خمام - آب آشامیدنی شهر خمام آلودگی ندارد / افت فشار آب به دلیل اتصالات غیرقانونی است
ویژه
رئیس آبفا خمام مطرح کرد :

آب آشامیدنی شهر خمام آلودگی ندارد / افت فشار آب به دلیل اتصالات غیرقانونی است

حمید بامدادی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۰ فقره تخلف در خصوص نصب مستقیم پمپ به شبکه کشف گردیده، گفت : با مختلفین برخورد خواهد شد.

دوشنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ KHNA42181

در ادامه‌ی دریافت برخی گزارشات در خصوص افت فشار آب و کدورت رنگ آب آشامیدنی در شهر خمام، پرسشی تحت عنوان «از وضعیت آب شرب خمام راضی هستید ؟!» در صفحات اجتماعی متعلق به خمام‌نیوز مطرح گردید، که در این راستا با دریافت تعداد بسیاری دیدگاه، تصویر و ویدئو از همشهریان همراه بود.
در ادامه به منظور پیگیری وضعیت آب آشامیدنی این‌شهر، گفتگویی با ریاست اداره آبفا خمام صورت پذیرفت که از نظر می‌گذرانید.

افت فشار آب به دلیل اتصالات غیرقانونی است

حمید بامدادی با بیان اینکه در مدت اخیر افت فشار آب را در برخی نقاط شهر خمام شاهد بوده‌ایم، عنوان کرد : این مسئله در خیابان‌های بوعلی، فردوسی و راستی بیشتر از سایر نقاط بوده است.
وی به انجام بازدیدهای میدانی متعدد به منظور یافتن علت افت فشار آب شهر خمام اشاره کرد و ادامه داد : متاسفانه در همین بازدیدها یک اتصال غیرقانونی به شبکه اصلی کشف گردید، که تعدادی از خیابان‌های مجاور خود را تحت شعاع قرار داده و با کمبود فشار مواجه ساخته بود ؛ این اتصال غیرقانونی پس از پیگیری‌های صورت گرفته با انفصال از شبکه همراه گردید.
ریاست اداره آبفا خمام با اشاره به اینکه برخی از مشترکین به دلیل مواجهه با افت فشار آب دست به اقدامات غیرقانونی زده‌اند، ادامه داد : آنها نیز با اتصال مستقیم پمپ آب خود به شبکه، مشکلاتی را برای مشترکین همجوار خود ایجاد نموده‌اند ؛ که در خصوص افت فشار، پمپ آب می‌بایست به یک مخزن آب و سپس به شبکه متصل گردد، اما اتصال مستقیم پمپ آب به شبکه شهری غیرقانونی بوده و اداره‌ی آبفا اینگونه تخلفات را قطع به یقین پیگیری می‌نماید.

کشف ۲۰ فقره اتصال غیرقانونی / با متخلفین برخورد می‌شود

به گفته‌ی این مسئول، تاکنون حدود ۲۰ فقره نصب مستقیم پمپ کشف شده که در برخی موارد اخطار به قطع و در موارد دیگر اقدام به قطع صورت پذیرفته است.
حمید بامدادی به ادامه‌ی روند بازدیدهای میدانی و بررسی‌ها اشاره کرد و گفت : به مشترکین متخلف اخطار و مهلت ۲۴ ساعته برای قطع اتصال غیرقانونی داده میشود، که عدم توجه به تذکرات منجر به قطع انشعاب و در صورت تکرار شامل پیگیری‌های قانونی و همچنین جرایم نقدی خواهد بود.

پرداخت بدهی‌های معوقه موجب ارتقاء خدمات رسانی می‌گردد

ریاست اداره آبفا خمام در بخش دیگری از سخنان خود به بدهی‌های معوقه مشترکین اشاره کرد و یادآور شد : بدهی‌های معوقه‌ی بسیاری به آبفا وجود دارد که قطع به یقین پرداخت بدهی‌های معوقه با ارتقاء خدمات رسانی همراه خواهد بود.
به گفته‌ی وی، شهروندان می‌توانند در صورت تمایل نسبت به تقسیط بدهی اقدام نمایند.

پیشرفت ۸۰ درصدی مخزن هوایی ذخیره آب / پروژه در حال اجرا است

حمید بامدادی به بیان اینکه مخزن هوایی ذخیره آب ۱۵۰۰ متر مکعبی خمام در زمینی به متراژ ۱۰ هزار متر مربع در حال آماده سازی است، گفت : این مخزن به جهت ارتقاء فشار آب شرب شهر خمام در نظر گرفته شده و مستقیماً از تصفیه خانه بزرگ شهر رشت تغذیه خواهد کرد.
این مسئول پیشرفت فیزیکی طرح مذکور را ۸۰ درصد عنوان کرد و یادآور شد : تاکنون حدود ۴۵ میلیارد ریال برای مخزن هوایی ذخیره آب هزینه شده و برآورد هزینه‌ی آن ۷۰ میلیارد ریال می‌باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر پیمانکار در حال کار بر روی این پروژه بوده و ان‌شا الله در بهمن‌ماه سال جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، یادآور شد : شهروندان علاقه‌مند در صورت تمایل به بازدید میدانی می‌توانند به کوچه‌ی اطلس در انتهای خیابان فرهنگ رجوع کرده و مستقیماً شاهد پیشرفت فیزیکی مخزن هوایی ذخیره آب باشند.

آب شرب خمام با کیفیت بوده و آلودگی ندارد

ریاست اداره آبفا خمام وضعیت آب شرب این‌شهر را با کیفیت قلمداد کرد و با بیان اینکه در صورت وجود تردید شهروندان می‌توانند نمونه‌های تهیه شده را در اختیار شبکه بهداشت قرار دهند، عنوان کرد : همه روزه وضعیت آب شرب خمام توسط ناظرین کنترل کیفی آبفا استان و همچنین شبکه بهداشت بررسی می‌گردد و آلودگی در آب شرب خمام وجود ندارد.
به گفته‌ی وی، گاهاً مشاهده می‌گردد که آب شهر به رنگ زرد یا قهوه‌ای متمایل می‌گردد، که این مسئله به دلیل فیزیک آب و همچنین آهن و منگنز محلول در آب است.
بامدادی با بیان اینکه نگرانی در خصوص آلودگی آب شهر خمام بی‌مورد است، افزود : علت کدورت رنگ آب، کلرزنی و گندزدایی است، که اگر کلرزنی صورت نپذیرد، آب با شفافیت کامل به دست مشترکین می‌رسد، اما مخاطرات بهداشتی به همراه خواهد داشت.
این مسئول آب شهر خمام را از ۲ منبع آب چاه برشمرد و عنوان کرد : آهن و منگنز در این آب بالاست، که بر ضرورت گندزدایی توسط کلر دلالت دارد.

شهروندان کدورت آب را در تماس با آبفا اطلاع دهند

وی با ابراز امیدواری از بهره برداری مخزن هوایی ذخیره آب خمام در سال جاری، یادآور شد : در صورت بهره برداری از مخزن مذکور، عملیات تصفیه آب در همان تصفیه خانه‌ی بزرگ رشت انجام شده و در خمام امر ذخیره و توزیع آب صورت خواهد پذیرفت ؛ اما در حال حاضر با توجه به آنکه شبکه‌ی آب شهر خمام شاخه‌ای بوده و در کوچه های بن بست جهت ارتقاء کیفیت آب شیر تخلیه نصب گردیده، راه حل رفع کدورت آب بازکردن شیرهای تخلیه‌ی تعبیه شده در انتهای مسیر لوله‌ها است.
به گفته‌ی وی، ۱۱۰ شیر تخلیه در شهر خمام وجود دارد که در بازه‌ی زمانی یکماهه، ۱ الی ۲ مرتبه شستشو صورت می‌پذیرد، اما شهروندان در صورت مشاهده کدورت آب می‌توانند با شماره‌ی ۳۴۴۲۲۹۲۷ یا ۳۴۴۲۰۲۲۹ اداره‌ی آبفا تماس حاصل کرده و این موضوع را با ذکر آدرس خیابان و کوچه به اطلاع مامورین آبفا برسانند، تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم توسط اکیپ اعزامی صورت پذیرد.

حمید بامدادی «ریاست اداره آبفا خمام» در پایان از شهروندان خوب و فهیم خمام به جهت آنکه در برخی نقاط شهر با افت فشار آب مواجه بوده و این مسئله موجب نگرانی و دغدغه آنان گردیده، عذرخواهی نمود.


موضوع : اداره‌ی آب و فاضلاب، در شهر، وعده
http://khna.ir/42181

دیدگاه شما چیست ؟!

بهره‌برداری از مخزن هوایی ذخیره آب
۲,۶۰۳ روز گذشت