خمام - در خصوص قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش خمام رسیدگی و پیگیری وجود ندارد / مرا حتی برای عرض خسته نباشید هم صدا نزده‌اند
ویژه
علی تقی‌نژاد، بازیکن والیبال حاضر در سوپر لیگ باکو ؛

در خصوص قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش خمام رسیدگی و پیگیری وجود ندارد / مرا حتی برای عرض خسته نباشید هم صدا نزده‌اند

به گفته‌ی وی، امسال در خدمت تیم «سرحد چی» باکو بوده‌ام که به مقام دوم سوپر لیگ باکو دست یافته و جواز حضور در لیگ اروپا را کسب نموده است.

پنج شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲ KHNA69558

علی تقی‌نژاد متولد سال ۱۳۶۹ و اهل چاپارخانه، از چهره‌های موفق ورزش بخش خمام به شمار می‌رود که تاکنون شاید حرفی از وی با وجود قامت ۲ متری او و حضور موفقش در رشته‌ی ورزش والیبال به میان نیامده باشد.

این والیبالیست خمامی در گفتگو با خمام‌نیوز با بیان اینکه ابتدا فوتبالیست بوده و به صورت حرفه‌ای در تیم‌های نوجوانان و جوانان ملوان و همچنین گمرک بندر انزلی بازی می‌کرده، گفت : با مشورت یکی از دوستان به والیبال روی آورده و به‌خاطر قد بلند و استعداد در والیبال نزد علی گلپور به فعالیت پرداختم.
تقی‌نژاد موفقیت در مسیر زندگی ورزشی خود را مدیون گلپور دانسته و با دانش، خوش‌قلب و بزرگ‌مرد خواندن وی، تصریح کرد : خودم تمایل داشتم اسپکر شوم، اما بعد از ۷ ماه پست پاسور را به دلیل پنجه‌ی نرم و خوب برای من توصیه کرد، تا جایی که مرا از سالن بیرون کرده و گفته بود اگر می‌خواهی اسپک بزنی مربی‌ات نمی‌شوم و به جای دیگری برو، که من پس‌از ۳ روز مجدداً به کلاس‌های او بازگشته و تمرینات را از سر گرفتم و حالا توانسته‌ام به واسطه‌ی لطف خداوند و ماه‌ها وقتی که در شاگردی این‌مربی با اخلاق صرف نمودم به یکی از پاسورهای مطرح در سطح کشور تبدیل شوم.

این ورزشکار خمامی فعالیت حرفه‌ای خود در والیبال را ۱۳ سال عنوان کرده و گفت : ۵ سال را در لیگ دسته اول و ۸ سال را در لیگ برتر ایران حضور داشته و در تیم‌های مطرح لیگ برتر ایران بازی کرده‌ام، که از جمله‌ی آنها می‌توان به قهرمانی صنام تهران در لیگ برتر ایران برای ۲ سال، مقام سوم تیم شهرداری ارومیه در لیگ برتر، قهرمانی شهرداری تبریز در لیگ برتر و حضور در تیم‌های داماش گیلان، گل‌گهر سیرجان، برق کرمان، میزان مشهد، گاز جم، گاز سرخس، شهرداری زاهدان، بیرگلد ایرانیان، عقاب سبلان، نفت اهواز، پیام ارتباطات اردبیل و فرمانداری مهاباد اشاره کرد.
علی تقی‌نژاد با بیان اینکه در لیست ۱۸ نفر اعزامی تیم ملی جوانان ایران و لیست ۲۰ نفر اعزامی تیم ملی نوجوانان ایران برای بازی‌های جهانی بوده و امسال نیز در خدمت تیم «سرحد چی» باکو بوده‌ام که به مقام دوم سوپر لیگ باکو دست یافته و جواز حضور در لیگ اروپا را کسب نموده، اذعان داشت : از ۲ ماه دیگر تمرینات این‌تیم برای رقابت‌های لیگ اروپا آغاز می‌گردد.

وی با بیان اینکه خمام ورزش‌خیز و قهرمان‌پرور بوده و استعدادهای درخشانی در سطوح مختلف ورزش دارد، گفت : افرادی همچون رسول میرطرقی، علی و افشین عشوری‌زاد، هادی سهرابی، احسان عبدی، آرمین رحیم‌زاده متحد، محسن فروزان، حسام و حافظ یعقوبی، محمد دادرس، سیدعماد مودب‌پور، سیدهادی موسوی و چندتن دیگر از چهره‌های شاخص فوتبال این‌بخش در شهرها و استان‌های دیگر شناخته شده هستند، اما در خمام از روی نام آنها به سادگی می‌گذریم و این در حالی است که رشته‌ی ورزشی والیبال در مقایسه با فوتبال وضعیت متفاوت‌تری داشته و با توجه به آنکه سال‌های مختلف افتخار آفرینی کرده و در سطح اول والیبال بازی نموده‌ام، اما حتی یک مسئول هم در خمام مرا برای عرض خسته نباشید صدا نزده و در هیچ مراسم تجلیلی از من یاد نشده، تا جایی که بسیاری حتی مرا نمی‌شناسند.
به گفته‌ی وی، همیشه در مصاحبه‌های مکتوب و تلویزیونی گفته‌ام خمامی و اهل چاپارخانه‌ام و به روستائی بودن خود افتخار می‌کنم، هر کجا که بوده‌ام نام خمام را با افتخار به زبان آورده‌ام، اما این مساله تنها یک طرفه بوده است.
تقی‌نژاد با انتقاد از عدم رسیدگی و پیگیری در خصوص قهرمان‌های ورزشی خمام، ادامه داد : رسیدگی، حمایت و پیگیری در خصوص قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش خمام وجود نداشته، درحالی که رشت و شهرهای دیگر آرزو دارند افتخاراتی همچون خمام در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال، والیبال، کاراته، کشتی، تکواندو، کیک بوکسینگ، شطرنج و … در بخش آقایان و بانوان داشته باشند که در سطوح استانی، کشوری، آسیایی و جهانی به فعالیت می‌پردازند.
علی تقی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید بستر مناسب برای فعالیت ورزشی در خمام فراهم باشد تا نوجوان‌ها و جوانان با استعداد به ورزش روی بیاورند، افزود : در این بین ورزشکاران نباید از تحصیل دور شوند، چرا که درس خواندن در کنار ورزش معنی بهتری می‌دهد.

وی حضور در تیم شهرداری ارومیه و کسب مقام سوم لیگ برتر را یکی از خاطرات خوش ورزشی خود برشمرد و افزود : تلخ‌ترین خاطره ورزشی من به حضور در تیم شهرداری تبریز باز می‌گردد که در قهرمانی این‌تیم و حضورش در سوپر لیگ والیبال کشور نقش داشته و به عنوان بهترین پاسور لیگ انتخاب شدم، اما نام مرا ۳ ماه پس‌از قرارداد سال بعد خط زده و عذر مرا به صورتی مبهم خواستند، که البته موجب شد ۲ روز بعد به تیم شهرداری ارومیه پیوسته و در بازی مقابل همان تیم آنها را با نتیجه ۳ بر ۰ مغلوب نماییم.
این والیبالیست خمامی علی گلپور را الگوی ورزشی خود قلمداد کرده و ادامه داد : با وجود آنکه در خارج از ایران والیبال بازی می‌کنم، اما به رونالدینیو علاقه‌ی بسیاری داشته و هنوز پیگیر او هستم ؛ در والیبال نیز با سعید معروف ارتباط خوبی داشته و او را دوست دارم.

علی تقی‌نژاد در پایان با بیان اینکه در سالیان اخیر با پیگیری اخبار منتشر شده از طریق خمام‌نیوز شاهد حمایت این رسانه از ورزشکاران بخش خمام بوده‌ام، خاطرنشان کرد : برای مردم و ورزشکاران خمامی آرزوی موفقیت و سربلندی داشته و از خانواده و مربی‌ام به‌منظور حمایتی که همواره از من داشته‌اند قدردانی می‌کنم.


موضوع : مصاحبه‌ها، والیبال
http://khna.ir/69558

۱ دیدگاه

  • خمامي در مورخ 1398/11/11 - 20:03 می‌نویسد :

    اقا این دروغ میگ ها. توی صنام نبوده. با سعید معروف هم رابطه نداره. میگین نه؟از مرتضی شیاری بپرسین. سعید معروف اینو نمیشناسه اصلا. [!]??