصوص تاریخ و جغرافیای دنیا گمراه نکرده و در خصوص تاریخ و جغرافیای دنیا مشاجرات بین‌المللی ایجاد نکرده است.
به یاد داشته باشید که شما در موقعیت و جایگاهی نیستید که به عنوان مثال بتوانید خلیج مکزیک را با نام مورد پسند خود خطاب نمایید، که این سخن بسیار مضحک، بیجا، غلط و بی‌ارزش خواهد بود.
در ادامه‌ی این یادداشت که در اختیار خمام‌نیوز قرار گرفته، آمده است : دنیا میداند که عربستان به عنوان یک دولت غیر دموکرات که اسناد نقض حقوق بشر آن موجود است باعث این اشتباه شما و برداشت غلطتان از تاریخ و جغرافیا شده و این موضوع کاملاً نگران کننده است!
در آخرین سخنرانی در تلویزیون خلیج فارس را برای عده‌ی قلیلی از دولت‌های نادان، گمراه و شرکت‌های فرصت طلب به عنوان خلیج عـربی عنوان نمودید، اما دنیا بر اساس واقعیات تاریخی از نام خلیج فارس استفاده کرده و دیگر نام‌های منتسب به خلیج فارس تنها مختص به افسانه‌ها و داستان‌های خیالی است و تبعیضی نسبت به ایرانیان به شمار می‌رود که پذیرفتنی نخواهد بود.
امیدوارم شما یک واحد درس مقدماتی جغرافیا را گذرانده تا کمکی به معلومات شما بوده و خلیج فارس را بر اساس جغرافیا و واقعیت‌های تاریخی شناخته و به زبان بیاورید.

به گزارش خمام‌نیوز، پروفسور رضا نصیری متولد سال ۱۳۳۱ در خمام، متخصص خون‌شناسی از فرانسه و فوق تخصص فارماکولوژی کلینیکال از دانشگاه میشیگان در امریکا بوده، معاونت دانشکده‌ی پزشکی و ریاست انستیتوی بهداشت بین‌الملل در دانشگاه ایالتی میشیگان را بر عهده دارد. نصیری که مشاور ارشد سازمان بهداشت جهانی و عضو بسیاری از جوامع طبی و بهداشتی امریکا و جهان است، مقالات گسترده‌ای در پیرامون بهداشت جهانی و بیماری ایدز نوشته است.


موضوع : یادداشت
http://khna.ir/59054

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.