خمام - روستای دهنه‌سر از ظرفیت و مزیت رقابت خوبی در گردشگری برخوردار است
ویژه
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید :

روستای دهنه‌سر از ظرفیت و مزیت رقابت خوبی در گردشگری برخوردار است

به گفته‌ی بخشدار خمام، جلسه‌ای با حضور متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی تشکیل شده است.

یکشنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶ KHNA42487

دهیار روستای دهنه‌سر شیجان روز گذشته در حاشیه‌ی بازدید از طرح گردشگری این روستا توسط رئیس صندوق کارآفرینی امید کشور، مساحت این روستا را ۱۳۲۱ هکتار و جمعیت آن‌را ۱۱۲۸ نفر، متشکل از ۳۶۱ خانوار برشمرد و با بیان اینکه دهنه‌سر در حاشیه تالاب بین المللی انزلی قرار دارد، عنوان کرد : دهنه‌سر از زیبایی‌ها و پتانسیل منابع طبیعی بکر برخوردار بوده و زیستگاه اصلی پرندگان وحشی است که ضمن برخورداری از شالیزارهای زیبا، پتانسیل آن باعث شده تا جزء روستاهای هدف و نمونه گردشگری استان و کشور قرار گیرد.
کمال ملائی، ادامه داد : روستائیان قصد احداث خانه‌های بوم‌گردی را دارند و این امید وجود دارد تا این روستا در آینده‌ای نزدیک به یک روستای بوم‌گردی نمونه در کشور مبدل گردد.

اصغر نورالله زاده : باید ابزار و لوازم اقامت و گردشگری را متناسب با اقلیم و فرهنگ آن منطقه فراهم آوریم

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه روستای دهنه‌سر از ظرفیت و مزیت رقابت خوبی در گردشگری برخوردار است، عنوان کرد : مسافران در سفر به گیلان قصد دارند از فضا، مواهب طبیعی و ظرفیت‎‌ها و مزیتهایی که این استان دارد استفاده کنند، لذا حتماً باید زیرساخت‌هایی فراهم کرده تا این گردشگری را که از آن به عنوان گردشگری حلال نام می‌بریم با معیارهای فرهنگی‌مان توسعه داده و بتوانیم فرهنگ و عقایدمان را به دیگران ارائه دهیم.
اصغر نورالله زاده، ادامه داد : این مسئله که متناسب با اقلیم و فرهنگ هر منطقه‌ای بتوانیم ابزار و لوازم اقامت و گردشگری را فراهم آوریم از اهمیت بالایی برخوردار است و روستای دهنه سر نیز به دلیل نزدیکی و همجواری با مرداب انزلی و همچنین دریاچه‌ای که در این منطقه وجود دارد از موقعیت مطلوبی برخوردار است که بسیاری از گردشگران میتوانند به منظور ماهیگیری و تفریح در این منطقه حضور یابند.
به گفته‌ی وی، در دنیا نیز توسعه‌ی محلی همیشه بر مبنای مزیت آن منطقه اجرایی می‌گردد و مزیت‌های موجود را به فعلیت تبدیل می‌کنند، بنابراین چیزی از بیرون به آن منقطه تحمیل نمی‌کنند.
این مسئول با تاکید بر لزوم حمایت دستگاه‌های زیربط به منظور حمایت از طرح روستای گردشگری و همچنین لزوم توسعه‌ی صنایع دستی در روستای دهنه‌سر، گفت : اعتبار ویژه‌ای به این روستا علاوه به اعتبار در نظر گرفته شده توسط استان اختصاص خواهیم داد تا بدین ترتیب حضور ما در هفته دولت برای اهالی این روستا جلوه‌ی خوبی داشته باشد.

بخشدار خمام نیز با بیان اینکه جلسه‌ای با حضور متقاضیان دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی تشکیل شد، گفت : فرمانداری نیز پیگیر این مسئله هستند تا تسهیلاتی که قرار است از سوی صندوق کارآفرینی اخذ گردد، محقق شود.
به گفته‌ی علیرضا مسچیان، عیسی مهدوی «فرماندار شهرستان رشت» که مهندس عمران نیز هستند، امضا و نظارت کلیه‌ی نقشه‌های ساختمانی متقاضیان پروانه در این روستا را بدون دریافت هیچگونه هزینه‌ای تقبل نموده‌اند.


موضوع : در روستا، فرهنگی، گردشگری، گزارش تصویری
http://khna.ir/42487

دیدگاه شما چیست ؟!