خمام - تشک فیلتردار نمونه‌ی خارجی ندارد
ویژه
رضا پورربانی، مخترع خمامی :

تشک فیلتردار نمونه‌ی خارجی ندارد

ایده این اختراع براساس فعالیتم در محیط پزشکی و بیمارستانی به ذهنم رسید.

یکشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹ KHNA25118

مخترع تشک بیمارستانی فن و فیلتردار با بیان اینکه این تشک هوای محیط را استریل کرده و در زیر بدن بیمار به چرخش در می آورد، گفت: این تشک نمونه خارجی ندارد.
رضا پورربانی کلاچاهی در حاشیه چهارمین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی کوهساران، پوست را وسیع ترین عضو بدن دانست و اظهار کرد : پوست اعمال مختلفی مانند محافظت در برابر عوامل خارجی و باکتری ها، تعامل آب و الکترولیت ها، درک حس لامسه و تنظیم دمای بدن بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه تشک فن و فیلتردار جهت پیشگیری بسیار بالا از زخم بستر بیمار است اظهار کرد : هدف از ساخت تشک اولا حفظ سلامت بیمار از هرگونه ضایعه جدید در حین درمان و کمک به ارتقای سطح بهداشت است. وی تصریح کرد : تشک هایی که در حال حاضر در بازار موجود است، تشک هایی هستند که کاربرد این تشک را ندارند، تشک های موجود فقط مواج هستند.

???????????????????????????????

پورربانی ادامه داد : پس از تعریق و به علت عدم تهویه هوا بین بدن بیمار و تشک به مرور زمان عرق و سلول های پوستی مرده مکان را برای زندگی قارچ ها و باکتری ها به وجود می آورند که باعث عفونت، بوی بد و ایجاد زخم بستر می شود ولی این تشک بین مریض و تشک هوای تصفیه شده را به گردش در می آورد که پیشگیری از زخم بستر می شود.
وی با بیان اینکه تشک های موجود در بازار فقط مواج هستند، گفت : این تشک هوای محیط را استریل کرده و در زیر بدن بیمار به چرخش در می آورد و این کار باعث می شود که قارچ و باکتری از پوست بیمار دور شود.
پورربانی با بیان اینکه نمونه این تشک در بازار خارجی نیز وجود ندارد، خاطرنشان کرد : این تشک برای اولین بار توسط بنده اختراع شد و براساس اینکه در محیط پزشکی و بیمارستانی فعالیت دارم ایده این اختراع به ذهنم رسید.


موضوع : افتخارات، مصاحبه‌ها
منبع : ایسنا
http://khna.ir/25118

دیدگاه شما چیست ؟!