خمام - خرید و فروش رای؛ کوبیدن بر طبل بی‌کفایتی
ویژه
یادداشت /

خرید و فروش رای؛ کوبیدن بر طبل بی‌کفایتی

مردم باید به این‌نکته توجه داشته باشند که اگر نمایندگان در شورای ادوار گذشته وظایف اصلی و قانونی خود را به خوبی انجام می‌دادند، شاید اکنون خمام تا به این‌اندازه از مشکلات و حواشی رنج نمی‌برد.

سه شنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ KHNA91176

متاسفانه خرید و فروش آرای مردم در انتخابات شورای شهر در سال‌های اخیر رواج یافته و برخی‌از داوطلبین شورا یا اطرافیان آنان جهت پیروزی در میدان رقابت با خرید آرا به روش‌های مختلفی از قبیل پرداخت وجه نقد، وعده اشتغال، وام، امتیاز یا مواردی‌ازاین‌دست، از ضعف فرهنگی و فقر مالی برخی‌از افراد سوء استفاده نموده‌اند.
همه بر این‌مساله واقفیم؛ زمانی‌که نامزد انتخاباتی برای راه‌یابی به شورا اقدام به خرید آرا می‌کند، بدون‌شک درصورت نشستن بر کرسی شورا باید شرافت و رای خود را برای جبران پول‌های خرج‌شده بفروشد.

سوءاستفاده از فقر مردم گاهاً یکی‌از حربه‌های نادرست کارزار انتخابات بوده و بدون‌شک تصاحب کرسی شورا با این روش‌ها موجب تضییع حقوق سیاسی دیگران و خیانت به شهروندان می‌باشد؛ لذا مردم باید به این‌نکته توجه داشته باشند که اگر نمایندگان در شورای ادوار گذشته وظایف اصلی و قانونی خود را به خوبی انجام می‌دادند، شاید اکنون خمام تا به این‌اندازه از مشکلات و حواشی رنج نمی‌برد.

در پایان همانطور که از همشهریان انتظار می‌رود ضمن حضور در انتخابات و یک انتخاب آگاهانه، به پیشنهاد خرید و فروش آرا «نه» گفته و بر طبل بی‌کفایتی نکوبند، از مسوولان ذیربط نیز انتظار می‌رود در فرایند رصد تخلفات انتخاباتی بدون هیچگونه اغماضی با متخلفین برخورد نمایند.


موضوع : انتخابات، یادداشت
نویسنده : نیما صابری
http://khna.ir/91176

دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.