خمام - آمار طلاق در شهرهای خمام، لشت‌نشاء و سنگر از رشت بیشتر شده است
استاندار گیلان :

آمار طلاق در شهرهای خمام، لشت‌نشاء و سنگر از رشت بیشتر شده است

به گفته وی، به‌ازای 3.5 ازدواج شاهد یک طلاق در استان گیلان هستیم …

یکشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴ KHNA29427

محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به اینکه در دنیای نرم‌افزاری امروز باید اندیشه‌ها در راستای پیشگیری از اعتیاد شکل بگیرد، اظهار کرد : آموزش و پیشگیری از موضوع‌های مهم در مبارزه با اعتیاد است.
وی به تلاش بهزیستی در آموزش و پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: سازمان مذکور به‌تنهایی نمی‌تواند آموزش پیشگیری از اعتیاد را انجام دهد و آموزش و پیشگیری باید در اولویت برنامه تمام دستگاه‌های مربوطه باشد. نجفی خواستار تدوین نقشه راه مبارزه با اعتیاد در گیلان شد و بیان کرد: تکالیف دستگاه‌های مختلف در موضوع مذکور باید مشخص شود. استاندار گیلان از کاهش فوت معتادان از 25 نفر در سال گذشته به 11 نفر در سال جاری در استان خبر داد و تصریح کرد : جمع‌آوری خرده‌فروش‌ها در سطح شهر از ضرورت‌هاست.

نجفی از افزایش طلاق در گیلان خبر داد و اضافه کرد : به‌ازای 3.5 ازدواج شاهد یک طلاق در استان هستیم و این امر برای جامعه شکننده است. استاندار گیلان بخشی از افزایش آمار طلاق را مربوط به بیکاری و نبود اشتغال در جامعه خواند و بیان کرد: امسال رتبه اشتغالزایی گیلان ارتقا پیدا کرده و طبق سازمان آمار بهار سال جاری از رتبه دوم به رتبه 18 اشتغال در کشور رسیدیم اما برخی نمی‌خواهند این موضوع را باور کنند.
وی با بیان اینکه آمار اشتغالزایی گیلان به سرعت در حال بهبود است، گفت : اگر در زمینه ایجاد اشتغال به 10 استان برتر کشور برسیم می‌توانیم ادعا داشته باشیم. نجفی بخشی از معضل طلاق و اعتیاد را مربوط به بیکاری دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از معضل مذکور به نبود آموزش‌ها و پیشگیری‌ها مربوط می‌شود ضمن اینکه برخی مسائل فرهنگی به جامعه تحمیل شده است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه زمانی شهر رشت بیشترین آمار طلاق در استان را داشت، یادآور شد : اکنون آمار طلاق در شهرهای لشت‌نشاء، خمام و سنگر از رشت بیشتر شده است. وی در ادامه به تعطیلات عید فطر اشاره کرد و افزود : روزهای آینده جمعیت بسیاری از مسافران وارد گیلان می‌شود و باید امکانات لازم را برای مسافران فراهم کنیم.
نجفی با تاکید بر آمادگی تمام دستگاه‌ها در استقبال از مسافران تابستانی، اظهار کرد: ایام تعطیلات مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را ترک نکنند.
استاندار گیلان از ابلاغ اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و بیان کرد: در بعضی از بخش‌ها 65 درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان ابلاغ شده است. وی خواستار کاهش جمعیت زندانیان در زندان‌های گیلان شد و تصریح کرد: اگر نیاز باشد باید جلسه‌های کارشناسی برای اجرای قانون آیین دادرسی جدید در استان برگزار شود.


موضوع : استانداری
منبع : فارس
http://khna.ir/29427

دیدگاه شما چیست ؟!