خمام - خمام مقصد آزمون و خطای انتخاب‌های شماست؟
ویژه
سخنی با استاندار گیلان؛

خمام مقصد آزمون و خطای انتخاب‌های شماست؟

آقای استاندار؛ دود حاصل از گماردن افراد کم‌تجربه یا ضعیف در پست‌های مهم اینچنینی به چشم استان و مردم شهرستان خمام خواهد رفت.

جمعه، ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰:۰۷ KHNA106996

خمام از آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ با تصویب هیات وزیران به شهرستان تبدیل‌شده و از آن‌تاریخ تاکنون، دو فرماندار به‌عنوان نماینده عالی دولت در این‌شهرستان منصوب شده که نه‌تنها در رزومه‌ی هیچ‌یک سابقه تصدی به‌عنوان فرماندار دیده نمیشد، بلکه نتیجه‌ی عملکرد آنان‌ در خمام را نمی‌توان درخشان ارزیابی کرد.

فارغ‌از آنکه حسن آدمیت «سرپرست جدید فرمانداری» نیز فاقد رزومه فرمانداری بوده و پیش‌از آغاز به‌فعالیتش نمی‌توان نسبت به توانایی و عملکرد او قضاوت نمود، اما این‌سوال از استاندار گیلان مطرح می‌شود که چرا افراد منصوب‌شده باید برای اولین‌بار تجربه فرمانداری را در خمام کسب نمایند؟ آیا خمام مقصدی برای آزمون و خطای انتخاب‌های اسدالله عباسی است؟

۳ سال؛ بله،‌ حدود ۳ سال از شهرستان‌شدن خمام سپری شده و هنوز این‌شهرستان فاقد تابلوهای ورودی درخور است؛ چندین‌سال سپری شده و هنوز برخی‌از ادارات در خمام استقرار نیافته یا به‌عنوان یک نمایندگی، فاقد یک مکان مناسب، اختیارات لازم، امکانات یا نیرو هستند.

آقای استاندار؛ به‌واسطه برخورداری خمام از محورهای مواصلاتی پرتردد و‌ البته حادثه‌خیز، سالانه صدها تصادف منجر به جرح‌وفوت در محدوده این‌شهرستان به‌وقوع‌ می‌پیوندد، اما خمام فاقد یک بیمارستان یا پلی‌کلینیک تخصصی بوده و نزدیک‌ترین بیمارستان در شهرستان‌های همجوار آن قرار گرفته‌اند. آیا صرفاً آنکه یک فرماندار بگوید «باید پیگیری‌های لازم برای ایجاد یک بیمارستان در خمام صورت بپذیرد» کافی است؟ اینکه نماینده عالی دولت در خمام درخصوص شائبه تجاوز به حریم سرزمینی این‌شهرستان توسط منطقه آزاد از هرگونه شفافیت رسانه‌ای در راستای تایید، تکذیب یا گزارش پیگیری‌ها به مردم خودداری نموده و نسبت به تنویر و اقناع افکار عمومی قدمی برندارد، قابل قبول است؟

آقای استاندار؛ چندسال قبل اذعان نموده بودید که خمام باید به‌عنوان یک نگین در این‌استان بدرخشد. این‌موضوع محقق شد؟ قرار است محقق شود؟ چگونه با انتصاب اشخاصی فاقد رزومه و تجربه در سمت فرماندار، خمام دچار درجا زدن یا حتی عقب‌ماندگی نشود؟ صرف شهرستان‌شدن چه دردی از دردها و آلام مردم این‌خطه کاسته است؟

به‌کارگیری فرمانداران فاقد رزومه موثر در یک شهرستان می‌تواند تاثیرات منفی بر جامعه، توسعه پایدار شهرستان، ایجاد اشتغال پایدار، سرمایه‌گذاری، توسعه صنعتی ‌و زیرساختی و … داشته و به کاهش کارآمدی سیستم اداری، افت کیفیت خدمات عمومی و در نهایت کاهش اعتماد عمومی منجر گردد.

در نهایت یادآور می‌شود، دود حاصل از گماردن افراد کم‌تجربه یا ضعیف در پست‌های مهم اینچنینی به چشم استان و مردم شهرستان خمام خواهد رفت.


دیدگاه شما چیست ؟!

بازنشر یادداشت‌ها و انتشار جوابیه‌های دریافتی به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.