خمام - اسماعیل محمودی‌نژاد: آبادی شهر ز هوشیاری ماست

اسماعیل محمودی‌نژاد: آبادی شهر ز هوشیاری ماست

گفتگو با اسماعیل محمودی نژاد، 34 ساله، اهل و ساکن خمام، از کاندیدای چهارمین دوره از انتخابات شورای شهر خمام …

دوشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۳ KHNA2535

mahmoodiخودتان را معرفی نمایید
– اسماعیل محمودی نژاد هستم، 34 ساله، متولد 1358، اهل و ساکن خمام

از تحصیلات، مشاغل و فعالیت‌های (غیر انتخاباتی) خود برایمان بگویید
– دیپلم خود را از دبیرستان نمونه‌ی دین و دانش رشت با معدل 18/87 گرفته و لیسانس کشاورزی را سال 82 اخذ نمودم. هم‌اکنون مسئول صدور پروانه تاسیس و بهره برداری واحدهای دامپروری در حوزه‌ی استقرار یافته شرکت خود می‌باشم. افتخار قلم زدن در روزنامه‌ی گیلان امروز و بسیاری از نشریات دیگر را داشته‌ام و در یکی از رشته‌های هنری در حد حرفه‌ای کار کرده و مدارک زیادی کسب نمودم که بعلت بی ارتباط بودن به مسائل عمرانی از طرح جزئیات آن خودداری می‌کنم. در رشته‌ی حقوق قضایی نیز به خواست خداوند و به شرط حیات به زودی فارغ التحصیل خواهم شد. حدود 7 سال است در کسوت مشاور املاک و سازنده‌ی ساختمان تجربیات ارزنده‌ای در تمام مسیرهای عمرانی شهر یافته‌ام، با مشکلات ملکی مردم آشنا شدم و محدودیت‌های اداری را می‌شناسم.

برای خمام چه برنامه‌ها و اهدافی دارید ؟
– جواب دادن به سوالات شما مجال زیاد و سطور فراوانی را می‌طلبد که مسلماً خواندن تمامی مطالب برای مخاطبین خارج از حوصله خواهد بود، لذا بصورت خلاصه می‌گویم:

  1. در برنامه‌های کوتاه مدت ارتقاء سطح کیفیت تمامی خدمات شهری
  2. حذف رفتارهای سلیقه‌ای و بالابردن سرعت جوابگویی به مخاطبین
  3. شهرستان شدن خمام
  4. حذف نقاط حادثه خیز خیابانها که تا همین حالا نیز تلفات بسیاری داشته‌است

شعار نمی‌دهم، من کارم عمرانی است و جملاتم کمی جدی به نظر می‌رسند. در برنامه‌ی بلندمدت چشم انداز 12 ساله‌ای دارم که رویای من است و مسلماً از کمک مردم برای تکمیل یا تصحیح آن بهره خواهم جست.

چشم انداز خمام را چگونه ارزیابی می کنید ؟
– خمام در صورت غنیمت دانستن فرصت دارای وجه مشخص خواهد شد تا به شهری توریستی و پر رونق تبدیل شود و روز به روز اوج خواهد گرفت و در صورت غفلت بین دو ابرقدرتِ رشت و بندرآزاد له می‌شود.

علت کاندیدا شدن شما چه بوده و وجه تمایز خود را از سایر رقبا چه می‌دانید ؟
– من یک خمامی متعصب بوده و عاشق شهر و دیار خود هستم. این ادای دین من به خاکی است که عزیزترین های مرا در خود جای داده – البته در مورد وجه تمایز خود با بقیه نباید از من بپرسید، چون هرچه بگویم حمل بر خودستایی خواهد شد. بنده در سه رشته‌ی مختلف تحصیل کرده و در زمینه‌ی املاک، عمران و انجام کارهای اداری و عمرانی تجارب ارزنده‌ای دارم. همچنین در زمینه‌ی ورزش یکی از بوکسورهای ارشد کلاس بوکس انزلی (باشگاه بندر) بود‌ام ؛ وجه تمایز و مقایسه با را به عهده‌ی خودتان می‌‌گذارم.

شعار شما در این دوره از انتخابات چیست ؟
– آبادی شهر ز هوشیاری ماست. شخصیت نماینده‌ی هر جمعی نشانگر شخصیت تک تک افراد آن جمع بوده و مردم شریف و سربلند خمام لایق بهترین‌ها هستند، کما اینکه تاکنون نیز چنین بوده است.

تا چه حد تحصیلات شما در برنامه‌های آتی‌ مورد استفاده قرار خواهد گرفت ؟
– برخوردها و روابط در ادارات با مسئولین بالادست یا ارباب رجوع های محترم از جنس قانون بوده و قانون رشته‌ی تحصیلی من است.

برنامه‌های شما برای فرهنگ، هنر، اقتصاد، ورزش و بانوان چیست ؟
– با آماده سازی بستر برای سرمایه گذاران و با ایجاد خیابان جدید و به دنبال آن ایجاد اشتغال، وضعیت اقتصادی مردم خمام ارتقاع خواهد داشت. در دنیای فرهنگ، هنر و ورزش تجربیاتی خوب و دوستانی فراوان دارم که مرا در پیمودن این مسیر یاری می‌دهند. البته این سوالات خیلی کلی طرح شده و واقعاً در مورد هرکدام می‌توان چند صفحه صحبت کرد. در مورد بانوان نیز بنده بسیار احترام قائل بوده و از هر طرح مثبتی برای مشارکت و حضور زنان در جامعه استقبال خواهم نمود.

تاکنون در کدامیک از فعالیتهای اجتماعی حضور موثر داشته‌اید ؟
– رزومه و پیشینه‌ی من پر است از فعالیتهای مطبوعاتی، نمایشگاهی، هنری و ورزشی که بسیاری از آنها نیز خارج از استان تحقق یافته است.

برای جوانان خمام، چه برنامه‌ها و اهدافی دارید ؟
– هرکسی باید از حدود اختیارات و وظایف موقعیتی که در آن قرار دارد آگاهی داشته و حد و مرزها را رعایت کند. بسیاری از فعالیتهایی که اشاره نمودید جز وظایف شورا و شهرداری نیست، اما من معتقدم با آماده سازی بستر برای رشد و توسعه شهر نه تنها یک قشر یا رده‌ی سنی، بلکه همه‌ی اقشار و همه‌ی سنین از مواهب فراوان آن برخوردار خواهند شد.

برای کسبه‌ی خمام چه برنامه‌ها و اهدافی دارید ؟
– ایجاد خیابان 18 متری که از جلوی آژانس پیام شروع می‌شود و کوچه‌ی یاس، سعادت، فرهنگ و تختی را قطع می‌کند و از طرف دیگر خمام خارج می‌شود، طرحی است که هم باعث ایجاد مغازه و اشتغال جدید خواهد شد و هم مشکل ترافیک تنها خیابان خمام را حل می‌کند. مسلماً با توجه به سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، دولت باید کوچکتر شود و ما نباید منتظر اشتغال‌زایی از سمت دولت باشیم، بلکه باید با توکل به خداوند و استمداد از موقعیت استراتژیک خمام و با کمک کسبه و سرمایه گذارانی که در این شهر حضور دارند و همچنین ایجاد پارکی بزرگ و جذب توریست سیل جمعیت مسافرین را به خمام سرازیر کنیم.

آیا سابقه‌ی کارآفرینی داشته‌اید ؟
– من یک ساختمان ساز هستم و افراد زیادی با ما همکاری می‌کنند. البته در صورت انتخاب شدن در شورا از انجام این فعالیت خودداری خواهم نمود تا تمام وقت خود را در خدمت شهر و همشهریانم باشم.

تا چه حد نسبت به عملکرد خود پاسخگو هستید ؟
– آنهایی‌که مرا و خانواده‌ام را می‌شناسند خواهند گفت که بسیار پاسخگو و صادق هستم

اعضای شورای شهر خمام را در ادوار گذشته چگونه ارزیابی می نمایید؟ همچنین همه‌ی اعضای شورای شهر در دوره سوم به عنوان نامزد دوره چهارم ثبت نام نموده اند، نظر شما در این خصوص چیست ؟
– “الاعمالُ بالنیات”. مهم این است که دوستان ما تمام تلاش خود را به کار بسته و نیت خدمت داشته اند. هر کسی شرایط احراز صلاحیت را داشته باشد می‌تواند ثبت نام کند، هرچند رشته یا فعالیت ایشان مرتبط با کارهای عمرانی یا حقوقی نباشد ؛ مهم نظر مردم است که انتخاب می‌کنند.

آیا ائتلاف نموده یا قصد ائتلاف دارید ؟
– ائتلاف نکرده‌ام و تعصبی روی این قضیه نیز ندارم

صادقانه پاسخ دهید: آیا به موضوع “تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی” که در وب‌سایت شورای نگهبان و همچنین سایت خبری خمام (با کد خبر 2362) منتشر شده واقف بوده و با سطح اختیارات خود در شورای شهر آشنایی کامل دارید ؟
– بله، طی واحدهایی که در رشته‌ی حقوق گذرانده‌ام در مورد شورا و تشکل‌های دیگر اطلاع حاصل کرده‌ام.

سخن پایانی …
– مردم ما هوشیارتر و داناتر از آن هستند که به تعداد پوسترها، سایز و جنس آنها رای داده یا تحت تاثیر طوفان تبلیغاتی قرار گیرند. متاسفانه فقران تریبون مناسب برای معرفی کاندیداها مانع از آن شد تا بتوانم با همشهریانم صحبت کنم. مسلماً وجود یک مجلس آبرومند و تریبون بزرگ می‌توانست آوردگاه مناسبی برای محک زدن کاندیداها باشد تا مردم با توانایی سخنرانی و اعتماد به نفس نمایندگان خود آشنا شوند. در پایان از شما تشکر می‌کنم و تا همیشه خدمتگزار مردم خواهم بود.

فراموش نکنیم که “آبادی شهر ز هشیاری ماست”
اسماعیل محمودی‌نژاد


موضوع : مصاحبه‌ها
http://khna.ir/2535

دیدگاه شما چیست ؟!