خمام - تکدی‌گری ؛ زخمی بر چهره شهر خمام
ویژه

تکدی‌گری ؛ زخمی بر چهره شهر خمام

شهرداری طبق ماده ۳ مصوبه ۱۵/۲/۷۸ شورای عالی اداری در خصوص ساماندهی متکدیان موظف است نسبت به شناسایی، جمع آوری و تحویل افراد موضوع این مصوبه اقدام نماید.

جمعه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰:۱۲ KHNA49664

شهروندان خمامی بدون شک در ماه‌های اخیر با پدیده‌ی تکدی‌گری در مرکز شهر خمام مواجه بوده‌اند، که نظرها را به سوی خود جلب نموده و چهره‌ای زشت و ناخوشایند به این‌شهر داده است.
کمتر روزی است که از مرکز شهر عبور نکنیم و زن متکدی را که بعضاً به همراه یک کودک در سرمای شب در پیاده‌رو نشسته و به کرکره مغازه‌ای تکیه داده نظاره‌گر نبوده باشیم. متکدیانی که گوشه‌ای نشسته و دست تمنا به سوی رهگذران دراز کرده، در خیابان راه شهروندان را سد نموده یا مقابل درب منازل و مکان کسب آنها حضور یافته، که این امر در روز یکشنبه «روز بازار هفتگی» افزایش قابل توجهی می‌یابد.

هرچند تا به امروز گروه‌های مردمی مختلفی در خمام برای کمک به نیازمندان در بازه‌های زمانی مختلف همانند ماه مبارک رمضان، شب یلدا و فصل بازگشایی مدارس فعالیت نموده و بدون شک با نزدیک شدن به ایام نوروز این دست فعالیت‌های خیرخواهانه افزایش می‌یابد، اما وجود متکدیان غیربومی از جمله معضلاتی است که در خمام با آن مواجه هستیم ؛ که گاهاً می‌توان آنها را در شهرهای دیگری همچون رشت، انزلی، آستانه و … نیز مشاهده کرد که به تکدی‌گری می‌پردازند.

به گزارش خمام‌نیوز، تکدی‌گری طبق مواد ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی جرم بوده و طبق ماده ۳ مصوبه ۱۵/۲/۷۸ شورای عالی اداری در خصوص ساماندهی متکدیان، شهرداری موظف است نسبت به شناسایی، جمع آوری و تحویل افراد موضوع این مصوبه به مجتمع اردوگاهی با همکاری نیروی انتظامی اقدام نماید. در همین راستا امید می‌رود مسئولین شهری در خصوص پدیده‌ی تکدی‌گری که به چهره‌ی شهر خمام آسیب می‌زند پیگیری‌های لازم را با سایر ادارات مسئول در امر ساماندهی متکدیان انجام داده و اقدامات موثر صورت پذیرد.


دیدگاه شما چیست ؟!