خمام - سیدرضی مودب‌پور: کاری نکنیم که بمانیم، بمانیم تا کاری کنیم

سیدرضی مودب‌پور: کاری نکنیم که بمانیم، بمانیم تا کاری کنیم

گفتگو با سیدرضی مودب‌پور، 54 ساله، متولد خمام، از کاندیدای چهارمین دوره از انتخابات شورای شهر خمام

دوشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳ KHNA2554

rezi1خودتان را معرفی نمایید
– سیدرضی مودب پور هستم، 54 ساله، متولد خمام

از تحصیلات، مشاغل و فعالیت‌های (غیر انتخاباتی) خود برایمان بگویید
– مدارک تحصیلی من در حال حاضر دیپلم دانشسرا، دیپلم ادبی، فوق دیپلم تربیت بدنی بوده و در حال حاضر بعنوان دانشجوی رشته‌ی حقوق دانشگاه پیام نور در حال تحصیل هستم. اما در مورد فعالیتهای غیر انتخاباتی سوال مفهوم نیست ؛ سوالات و نظرسنجی مربوط به انتخابات می‌باشد، لاکن از فعالیتهای غیرانتخاباتی پرسش می‌شود.

برای خمام چه برنامه‌ها و اهدافی دارید ؟
– در بروشور ارائه شده قسمتی از برنامه‌های آینده قید شده، اما جهت پاسخ کامل:

  1.  پیگیری بحث ارتقاع بخش خمام (تبدیل شدن به شهرستان) از برنامه و اهداف اصلی بنده با عنوان شکستن قفل تقسیمات، البته با همراهی عزیزانی بصورت ویژه.
  2. تعریض خیابان امام رضا (ع) بعد از میدان ولیعصر تا انتهای محدوده‌ی شهری که هماهنگی‌های لازم با اداره‌ی محترم راه و ترابری صورت گرفته و طرح تفصیلی آن هم تهیه شد. همچنین سه هفته قبل به اتفاق مدیر محترم اداره توزیع برق خمام از منطقه بازدید بعمل آمد که می‌بایست تعداد 15 عدد تیر برق جدید در محل مزبور نصب شود.
  3. تعریض خیابان تختی در فاز دوم که نقشه تفصیلی آن هم تهیه شده و جز مصوبات شورای اسلامی شهر می‌باشد و جدول گذاری قسمتی از آن اجرا شد ولی به دلیل اعتراض مالکین زمینهای حاشیه فعلا ادامه‌ی کار مقدور نمی‌باشد، تا برطرف شدن مشکل …
  4. پیگیری جهت تهیه نقشه جامع شهر که از نیازهای اساسی مردم می‌باشد.
  5. پیگیری جهت کاهش عرض کمربندی در ضلع خارجی از 122/5 متر تا 70 متری از آکس جاده که رایزنی‌های مقدماتی انجام پذیرفته و در گام عملی احداث CNG می‌باشد که مدنظر قرار دارد.
  6. پیگیری امور مربوط به تعبیه میدان در محدوده‌ی خروجی زیرده خمام. در این راستا بسیار کار شده، لاکن تاکنون موفقیت آنچنانی حاصل نگردیده است.
  7. تعریض خیابان اصلی در دو منطقه که بهره برداری از پل‌های احداث شده روبروی شیجان رودخان و گورابجیر رودخان را شامل می‌گردد که در همین راستا یک باب مغازه و مقداری زمین خریداری شده و حداقل چهار باب مغازه‌ی دیگر باید خریداری گردد یا تدبیر دیگری اندیشیده شود که راهکارهای آن فراهم شده است.
  8. تهیه کندرو در ضلع داخلی کمربندی که طرح مورد نظر تهیه و کلیات آن به تصویب کمیسیون ماده پنج رسیده و جزئیات طرح در مراحل پایانی قرار دارد. لازم به ذکر است دور برگردان استانداردی هم در آن طرح در روبروی خیابان فردوسی جنب ایران خودرو جهت حفظ امنیت جانی مردم منطقه در نظر گرفته شده است.
  9. تشکیل بازار دام از جمله طرح‌های درآمدزا می‌باشد که مصوب شده، اما متاسفانه تاکنون اجرا نشده که قطعاً از طرح‌های درآمدزا برای شهرداری خواهد بود.
  10. یکی از نیازهای اساسی احداث خیابان 18 متری در ضلع غربی شهر می‌باشد، یقیناً در رفع مشکلات ترافیک در ساعتهای خاص رافع مشکل خواهد بود که در این مورد هم ورودهای خوبی انجام شده و باید با همکاری مردم و مسئولین این کار مهم در سالهای آینده عملی شود. البته در بحث اجرایی عملیاتی این اهداف و طرح‌ها با مشارکت همه اعم از مردم و مسئولین می‌تواند کارساز بوده و در این مقوله نمی‌توان به جزئیات فنی و مالی آن پرداخت.

چشم انداز خمام را چگونه ارزیابی می کنید ؟
– با اتفاق نظر و اهتمام اعضای شورا و درایت و تیزهوشی شهردار، با درنظر گرفتن الویتها که شامل همان برنامه ها و اهداف پاسخ داده شده در سوال 3 می‌باشد، قطعاً چشم انداز خوبی را می‌توان ارزیابی نمود.

علت کاندیدا شدن شما چه بوده و وجه تمایز خود را از سایر رقبا چه می‌دانید ؟
– چند دلیل، اول اینکه مردم به من در سه دوره رای داده‌اند، پس به اجبار می‌بایست کاندیدا می‌شدم، چون رای مردم در سه دور متوالی مفهوم و معنای خاصی دارد. پیگیری ارتقای بخش دومین علت حضور می‌باشد. انتقال تجربه 14 سال به همکاران شورائی و استمرار اداره‌ی امور شهر به نحو‌احسن خصوصاً با صداقت و صلابت، با توجه به اینکه علاوه بر حضور در شورای اسلامی شهر بنده نماینده‌ی شورای اسلامی شهر در شورای اسلامی شهرستان، و خصوصاً شورای عالی استانها بوده‌ام. یقیناً دست آوردهای این حضور ارزشمند بوده و نشانگر نگرش و دیدگاه والای مردم فهیم می‌باشد که بازهم می‌بایست همین مردم در آن خصوص تصمیم‌گیری نمایند. و در آخر اینکه مردم با رای و اعتماد خود به من، آنهم در 14 سال سرمایه‌ای برای شهر فراهم نمودند، پس بنده متعلق به خودم نبوده، بلکه سرمایه مردم در سطح کشور می‌باشم. همچنین وجه تمایز باید در عمل نشان داده شود، من هم یکی از کاندیدا هستم.

شعار شما در این دوره از انتخابات چیست ؟
– شعار من در پوسترها و تبلیغات انتخاباتی من نوشته شده: کاری نکنیم که بمانیم، بمانیم تا کاری بکنیم

تا چه حد تحصیلات شما در برنامه‌های آتی‌ مورد استفاده قرار خواهد گرفت ؟
– هیچکس نمی‌تواند منکر علم و اثر بخشی آن در رویدادها و رشد و توسعه اجتماعی باشد، ولی سخن زیبایی هم وجود دارد که یکی از بهترین آمیزشها، آمیزش علم و حلم و تجربه است.

برنامه‌های شما برای فرهنگ، هنر، اقتصاد، ورزش و بانوان چیست ؟
– هر کدام از عنوانهای مطرح شده دارای متولی جداگانه در قالب اداره، سازمانها، دستگاه‌های اجرای می‌باشند. شهرداری هم در حد وسع و اعتبار دیده شده در بودجه در همه‌ی زمینه ها عملکرد نسبتاً خوبی داشته. البته در اینجا لازم است ذکر شود مدیریت واحد شهر یک فصل جداگانه‌ است که باید به آن پرداخته شود که مشکل در اینجاست. همچنین لازم است ذکر کنم آرزوی احداث استادیوم ورزشی هم جزء برنامه‌ها و همینطور آرزوهای من برای خمام است.

تاکنون در کدامیک از فعالیتهای اجتماعی حضور موثر داشته‌اید ؟
– در بحث پیگیری واحد مستقل دانشگاه پیام نور که بحمدالله با همکاری عزیزانی در خمام این امر تحقق یافت، که بنده جز اعضای هیئت موسس بودم. در تهیه‌ی زمین برای فرهنگیان جز اعضای هیئت تهیه و واگذاری زمین فرهنگیان بودم که با یاری خدا مشکلات ثبتی آن در آینده حل خواهد شد و همکاران ذیربط به حق خود خواهند رسید. البته این کار بزرگ در توسعه شهری هم نقش بسزایی دارد. در بحث احداث دبیرستان مهرک فرجی که همه‌ی اعضای شورای شهر اسلامی و شهردار دوره‌ی اول شوراها و رئیس آموزش و پرورش وقت آقای نظمی سنگ تمام گذاشته که امروز از مدارس برجسته استان می‌باشد. پنج دوره عضو هیئت مدیره و بازرسین شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان خمام می‌باشم که با همکاری اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل محترم و حمایت فرهنگیان، خصوصاً روسای بومی اداره آموزش و پرورش، خوشبختانه امروز جز شرکتهای برتر کشور می‌باشد. همچنین در برنامه‌های کوچک و بزرگ دیگر اجتماعی هم حضور داشته‌ام که در صورت ذکر آنها پاسخ طولانی می‌گردد.

برای جوانان خمام، چه برنامه‌ها و اهدافی دارید ؟
– پاسخ این سوال مرتبط می‌شود به پاسخی که به سوال 8 دادم، ولی لازم به ذکر است توسعه کتابخانه، احداث یک پارک جدید و احداث سالن نمایش، احداث استادیوم ورزشی، همکاری و مساعدت با هیئتهای مختلف مذهبی، ورزشی و هنری با استفاده از ظرفیتهای دستگاه‌های ذیربط در برنامه‌ی کار من وجود دارد ؛ البته در این مورد دیدگاه کشوری سرلوحه امور می‌باشد.

برای کسبه‌ی خمام چه برنامه‌ها و اهدافی دارید ؟
– کسبه و بازاری به دلیل بحث اقتصای کلان و خرد همواره تعریف خاصی داشته و برای پاسخ سوال باید از بسیاری مجاری قانونی استمداد نمود.

آیا سابقه‌ی کارآفرینی داشته‌اید ؟
– بله، در بحث احداث CNG تعداد 6 نفر، همچنین در پروژه احداث استخر شنای شهرداری حدود 20 نفر برای کار معرفی شده‌اند. ضمناً در انجام امورات مختلف شهرداری بصورت فصلی همواره حدود 5 نفر نیروی کار در شهرداری استفاده می‌گردد.

تا چه حد نسبت به عملکرد خود پاسخگو هستید ؟
– همه در چارچوب قانون باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند

عملکرد خود را چگونه ارزیابی کرده و به خودتان چه نمره‌ای می‌دهید ؟
– پاسخ این سوال را باید اولاً در دیدگاه مردم فهیم ارزیابی کرد، ثانیاً از نگاه مسئولین مرتبط استان جویا شد ؛ ثالثاً اثرات کار در طول زمان نمایان خواهد شد. مثلاً استخری که در خمام ساخته شده هنوز به رویت همه مردم نرسیده ؛ پیشنهاد می‌کنم پس از بهره برداری نظرسنجی مردمی در بعد اجتماعی، هزینه‌ مالیف اشتغال زایی و خدمت به جوانان، نوجوانان و در کل همه‌ی آحاد مردم بعمل آید.

آیا ائتلاف نموده یا قصد ائتلاف دارید ؟
– ائتلاف شاخه‌ها و فاکتورهای خاص خود را داشته، و هنوز کسی پیشنهاد ائتلاف نداده است.

صادقانه پاسخ دهید: آیا به موضوع “تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی” که در وب‌سایت شورای نگهبان و همچنین سایت خبری خمام (با کد خبر 2362) منتشر شده واقف بوده و با سطح اختیارات خود در شورای شهر آشنایی کامل دارید ؟
– بنده از شما نخواستم که صادقانه سوال بفرمایید تا صادقانه پاسخ بشنوید. سابقه شروع کار سایت خبری شما بیشتر است یا شوراهای اسلامی ؟ اما پاسخ می‌دهم: در صداقت لطافتی است که همه مردم به خوبی آن را می‌بینند. در بحث آشنایی با سطح اختیارات بنده یا سایر اعضای شورای اسلامی شهر باید به عرض برسانم که قانون اختیارات را مشخص کرده، بنابراین همه اعضای باید مطالعه کنند و بدانند. بنده اگر آشنایی با اختیارات نداشتم، قطعاً نمی‌توانستم نماینده گیلان در شورای عالی استانها باشم.

سخن پایانی …
– از اینکه فکر کردید، زحمت کشیدید و ابتکار به خرج دادید و در این حماسه سیاسی نقش آفرینی کردید، که ان شا الله مثمر ثمر خواهد بود تشکر می‌کنم. شما را توصیه می‌کنم به رعایت پرسش 16 خودتان (مبحث صادقانه) که قطعاً موفق خواهید بود. و یک انتقاد و آن اینکه چرا در طول سالهای ماضی ما نتوانستیم از وجود شما و سایت مربوطه به عنوان یک حامی و رابط صادقانه مردم استفاده کنیم ؟

در پایان امیدوارم همواره موفق، موید و سرافراز باشید
سیدرضی مودب پور


موضوع : مصاحبه‌ها
http://khna.ir/2554

۲ دیدگاه

  • امین حقیقی در مورخ 1392/03/21 - 14:13 می‌نویسد :

    کاری بکنیم که بمانیم، کاری نکنیم که نمانیم.
    موفغ و معید باشید.

  • ناشناس در مورخ 1394/12/20 - 22:11 می‌نویسد :

    واقعا شعار دادن خیلی راحته