خمام - استقبال آلمانی‌ها از اجرای کنسرت نوروزی گروه تاسیان به سرپرستی حسین تقی‌نژاد

استقبال آلمانی‌ها از اجرای کنسرت نوروزی گروه تاسیان به سرپرستی حسین تقی‌نژاد

گروه موسیقی «هم آوایان تاسیان» به سرپرستی حسین تقی‌نژاد طی سالیات گذشته اجرای متعددی را در تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار کرده است.

سه شنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ KHNA38255

جشنواره بزرگ نوروز مشترک در آلمان با حضور یازده کشور، نوروز ١٣٩۵ در موزه مردم‌شناسی برلین و با اجرای گروه موسیقی گیلکی «هم آوایان تاسیان» به نمایندگی از کشور ایران برگزار شد.
گروه تاسیان با هنرمندی حسین تقی‌نژاد «سنتور و سرپرست گروه»، مرتضی سعیدی راد «عود»، امیر ادراکی «کمانچه»، فرهاد یحیی‌پور «نی» و محمود فرضی‌نژاد «نقاره» به اجرای شادمانه‌های زیبای گیلکی از جمله قطعات «رعنا»، «آهابوگو»، «کوبلی»، «کونوس کله» و «حیرون» پرداختند که با استقبال مخاطبین آلمانی روبرو شد.
این گروه موسیقی همچنین در روز اول فروردین در جشن بزرگ نوروز ایرانیان مقیم آلمان که با حضور هنرپیشه های ایرانی سینما و تلویزیون توسط رایزن فرهنگی ایران در برلین و مشارکت شبکه جام جم صداوسیما برگزار شد، اجرای کنسرت گیلکی داشتند و در تاریخ دوم فروردین ماه نیز شهر مونیخ میزبان این گروه موسیقی محلی گیلان بود.
شایان ذکر است، گروه موسیقی «هم آوایان تاسیان» به سرپرستی حسین تقی‌نژاد طی سالیات گذشته اجرای متعددی را در تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار کرده است.


موضوع : موسیقی
منبع : موسیقی ایرانیان
http://khna.ir/38255

دیدگاه شما چیست ؟!