خمام - برگزاری بیست و هفتمین سالگرد شهادت “حمیدرضا صنعتی” در پایین محله‌ی دافچاه
ویژه

برگزاری بیست و هفتمین سالگرد شهادت “حمیدرضا صنعتی” در پایین محله‌ی دافچاه

مراسم بیست و هفتمین سالگرد شهادت معلم شهید “حمیدرضا صعنتی” در مکان امامزاده آقا سیدجعفر …

چهارشنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۳ KHNA2331

050620133965مراسم بیست و هفتمین سالگرد شهادت معلم شهید “حمیدرضا صنعتی” در مکان امامزاده آقا سیدجعفر پایین محله‌ی دافچاه، زادگاه آن مرحوم برگزار گردید. در این مراسم هیئت عزاداری از جلوی درب منزل شهید به سمت مزار پاکش حرکت نمود و به سوگواری، سینه زنی، تلاوت آیاتی از قرآن کریم و قرائت بخشی از وصیت‌نامه‌ی شهید حمیدرضا صنعتی پرداخته شد. همچنین برخی از شخصیت‌های برجسته‌ از جمله: جعفرزاده (نماینده مجلس)، حجت‌الاسلام عاشوری (امام جمعه)، حجت الاسلام قاسمیان، استقامتی (بخشدار)، پورهادی (شهردار)، سرهنگ سیمائی، برخی از خانواده‌های شهدا، هم‌رزمان آن مرحوم، هنرمندان صدا و سیمای مرکز گیلان، فرهنگیان آموزش و پرورش، کارمندان ادارات دولتی و برخی از اعضای شورای شهر فعلی و کاندیدای دوره‌ی چهارم از شورای شهر خمام در این مراسم حضور داشتند.

050620133999مهران قانع از هم‌رزمان و دوستان شهید حمیدرضا صنعتی در مصاحبه با وب‌سایت خبری خمام عنوان کرد: من حمیدرضا را برای اولین‌بار به همراه پدر بزرگوارشان در اتوبوسی که برای ثبت نام به مشهد می‌رفتیم ملاقات کردم و آنجا ابتدای آشنایی ما بود. در زمان تحصیل من به همراه شهید حمیدرضا در یک ردیف از کلاس درس می‌نشستیم و در تربیت معلم تحصیل می‌کردیم. پس از آن نیز در بعضی از عملیات‌ها با هم حضور داشتیم که در منطقه‌ی عملیاتی حاج عمران بود که من و شهید به همراه سایر هم‌رزمان به قله‌ای برای گرفتن آن منطقه رفته بودیم که در آنجا حمیدرضا به درجه‌ی شهادت نائل شدند. همچنین وی می‌افزاید: حمیدرضا صنعتی یکی از نخبگان بود ؛ وی هم سخنران خوبی بود و هم معلومات زیادی داشت.

050620133994سیدحسین شفیعی نیز از دوستان ِ همکلاسی و از هم‌رزمان شهید حمیدرضا صنعتی بوده و در عملیات متعددی شرکت داشته است. وی می‌گوید: حمیدرضا هم مطالعه می‌کرد و هم بسیار قرآن می‌خواند، خصوصاً نماز شب را به جا می‌آورد و شجاعت زیادی برای رفتن به خط مقدم داشت. خوشا به سعادت حمیدرضا صنعتی و سایر هم‌رزمانی که در این میدان مبارزه و فضای معنوی‌ای که وجود داشت این راه را رفتند، شهید شدند و روح امام زمان، روح حضرت مهدی و روح خمینی کبیر را شاد کردند.


موضوع : خانواده شهدا، سالگرد
گزارش : با همکاری سجاد روان‌نیا
تصویر : سجاد روان‌نیا
http://khna.ir/2331

دیدگاه شما چیست ؟!