خمام - مشاوران شورای اسلامی شهر خمام در کمیته‌های مطروحه ساماندهی شدند
ویژه
در اولین جلسه‌ی مجمع مشاوران ؛

مشاوران شورای اسلامی شهر خمام در کمیته‌های مطروحه ساماندهی شدند

اولین جلسه‌ با مشاوران این شورا با حضور 24 مشاور میهمان برگزار شد.

چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵ KHNA19553

سیدمجتبی حسینی‌نسب در نخستین جلسه‌ مجمع مشاوران شورای اسلامی شهر خمام با اشاره به ضرورت تشکیل مجمع مشاوران شورا، اظهار کرد : دین مبین اسلام کامل‌ترین و ثمربخش‌ترین قوانین را برای حرکت انسان به سوی سعادت و خوشبختی ارائه کرده و رشد و تعالی جامعه‌ انسانی را در حرکت به سوی کمال مطلق در مسیر الهی تضمین کرده است. وی با اشاره به آیه 38 سوره‌ شورا، گفت : یکی از احکام جالب توجه اشاره به مبحث مشاوره در سه بخش از قرآن کریم است، تا جایی که حتی سوره‌ای به نام شورا نام‌گذاری شد.
رئیس شورای اسلامی شهر خمام استفاده از خرد جمعی را دارای ریشه در شرع قلمداد کرد و گفت : کشورهای توسعه یافته طی فرایندی تقریباً 500 ساله به صورت متوازن و هماهنگ به توسعه دست یافته‌اند. به گفته‌ وی، تحولات فرهنگی اروپا در دوره‌ رنسانس، تحول در عرصه‌ سیاست و اقتصاد، نظام اجتماعی را به دنبال داشت و توسعه‌ سیاسی و فرهنگی به صورت هماهنگ به وقوع پیوست.
حسینی‌نسب با بیان اینکه وضعیت در کشورهای در حال توسعه به گونه‌ دیگری است، افزود : کشورهای در حال توسعه باید با استفاده از برنامه‌ریزی از تمام امکانات مادی و انسانی خود نهایت استفاده را ببرند که امری اجتناب‌ناپذیر بوده و از میان عوامل، مدیریت نقش بسیار مهمی دارد. وی با اشاره به اصول موجود در اصل 136 و 137 قانون اساسی، برنامه‌ چهارم و پنجم توسعه، خاطرنشان کرد : تحولاتی که باید در باب شوراها رخ دهد تحولاتی شگرف در مقام تئوری محض بوده اما تاکنون محقق نشده است.
این مسئول، با اشاره به اینکه ما یک نظام متمرکز داریم که در رأس آن دولت قرار دارد، گفت : اعتقاد ما این است که باید به سمت نظامی نیمه بسیط و غیرمتمرکز حرکت کنیم، زیرا در نظام غیر بسیط تقسیم امور ملی و محلی است.
حسینی‌نسب،‌ حضور دولت در رأس امور را به عدد 8 تشبیه کرده و یادآور شد : افق چشم‌انداز 20 ساله‌ کشور ما توسعه‌گرا بوده که باید اصلاح نظام سیاسی و اداری صورت گیرد. وی خاطرنشان کرد: دولت در رأس و به صورت عدد 8 قرار گرفته است که باید به عدد 7 تغییر یابد تا بتوانیم از پایین به بالا حرکت کنیم، یعنی با ساخت خمام، شهرستان رشت را بسازیم و با ساخت شهرستان رشت استان گیلان و در نهایت کشور خود را بسازیم.
رئیس شورای اسلامی شهر خمام، درباره مشکلات پیش روی وقفه در شهرستان شدن خمام، یادآور شد : خمام بالغ بر 20 هزار نفر جمعیت شهری دارد که از 5 شهرستان بزرگ گیلان دارای جمعیت شهری بیشتری است. وی اضافه کرد : خمام در کمیته‌ برنامه‌ریزی استانداری به‌عنوان یکی از بخش‌های شهرستان رشت در نظر گرفته شده و مانند خشکبیجار با جمعیت شهری 8 هزار نفر دیده می‌شود.
حسینی‌نسب، متذکر شد : کمیته‌هایی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی، عمران و شهرسازی شکل گرفته و این حرکت صرفاً پپولیستی نبوده، زیرا از افراد با تجربه، متخصص، موسپیدان و جوانان خلاق با تحصیلات آکادمیک برای اخذ ایده‌ها و دیدگاه‌های مختلف که به رشد، بالندگی و توسعه‌ شهر خمام کمک کنند، استفاده می‌شود.

سخنگوی شورای شهر خمام نیز در نشست مذکور شوراها را نهاد سازندگی بومی و منطقه‌ای دانست و گفت : شوراها در سامانه‌ توسعه شهری و روستایی به فعالیت می‌پردازند. وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف شورایی و اهدافی که سرلوحه کار می‌گیرد باید علم را در خدمت تجربه به کار گرفت، افزود : نباید صرفاً بر اساس تجربه به پیش رفت و باید از آحاد مختلف جامعه که در زمینه‌های مختلف تخصص دارند بهره گرفت.
جلیل غیاثی، تصریح کرد : هیچ‌کدام از امور شورا در دوره‌ چهارم بر پایه‌ تصمیمات سلیقه‌ای نبوده، بلکه علم‌محوری مورد توجه شورا است.
این مسئول با تاکید بر لزوم انجام تحقیق به معنای کلمه، خاطرنشان کرد : مشاوران شورا باید ارکان تحقیق را در پیشنهادهایی که ارائه می‌دهند جانمایی کرده و نتیجه‌ حاصله را در اختیار قرار دهند تا ما بتوانیم برای اجرایی شدن آنها گام برداریم.
به گفته‌ی غیاثی، باید از یک سویه نگری پرهیز نماییم.

بنابر این گزارش، 24 نفر مشاور میهمان نخستین جلسه شورای شهر خمام با موضوع مجمع مشاوران این شورا بودند که به معرفی و بیان نقطه نظرهای خود پرداختند و سپس در کمیته‌هایی که تخصص داشتند ساماندهی شدند.
گفتنی‌است جلسات تخصصی هر کمیته در آینده برگزار می‌شود.


موضوع : شورای شهر، مشاوران شورا
http://khna.ir/19553

۳۳ دیدگاه

  • روابط عمومی در مورخ 1393/05/01 - 14:31 می‌نویسد :

    در فارس نیوز :
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930501001021

  • سعید پورباقر در مورخ 1393/05/01 - 17:41 می‌نویسد :

    حرکت بسیار خوبی بود؛ در خمام تحولِ جالبی داره اتفاق میفته.

  • حمید در مورخ 1393/05/01 - 20:56 می‌نویسد :

    خمام با توجه به نزدیکی پتانسیل الحاق به کلانشهر رشت رو داره مثل شهر خوراسگان اصفهان که یکی مناطق جدید شهری اصفهان شد شهرستان شدن خمام مثل شهرستان شدن فقط هزینه برای ساخت ادارات جدید و… داره مثل شهر ری که آخر به تهران ملحق شد

  • نیما در مورخ 1393/05/04 - 12:43 می‌نویسد :

    من موندم یعنی نخبه های شهر اینا هستن؟؟؟؟؟
    باید شورای شهر بدونن که برا استفاده از مشاورین و نخبگان واقعی باید اونا رو شناسایی کنن و بعد خودشون ازشون دعوت کنن.نه اینکه مثل پرداخت یارانه ها ازشون بخوان که بیان ثبت نام کنن.
    نتیجش اینشد که دیدید . اکثر افراد توانای خمام در این جلسه حضور ندارن و لا اون همه تبلیغ و چاپ بنر فقط 24 نفر اومدن توجلسه

  • همشهری در مورخ 1393/05/04 - 15:41 می‌نویسد :

    نیما:
    نخبه؟ مثلا منظورت از نخبه کیه؟؟ همه این شخصیتهایی که توی این جلسه میبینی (به جز بعضی از شخصیتها که در زمینه هنری فعالیت میکنن) از تحصیلاتِ بالای کارشناسی برخوردارن.. نمونه ش میشه به مهندسین فرزاد حسین پور، سجاد پورباقر، کسری اُلفتی و مرتضی ابدی خمامی اشاره کرد که همشون دارای مدرکِ کارشناسی و کارشناسی ارشدِ عمران از دانشگاه های معتبرِ ایران هستند و همچنین از نظرِ سابقه کاری دارای امتیاز و موفقیت نسبت به سن و سالِ خودشون هستند و به این وسیله عضو کمیته عمران و شهرسازیِ شورای شهر شدند.. انتخابِ درستی انجام شده.. حداقل میشه گفت که در کمیته عمران و شهرسازی اینطور بوده؛ بهتر از این مهندسین توی خمام وجود نداره و اگه هم باشه تعدادشون خیلی انگشت شماره؛ مثل: مهندس رضا شارمی که البته ایشون صد در صد در زمینه های دیگه مشغول به کارَن و به همین دلیل واردِ این کمیته نشدند.

  • همشهری در مورخ 1393/05/04 - 16:02 می‌نویسد :

    در موردِ اینکه (باید شورای شهر بدونن که برا استفاده از مشاورین و نخبگان واقعی باید اونا رو شناسایی کنن و بعد خودشون ازشون دعوت کنن. نه اینکه مثل پرداخت یارانه ها ازشون بخوان که بیان ثبت نام کنن.)
    دقیقا چطوری باید شورا نخبه هارو شناسایی کنه؟ بره دمِ درِ خونه ی تک تکِ همشهریارو بزنه و ازشون مصاحبه بگیره؟ یا اینکه بیاد فراخوان بزنه که نخبه ها خودشونو به شورا معرفی کنن و بعد از مصاحبه و تحقیقات، شورا تشخیص میده که طرف همونطور که اومده توی قسمتِ ثبت نام خودشو معرفی کرده، همونطوریه یا نه… که الان دقیقا شورا همینکارو کرده و از بینِ اونایی که ثبت نام کردن، اشخاصی که دارای رزومه و الویتِ بالاتری بودن رو انتخاب کرده و فعلا یه جلسه اولیه برای آشنایی با اون اشخاص گذاشته که هرکدوم از اون اشخاص بیان و روزمه خودشون رو به شورا ارائه بدن و در آینده هرکدام تشخیص داده میشه که کدومیک از این مشاوران نمره قبولی میگیرن و کدومیکه نمیگیرن. هرکسی که در این فراخوان شرکت نکرده یا قبول نشده یعنی اینکه شرایطِ حضور در این مجمع رو نداشته یا نخواسته در ایم مجمع حضور داشته باشه… چنین مجمعی در خمام اولین باره که اجرائی شده و در دوره های قبلیِ شورا، چنین کارهایی صورت نگرفته بود و از نیروی مردمی استفاده نشده بود… ولی در این دوره با اینکه گفته میشه که جناب آقای [!] با تشکیلِ این مجمع مخالفت کرده بودن و همچنین در جلسه حضور پیدا نکردن اما در هرصورت برای اولین بارِ، این مجمع تشکیل شد و به نظر میرسه که حرکت بسیار خوبی صورت گرفت… ایشالله که نتیجه ش مثبت باشه.

  • Doctor Koohi, khomamiye saken Oroopa در مورخ 1393/05/04 - 18:40 می‌نویسد :

    takhassosi shodan shora ghabel  setayesh ast. aaza bayad daraye takhassos va tajrebeh boodeh va khosh sabeghe baashan.

    dar in shora bayad  comiteh “mohit zist” ra ham ijaad kard; roshd gharchi, tosee sari(rapid) kambood fazaye sabz ; agahi resani, az tarigh pakhsh majlleh  o rooznameh shahrdari, sherkat mardom dar jalasat shora,ettelaresani be mardom, mosharekat madani laazem ast. sath elmi o tajrebi ra bayad baalla bord. hozoor zanan bayad bishtar baashad. 
    tashkil “saman” mordam nahad baraye agahi resani dar morde zist mohit, samandahiye savahel, zobaleh , shadidan lazem ast

  • ستایش در مورخ 1393/05/05 - 03:01 می‌نویسد :

    این همه تبلیغات و هزینه زیاد درسطح خمام شد فقط ۲۴ نفرحضور داشتن نکنه اون ۲۴نفرهم خود شورا شهر دعوت کردن ؟؟؟؟؟

  • … در مورخ 1393/05/05 - 16:08 می‌نویسد :

    پس چند نفر باید حضور پیدا میکردن؟ 1000 نفر؟ شورا از بینِ افرادی که ثبت نام کردن، 24 نفرو انتخاب کرد… بد نیست به دیدگاه های دیگه و همچنین دیدگاهِ “همشهری” که 2تا از دیدگاهِ خودت بالاتره یه نگاهی بندازی تا شاید عقیدت عوض شد و همچنین اینکه بهتره وقتی در موردِ یه موضوع تخصص نداری، در موردش نظر ندی.. 😉

  • amin در مورخ 1393/05/09 - 00:35 می‌نویسد :

    افراد واقعا نخبه خمامی مثل مهندس علی شارمی دارای مدرک (کارشناسی ارشد شهر سازی از دانشگاه تهران ) و دکتر رضا شارمی ( دانشجوی دکترا مدیریت برنامه ریزی روستایی ) و مهندس قلی پور ( کارشناسی ارشد عمران ) و مهندس فرخی ( دارای مدرک کارشناسی عمران و سابقه کار متعدد کاری کاندیدا شوارای شهر ) و مهندس خباز ( سابقه کارهایی عمرانی در شمال وجنوب کشور ) و مهندس حقدوست ( کارشناس ثبت ) از نمونه افرادی هستند که در زمینه کارهای اجرایی و عمرانی دارای سابقه فراروانی بوده و وقت حضور در امور مشورتی این گونه که یقینا عملیاتی نخواهد شد رو ندارند

    . اگر شورا واقعا به فکر مشورت گرفتن و رشد ه با از تظرات افرادی که نیاز به مطرح شدن ندارند باید استفاده کنه

  • زاده ی خمام در مورخ 1393/05/09 - 10:16 می‌نویسد :

    به جای تخریب اعضا که توی حرفاتون موج میزنه، بهتره به رزومه اکثر افراد حاضر در جلسه یه نگاهی بندازین. واسه شما که معلومه خیلی پیگیر مجمع هستین کار سختی نیست که تحقیق کنین و مدارکو سوابق اعضا رو جویا شین. اکثرا دکتری و کارشناسی ارشد هستن. ضمنا مهندس فرخی مهندسی برق خوندن و مهندس قلی پور هم دانشجوی کارشناسی ارشد هستن ( اگه غیر از اینه اصلاح کنین ). همچنین هرکسی که شهرش واسش مهم بود تو ثبت نام شرکت کرده و گزینش های لازم هم انجام شده. پس عزیزایی که ثبت نام نکردن معلومه رغبتی به حضور و انجام وظیفه نداشتن! اگر کسی حس میکنه میتونه کمک کنه میتونه همین الان قدم جلو بذاره تا معلوم بشه دوستارای واقعیه خمام کیا هستن!!! با تخریب دیگران کاری پیش نمیره. هنوز کمیته های مجمع کارشونو شروع نکردن…اگه دوستدار خمام هستین صبر کنین. همون چیزی که تو آموزه هامون هست. همیشه یه کار مثبت رو تو مملکتمون با این حواشی به حاشیه میبرن. لطفا بذارین که با خرد جمعی به نتیجه برسن. هروقت نتایج قابل انتقاد بود موارد رو به بحث بذارین. مهم نفس کاره که تشکیل مجمع بود. و این ید توانمند مشورتیه شوراست. موفق باشین عزیزان مخاطب…

  • amin در مورخ 1393/05/09 - 14:57 می‌نویسد :

    جناب زاده خمام – مهندس فرخی کارمند اداره برق( فیزیک خوندن ) – بردار کوچک تر که خودش برای شورا کاندید کرده بودن عمران خوندن

  • زاده ی خمام در مورخ 1393/05/09 - 22:41 می‌نویسد :

    مهندس آرمان فرخی که تو دوره چهارم نامزد انتخاباتی بودن مهندسی مکانیک خوندن. برادر کوچکشونم مهندسی برق(به اسم آرمین فرخی). مصاحبه شون تو خمام نیوز هست. ضمنا به اصل موضوع بیشتر توجه کنین؛ اینا زیاد مهم نیست. موفق باشین

  • زاده ی منطق در مورخ 1393/05/11 - 21:40 می‌نویسد :

    دوست زاده ی خمام که انقد مدافع شورای شهری و یقین دارم یا خودشونی یا نزدیکاشون.
    این کار ستودنی بود کلیتش. اما وقتی یکم دقیق تر وارد این تشکیلات میشیم.میفهمیم که با توجه به هزینه های بالایی که برای تبلیغات این مراسم صورت گرفت تنها 50 نفر از جمعیت چندهزار نفری خمام شرکت کردند و شما تونستید فقط 24 نفر رو اصلح تر از بقیه برای جلسه ی ابتداییتون دعوت کنید.
    اولا اگه نخبه های شهر این افراد هستن با کمال اطمینان بهتون میگم چنصد نفر در خمام وجود دارن که یا هم اندازه و یا بالاتر از این افراد در زمینه های مختلف فرهنگی ورزشی اجتماعی سیاسی هنری اقتصادی عمرانی و غیره هستن
    ثانیا اگه نگاهی بیاندازیم به تیتر این خبر میفهمیم که جلسه ی عمومی بوده و چون باید افراد در کمیته های مختلف تقسیم بندی میشدن لذا از تمام گروه ها باید حضور بهم میرسوندند.
    خب من میرم سر بحث فرهنگ که مهمترین مقوله از نظر رهبر معظم انقلاب به همراه اقتصاد در امساله.
    و چون تو یه کشور جمهوری اسلامی هستیم یقینا فرهنگ اسلامی باید مشهود تر باشه.
    نگاهی که به جلسه ی شما میندازم میبینم که جز علیرضای عزیز کسی از این قشر از بین جوون های فعال مذهبی شهر نیست.
    خب شاید بگید خودشون نیومدن وثبت نام نکردن .اما باید پرسید چرا.چرا شورا نتونست نظر این قشر مهم شهر رو جلب کنه.
    تو شهر خمام فعالیت های بزرگی صورت گرفته و میگیره و این فعالیت ها میتونه افکار مردم زیادی رو جهت بده.که همه ی این فعالیت ها و مراسم ها و همایش ها که برخیشون در سطح کشور پوشش رسانه ای شده و باعث شناخت خمام شده توسط این قشر تحصیلکرده مکتبی و بی چشم داشت و جوون شهر صورت گرفته.
    شورای عزیز بهتره که برید فکر کنید ببینید چرا این قشر تعیین کننده و فعال شهر گوشه چشمی به مجمع شورای شما نینداختن.
    از مسوول سایت عاجزانه تقاضا دارم نترس و عادلانه نظرات مخاطبینش رو انعکاس بده و کمک نکنه تو ایجاد فضای منقبض فکری و از خدا طول عمر همه ی خدمتگزاران به اسلام رو خواستارم
    در امان خدا

  • زاده ی خمام در مورخ 1393/05/12 - 12:26 می‌نویسد :

    سلام به دوستان… چیزی که برام خیلی تعجب برانگیزه پیش داوری و حمایت های متعصبانه ی بعضی عزیزان از برخی افراده. قبلا هم گفتم فعلا کاری انجام نشده که کمیته هارو به نقد گذاشتین. فرصت بدین که کار شروع بشه. در ضمن اعضای حاضر در جلسه در کمیته های مختلف ساماندهی شدند که فکر کنم 5 نفره باشن؛ پس بحث رو فقط به سمت کمیته ی خاصی نبرین. اون حرف دوستمون( زاده ی منطق ) فکر کنم یه خرده با چاشنیه بی احترامی به بقیه اعضا همراه بود و بهتره منطقی تر صحبت کنن. شورا فقط فعال مذهبی نمیخواد (البته اکثر افراد حاضر تحصیلکرده و به موازاتش دین دارو متعهد هستن)، بلکه افراد متخصص و متعهد تو زمینه فعالیتشون میخواد که کارو پیش ببرن. من به عنوان کسی که از بیرون دارم فعالیت های خمامو میبینم دوس دارم اگه کسی طرحی یا نظری داره اونو به صورت حضوری با اعضاء شورا و شهرداری مطرح کنه. دوستمون که فعال مذهبی هستن باید خوب بدونن که برای کمک نباید غرور داشت و با غرض ورزی اصل موضوع رو فراموش کرد. اصل موضوع کمکه؛ پس پیشقدم شین. بازم میگم اگه فعلا قصد کمک ندارین، صبر کنین و به جای امواج منفی به همدیگه انرژی مثبت بدین تا باهم و در کنار هم شهر بهتری داشته باشیم.
    روز خوش عزیزان…

  • نیما در مورخ 1393/05/12 - 18:41 می‌نویسد :

    سلام یکی از مشکلات اساسی شهر خمام دخالت افراد غیر متخص و اظهار نظرشون تو مسائل فنی و اجراییه. مثلا همین آقای [!] که فکر کنم کشاورزی خوندن و خودشونو به عنوان مهندس نقشه بردار معرفی کردن [!] که از عزیزای شورا، شهرداری، ثبت و نظام مهندسی خواستارم که این موضوع رو قانونی پیگیری کنن تا این افراد نتونن به این رویه ادامه بدن… با تشکر

  • زاده منطق در مورخ 1393/05/12 - 21:16 می‌نویسد :

    دوست عزیزم میشه بگی اعضای کمیته ی فرهنگی شهر بزرگ خمام کیا هستن؟
    یقینا اطلاعات زیاد شما از کم و کیف این مجمع یا نشانگر هوش و ذکاوت شماست یا نشانگر نزدیکی عمیق شما با بانیان این جلسات.
    پس اگه خودت نمیدونی برو بپرس از دوستانت تا مردم بفهمن اتاق فکر مقوله ی فرهنگ خمام رو چه کسایی تشکیل میدن.
    ما موافق کلیات این طرح هستیم .شک نکنید. اما همانطور که گفتم با برخی تدابیر جنبی اتخاذ شده و شاکله ی افرادی که میتونن باشن ولی نیستن سر بحث وجدل داریم.
    در ضمن باید بگم که هیچکس به اعتقاد افراد حاضر در جلسه و در مورد دین و ایمانشون بحث نکرد و اونو انکار نکرد .الکی جو درست نکنید.
    فرض بر این هست که همه ی ما مسلمانیم و دینمون رو دوست داریم.
    اما برای ایجاد تدابیر فرهنگی و مذهبی نیاز به افرادی هست که سابقه ی کار گسترده در این مسایل رو دارند .منظورمو اشتباه نگیرید .منظور ما این نبود که هرکی نماز قضا بیشتر میخونه بیاد کار فرهنگی مذهبی کنه.منظور سابقه ی اجرایی افراد در رابطه با مسایل فرهنگی مذهبیه.
    به نظر من و خیلیها فرهنگ شاکله ی تمام بحث ها و کمیته هامون باید باشه.ما نباید فرهنگمون رو محدود کنیم به یک کارگروه.تو عمران فرهنگ لازمه تو شهرسازی لازمه تو هنر لازمه تو معماری لازمه تو سلامت تو مخیط زیست و …..همه و همه جا اگه فرهنگ نباشه کارهامون ناقصه.
    یه نمونه مثال میزنم واستون .میدان پرواز خمام. اگه ما در کنار بحث عمرانی ساخت اون میدان به مبحث فرهنگیش هم توجه میکردیم.اولا برای یک پروژه ای که تا سالها و سالها در خمام باقی میمونه و کم کم تبدیل به نماد خمام میشه از نظرات فرهنگی استفاده میکردیم و موقعیت و فضای شهر رو با توسل به فرهنگ و نمادهای فرهنگی و مذهبی در نظر میگرفتیم و یه مجسمه ی مناسب طراحی میکردیم 
    ثانیا بعد از گذاشتن این مجسمه ی لک لک یا درنا و وقتی که داشتیم برا نام گذاریش تصمیم میگرفتیم اسم پرواز رو برای پرنده هایی که بر روی تخم هاشون نشستن  انتخاب نمیکردیم.
    دوستان عزیزمن باکمال احترام به شما باید بگم که دین مسیحیت و فرقه ی ضاله ی شیطان پرستی به صورت مخفیانه با اطلاعات دقیقی که ما داریم داره ترویج میشه و بر پیروانش افزوده میشه. آیا این مسیله مهم نیست آیا ارزش رسیدگی به این مسیله کمتر از مسایل دیگره ؟ من نمیگم شورای محترم کارهاشون رو بذارن کنار و بیفتن دنبال برطرف کردن این معضل اما بر این معتقدم باید فرهنگ در مجمع مشاوران انقد گسترده و قوی باشه و انقد شاکلش پر مهره باشه که بتونه علاوه بر مسایل دیگه به این مسایل هم و برطرف کردن معضلهای مرتبط با اون کمک کنه.
    یک کارگروه پنج نفره که خالی از بسیاری از چهره های (متخصص متعهد مذهبی فعال و جوون و تحصیلکرده و تاثیر گذار ) شهره یقینا تو حل و فصل بسیاری از معضلات فرهنگی شهر که میتونه تو عمران هنر سلامت محیط زیست  آموزش و….سایه بندازه دچار مشکل شه.
    یه توصیه هم به دوست زاده ی خمام میکنم .دوست عزیز من .بدون که کسی که بخواد واسه ارتقا ی درجه ی شهرش تو تمام مسایل کمک کنه کمکش رو انجام میده و این فکر رو نکن که کسی که نرفته و تو این مجامع ثبت نام نکرده فرد مغروریه یا دلش واسه شهرش نمیسوزه و دل سوزان شهر رو محدود نکن به افرادی که ندای تبلیغات گسترده ی این مجمع رو لبیک گفتن و اومدن زیر پرچم مشاوران و نخبگان این مجمع.
    بدون قبل از تشکیل این مجمع هم افراد بی ریای بسیاری بودن که با کمترین امکانات در فضاهای خونگی و بدون پوشش تصویری و تبلیغی جلسه میذاشتن و واسه ارتقای شهرشون برنامه ریزی میکردن و بسیاری از همایش ها و فضاهای آموزشی رو برای جوونای این شهر آماده کردن.
    امیدوارم که هر برنامه ای که در این شهر از سمت هر ارگانی گرفته میشه برای رضای خدا و خدمت به مردم باشه و محدود به تبلیغات و گزارش عملکرد و صورت جلسه و چندتا عکس و چندتا جلسه و فراخوان نشه و بازخورد عملی داشته باشه.
    به امید خدمت رسانی
    یا علی 😉

     

  • زاده ی خمام در مورخ 1393/05/12 - 22:50 می‌نویسد :

    آقای زاده ی منطق فکر کنم صحبتاتون باهم تضاد داره. از یه طرف میگین افراد بهتری باید بیان تو کمیسیون ها و از یه طرفم میگین این بعضی افراد بهتر!!! نیازی به حضور تو این مجامع ندارن. منو یاد ضرب المثل موش و گربه میندازه(البته جسارتا). شما برخلاف گفته هاتون دنبال تبلیغات خودتونو هم حزبی ها و هم مسلکاتون هستین. مطمئن باشین این حرفها و ایدئولوژتون راه اسلام و آسایش برای هم نوعاتون نیست. موضوعات رو شخصی نکنین. البته بنده هم ضریب هوشیم بالاست و هم تحصیلات عالیه دارم و هم اینکه باتوجه به دید و نیز شغلی که دارم با همه نوع صنفی از اهالی شهرم و همچنین ارگان ها مرتبطم. با اعضای شورا هم در حد سلام و احوال پرسی آشنا هستم؛ همین. از یه شهر دیگه پیگیر برنامه های خمام هستم. در مورد میدان پرواز و جزیره ی احداثی در ورودی خیابان تختی حق با شماست. خدا روح مرحوم چمساز رو شاد کنه. در ضمن فکر کنم شما اگه میخواین جاودانه شین پیشنهاد میدم که به جلسات مخفیانتون ادامه بدین و مثل مرحوم چمساز که عضو هیچ مجمع و حزبی نبود به خدمت بپردازین. این مجامع گذراست. اگه افکارتون تاثیر گذاره، تاثیرشو خواهد گذاشت. انشاا… تعالی. موفق باشد برادر

  • هدیه در مورخ 1393/05/13 - 15:32 می‌نویسد :

    احسنت بر زاده ی منطق .مخصوصا تیکه آخر نظرت.من افراد متخصص این شهر رو کمتر در بین این جمع ٢۴ نفره دیدم.جای خالی خیلی ها حس میشه.دلیل نیامدن را خدا میداند……

  • همشهری در مورخ 1393/05/13 - 17:15 می‌نویسد :

    زاده ی منطقِ عزیز، جنابعالی همه چیز داری جز منطق.. میگی توی این مجمع، کسی از بین جوون های فعال مذهبی شهر نیست.
    جوونای فعالِ مذهبی؟ منظورت از مذهبی چیه؟ یکی دوتا از مذهبیای فرهنگیه خمام رو اسم ببر که ما هم باهاشون آشنا شیم؟؟؟ حجت الاسلام و مسلمین صادقی توی این مجمع حضور دارن و به عنوان یک فردِ فرهنگی مذهبی در این مجمع فعالیت میکنن.. من توی این شهر زندگی میکنم و به عنوان یک فردِ فعال از این جامعه با تحصیلات کارشناسی، به هیچ وجه با نظرِ جنابعالی موافق نیستم چون از حرفهای جنابعالی معلومه که جبهه گیری الویتِ حرف هاتونه…

  • زاده ی خمام در مورخ 1393/05/13 - 17:22 می‌نویسد :

    متاسفم واسه مدیر سایت که صحبت های آقای [!] رو پاک کرد تا دیگران متوجه نشن روی سخن من با ایشونه… تا وقتی اینجوری مصلحت اندیشانه و شاید با چاشنی دوستیه به قضایا نگاه میکنین هیچوقت خمام پیشرفت نمیکنه…

  • روابط عمومی در مورخ 1393/05/13 - 18:30 می‌نویسد :

    دیدگاه مربوطه به درخواست ایشان که شخصی حقیقی بوده و با نام حقیقی خود اقدام به ارسال کرده بودند حذف شد.

  • کادو در مورخ 1393/05/13 - 18:33 می‌نویسد :

    احسنت بر زاده ی خمام .مخصوصا تیکه آخر نظرت.من افراد متخصص این شهر رو در بین این جمع ٢۴ نفره دیدم.جای هیچکش حس نمیشه .اتفاقا بعضیا هم اضافه ن…… 😆 😆 😆

  • زاده ی خمام در مورخ 1393/05/13 - 18:56 می‌نویسد :

    علت اظهارنظر بنده در مورد این آقای (!) حضور بیجا و بدون دعوت ایشان در اکثر مباحث مجازی (اینترنتی)جامعه ی خمام و نیز اظهارنظر فوق العاده کارشناسیه ایشونه ( فقط از نظر خودشان!!!!). ایشون هیچ تخصصی در هیچ زمینه ی علمی و همچنین رشته تخصصی خودشان که کشاورزیه ندارن و جالبه که تو نقشه برداری، عمران و حتی طرح جامع و تفضیلی شهر که هنوز مسئولین استانی نتونستن گره ازش باز کنن نظر میدن. عزیزایی که دارن رو مقالان و پژوهش های مرتبط با این مسائل کار میکنن هنوز نظری ندادن اما این عزیز همیشه و شبانه روزی یا خودشون یا نظراتشون تو محیط مجازی فعال هستن. یرادرا و خواهرای عزیز یکی بیاد ایشونو نهی از منکر کنه!!

  • شایان در مورخ 1393/05/13 - 18:59 می‌نویسد :

    دیگران چه کارکردن [!]

  • روابط عمومی در مورخ 1393/05/13 - 19:06 می‌نویسد :

    بنابر احترامی که برای دیدگاه بازدیدکنندگان قائلیم، “تاسف واسه مدیر سایت” را تایید کرده و در خصوص علت حذف دیدگاه موردنظر شما توضیحات لازم را ارائه کردیم، که در این خصوص نظر شخصی اعمال نشده و به درخواست شخص ارسال کننده‌ی دیدگاه کامنت مربوطه حذف گردیده.
    با این‌وجود، خمام‌نیوز نظرات خود را در قالب اخبار مطرح کرده و تمایلی به شرکت در مباحث موجود در دیدگاه به هر نحو ندارد، اما نام بردن از شخص و اضافه نمودن این توضیحات که “خودشونو به عنوان مهندس نقشه بردار معرفی کردن و از بیسوادی و یا کم سوادیه مردم سوء استفاده میکنن”، امکان پیگیری حقوقی رو برای وی به‌همراه خواهد داشت، که در موضوع مذکور تنها درخواست حذف دیدگاهشان را داشتند.

  • زاده ی منطق در مورخ 1393/05/13 - 21:52 می‌نویسد :

    دوستان بزرگوار من .همشهریان عزیز .مخاطبین سایت.
    سلامی دوباره.
    بسیار خوشحالم که سایت خمام نیوز بدون از هرگونه حب و بغض و به صورت عادلانه اخبار خمام رو پوشش میده و در رساندن خبر به صورت صحیح بدون هیچ چشم داشتی تمام توانش رو میذاره.
    به مدیر محترم سایت پیشنهاد میکنم با توسل به برنامه های جدید مدیریت سایت و کنترل پنل راهکاری بیاندیشه که آیدی مخاطبان و نوع مرورگر مورد استفاده و نوع pc و یا تلفن همراهشون مشخص شه تا همگی بفهمن چه کسانی نظرات رو ارسال میکنن. 
    با وضع این ترتیب مشخصا معلوم میشه که چه کسانی با آیدی یکسان و نام های متفاوت در تایید و یا نقد یک موضوع اظهار نظر میکنن.
    با این کار مشخص میشه که آیا خیل عظیمی از توهین ها مربوط به چه شخصی هست دست افراد برای اقدام کیفری و یا حقوقی علیه اون فرد باز تر میشه.
    مشخص میشه که چه افرادی با جعل هویت تصمیم بر حمایت از مجموعه ی خود دارند و خود را طوری معرفی میکنند که با مجموعه فقط احوال پرسی ساده دارند در حالی که چه بسا از خود آن مجموعه باشند.
    من با کمال اطمینان فردی را که خود را زاده ی خمام معرفی کرده میشناسم . ولی برای حفظ حقوق سایبری افراد حقیقی در فضای مجازی از گفتن چشم پوشی میکنم و در اولین فرصت شخصا با او صحبت خواهم کرد.
    از خداوند منان هم برای خود و هم برای تمام دوستان طلب هدایت میکنم .
    بهتر است دیگر به این بحث ها خاتمه دهم چون باید دوباره منتظر شنیدن عرایض دیگر از برخی افراد شوم.
    توصیه من به شما دوست عزیز که فرمودید تحصیلکرده و تاثیر گذار هستید و در نظرات دیگرتان فرد دیگری را به بیسوادی متهم کردید آن است که خوب است به جای آنکه اینقدر دیگران را مورد نقد قرار دهید کمی در مورد مسایلی که مرتبط به خودتان هست تامل و تعمق کنید تا دیگران بتوانند شمارا الگوی خود معرفی کنند .مسلما توهین به افراد و متهم کردن آنها به امری در حالی که خود نیز شاید از آن مبرا نباشیم امریست قبیح و ناپسند.
    من در لفافه حرفهایم را زدم امیدوارم اهل تعمق با تفکر در نظرم بیشتر به عمق منظورم پی ببرند.
    با آرزوی موفقیت برای تمام خدمتگزاران به دین و میهن و ملت
    هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ
    اوست ‏خدايى كه غير از او معبودى نيست و داننده غيب و آشكار است

  • زاده ی منطق در مورخ 1393/05/13 - 21:55 می‌نویسد :

    اگه یکم بالاتر برید نظرات منو بخونید بعضی مسایل واستون روشن تر میشه
    مخصوصا این قسمت
    (نگاهی که به جلسه ی شما میندازم میبینم که جز علیرضای عزیز کسی از این قشر از بین جوون های فعال مذهبی شهر نیست.)
    در پناه معبود سرافراز باشید

  • فاطمه در مورخ 1393/05/14 - 22:16 می‌نویسد :

    احسنت

  • همشهری در مورخ 1393/05/15 - 03:12 می‌نویسد :

    همه صحبتاتونو با دیدِ باز خوندم.
    مگه چند نفر از این قشر باید در این مجمع حضور پیدا میکردن؟ 100 نفر؟ 5 نفر عضوِ کمیته فرهنگی انتخاب شدن و 100% اعضای شواری شهرمون با دقت اینها رو انتخاب کردن؛ هرکس هم که فکر میکنید از این افراد بهتر هستش و به نظرِ شما الویتش بالاتر از این 5 نفر بوده، در این فراخوان شرکت نکرده یا نتونسته شرکت کنه یا به بهونه ای دیگه نخواسته که شرکت کنه، مشکلِ خودشه.. اگه شهرش واسش مهم بود و شرایطِ حضور رو داشت، در این فراخوان شرکت میکرد. از بین کسانی که شرکت کردن، این 24 نفر انتخاب شدن که 100% از لحاظِ رزومه کاری و تجربی و تخصصی و غیره نسبت به بقیه ی رُقبا موفق تر بودند. اما اونطور که از فرمایشاتِ شما برداشت میشه، نشون میده که شما کلا راضی به این نیستید که به غیر از قشرِ مذهبی فرهنگی، قشرِ دیگه ای در این مجمع حضور پیدا کنه.. در ضمن مثل اینکه حواستون نیست که این مجمع اولین مجمعِ مشاورانِ شورا در خمام هستش و قبل از این چنین مجمعی وجود نداشت و از متخصصینِ جامعه ی ما در مجالسِ شورا استفاده نمیشد. برای بارِ اول اتفاقا خیلی هم عالی انجام شده. همینِش الان جای شکر هم داره؛ همین افراد در حالِ حاضر صلاحیتِ حضور در این مجمع رو دارن و تا زمانی که فعالیتهاشون انجام و صورت نگرفته و نتایجِ فعالیتهاشون ملاحضه نشده، نمیتونیم بگیم که فلانی باید توی این مجمع باشه و فلانی نباید توی این مجمع باشه؛ نباید تا زمانی که فعالیتهای این مجمع صورت نگرفته، در موردِ این مجمع تصمیم گرفت و نظر داد.. ماشالله نه تنها ما بلکه تمامِ آدمای ایران در “زود و بی موقع قضاوت کردن” عالی هستیم که اینم ریشه در فقرِ فرهنگیمون داره.
    در پناهِ حق.

  • همشهری در مورخ 1393/05/15 - 03:40 می‌نویسد :

    با 10 خطِ اولِ حرفتون موافقم؛ اینطوری میتونیم همه ی اشخاص رو بشناسیم و بیرون از سایت بریم یَقه شونو بیگیریم و موردِ ضرب و شتم قرارش بدیم 😀 اگه انتقاد پذیر نیستید پس بهتره که در مباحث و اماکنِ عمومی شرکت نکنید، هم جنابعالی هم زاده ی خمام و هر کسه دیگه ای که ظرفیتِ نقد رو نداره. زاده ی خمام هم اگه حرفی زده پس حتما مدرکش رو داره و حتما میتونه این موضوع رو ثابت کنه که این حرف رو زده؛ هرچند که بهتر بود این موضوع رو عمومیش نکنه.
    موفق باشید

  • مجید در مورخ 1393/05/16 - 21:13 می‌نویسد :

    جناب همشهری .توهین به افراد با نقد محترمانه بسیار تفاوت داره. قرار نیست من به فردی توهین کنم و بهش نسبت عملی رو بدم بعد بگم مدرک دارم.
    خب منم خیلی مدرک در رابطه با اعمال قبیح و نامشروع خیلی ها اعم از عوام و خواص دارم .این خوبه که بیام تو فضای عمومی اسم حقیقیه افراد رو ببرم و بهشون توهین کنم؟؟؟
    اگه دوست داشتی بگو اول از خودتون شروع کنم………….

  • همشهری در مورخ 1393/05/17 - 07:44 می‌نویسد :

    مجید جان عزیز
    هرچند که بنده اسم حقیقیه شخصی رو در صحبتهای زاده ی خمام ندیدم و بجاش از علامتِ [!] استفاده شده بود که اینم میدونم توسطِ مسئولینِ سایت خمام نیوز اون اسم سانسور شد. اما بنده در آخرِ صحبتم این موضوع رو بیان کردم که بهتر بود زاده ی خمام اون صحبت رو عمومیش نمیکرد. ولی در اینجور جمع ها که اقشارِ مردم در آن حضور دارن، اینجور مسائل همیشه پیش میاد چون به قولِ گفتنی “حرف حرف میاره” پس سعی کنیم که از فرد یا شخصی خرده ای به دل نگیریم و به اصلِ موضوع دقتِ بیشتری کنیم. البته همه ی این مسائلِ حواشی، بخاطرِ زود قضاوتی ها و نظراتِ نابجای ماست که بدونِ تخصص و اطلاعات میایم در موردِ موضوعات و مباحث واکنش نشون میدیم و این موضوع باعث میشه که این سوءتفاهمات به وجود بیاد. این هم یکی دیگه از فرهنگِ ایرانی بودنه 😐
    موفق باشید