خمام - شهدا، علما و بزرگانی که در جامعه تاثیرگذار بوده‌اند چراغ راه ما در مسیر زندگی هستند
ویژه
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی :

شهدا، علما و بزرگانی که در جامعه تاثیرگذار بوده‌اند چراغ راه ما در مسیر زندگی هستند

این محقق از آگاهی و اختیار شهدا در راهی که گام نهاده و به‌شهادت رسیده‌اند سخن گفت.

پنج شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲ KHNA15505

حجت الاسلام والمسلمین مهدی صادقی شب گذشته به‌همراهی بسیجیان پایگاه مقاومت شهید دستغیب تازه‌آباد خواچکین در دیدار با خانواده‌ی شهید محمدرضا یوسفی‌پور به‌مناسبت سالگرد شهادت این‌شهید، از آگاهی و اختیار شهدا در راهی که گام نهاده و به‌شهادت رسیده‌اند سخن گفت. این محقق خمامی، گفت : اگر یاد کربلا زنده مانده، به‌دلیل اعتقاد و باور، از روی اختیار و آزادی بوده است و شهدای ما نیز در دفاع مقدس، با آگاهی و اختیار در راه دین مبین اسلام، امام حسین (ع)، ولایت فقیه و این نظام مقدس گام برداشته و به شهادت رسیده‌اند.
به گفته‌ی وی، اکثر شهدای ما در سرتیتر وصیت‌نامه و نامه‌هایشان از آیه‌ی «وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» یاد کرده‌اند، که این آیه می‌گوید : «آنها که در راه خدا کشته شده‌اند را مرده نگویید، آنها زنده‌اند و نزد خدای خویش روزی می‌خورند».

صادقی با بیان اینکه هرکس کیفر متناسب با عملش را می‌بیند، تصریح کرد : وقتی می‌گوییم باید کربلا و امام حسین (ع) را زنده نگه داشت، منظور زنده نگاه‌داشتن راه، روش و سیرت آنها بوده و طبیعتاً شهدا، علما، صالحین و بزرگانی که در جامعه تاثیرگذار هستند، مردنی نبوده و زندگی آنها راه و چراغ ما در مسیر زندگی خواهد بود.
این محقق با اشاره به 4 شهید خانواده‌ی یوسفی‌پور، یادآور شد : سیروس یوسفی‌پور، قربانعلی یوسفی‌پور، محمدرضا یوسفی‌پور و سیدمهدی سیدی از شهدای خانواده‌ی یوسفی‌پور هستند، که شهید محمدرضا یوسفی‌پور در یکی از نامه‌هایش از جمله‌ی امام حسین (ع) که می‌گوید «اگر دین‌ جد من‌ پیامبر (ص) جز با كشته‌شدن‌ من‌ استوار نمی‌شود، پس‌ ای‌ شمشیرها مرا دریابید» استفاده می‌کند.
این روحانی با بیان اینکه کلام شهدای ما نورانی بوده است، گفت : شهید بصارتی اولین شهید بخش خمام و شهید مومنی اولین شهید شهر خمام هستند که در یادداشتی شهید پرویز مومنی «به وحدانیت خدا، به نبوت پیغمبر، به امیرالمومنین (ع) و فرزندانش، ائمه اطهار و به ولایت فقیه» شهادت داده و ادامه می‌دهد «خدایا تو را به جان رهبر عزیزم مرا با دوستان این رهبر دوست و با دشمنانش دشمن بدار و به من نیرویی عطا کن که بتوانم ضد انقلابیون و تفرقه اندازان جمهوری اسلامی و بدخواهان امام را نیست و نابود کنم».


موضوع : بسیج، خانواده شهدا، در روستا، روحانیون
http://khna.ir/15505

دیدگاه شما چیست ؟!