خمام - تابلوی تازه‌آباد خواچکین در محدوده شهر چوکام نصب شده / فرماندار گفته تحت فشار بوده است!
ویژه
سرانجام صدای شورای شهر چوکام درآمد؛

تابلوی تازه‌آباد خواچکین در محدوده شهر چوکام نصب شده / فرماندار گفته تحت فشار بوده است!

در بیانیه ۵ عضو این‌شورا که روز گذشته در جمع خبرنگاران مطرح‌شد، عنوان گردید: یکی‌از آیتم‌های شهر شدن، داشتن تابلوی ورودی‌است که از قبل انتخابات مجلس هربار برای آن اقدام نموده‌ایم، با بهانه‌های مختلف مواجه شده و اجازه اینکار داده نشد.

دوشنبه، ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵ KHNA110843

اعضای شورای اسلامی شهر چوکام سرانجام یکماه پس‌از جانمایی تابلوی ورودی این‌شهر، نسبت به جانمایی تابلوی روستای تازه‌آباد خواچکین در محدوده شهر مذکور واکنش نشان دادند.
در بیانیه ۵ عضو این‌شورا که روز گذشته در جمع خبرنگاران مطرح‌شد، عنوان گردید: یکی‌از آیتم‌های شهر شدن، داشتن تابلوی ورودی‌است که از قبل انتخابات مجلس هربار برای آن اقدام نموده‌ایم، با بهانه‌های مختلف مواجه شده و اجازه اینکار داده نشد.
حمید شوقی، حسین رهبر، خلیل پورتقی، هاجر سالخورده و محمدرضا ابراهیمی با بیان این‌پرسش که چرا جهت نصب یک تابلوی ورودی برای شهری تازه‌تاسیس باید به این‌میزان حاشیه و تنش وجود داشته باشد، افزودند: در نهایت روزی‌که بعد از پیگیری‌ها و تلاش‌های فراوان نصب تابلو صورت پذیرفت، تابلوی تازه‌آباد خواچکین یک‌ساعت قبل از رونمایی تابلوی شهر چوکام، آن‌طرف خیابان، حدود ۳۰ متر پایین‌تر نصب گردید، که به‌طور کامل در محدوده شهری واقع‌شده است.
در ادامه این‌بیانیه، ذکر شده: طرح هادی شهر چوکام که همان روستای بالامحله بوده، در سال ۱۳۸۲ تدوین شده و در سال ۱۳۸۳ ابلاغ گردیده است، اما طرح هادی روستای تازه‌آباد خواچکین در سال ۱۳۸۵ تدوین گردیده و در سال ۱۳۸۷ ابلاغ شده؛ این یک نکته اساسی بوده و با توجه به این‌مساله، باید طرح هادی شهر چوکام نسبت به طرح هادی تازه‌آباد در اولویت قرار گیرد.
از سوی دیگر، در موارد اختلاف محدوده بین شهر و روستا مطابق با تبصره ۲ مصوبه شورای عالی شهرسازی سال ۱۳۹۷، اولویت با شهر بوده و محدوده‌ی روستایی که تداخل دارد باید جدا گردیده و به شهر الحاق شود.
این‌بیانیه، می‌افزاید: فضای سرانه عمومی زمانی‌که چوکام به شهر تبدیل میشد درنظر گرفته‌شده و پارک و آرامستان در آن ذکر گردیده، که مطابق با آن باید آرامستان حاشیه‌ی مسجد آقا باباحسن و بقعه آن جز شهر درنظر گرفته شود، اما در اقدامی عجیب با یک گزارش آن‌را از شهر چوکام خارج نموده و به روستای تازه‌آباد خواچکین اضافه کرده‌اند؛ البته با توجه به آنکه اصلاح آن تا زمانی‌که طرح جامع درحال نوشتن‌است، ممکن نبوده و در این‌رابطه پیگرد قضایی نیز صورت پذیرفته است.
از سوی دیگر، سوالی‌که مطرح می‌شود این‌است که اعمال این‌تغییرات با کدام یک از ارگان‌ها بوده است؟ به فرمانداری مراجعه نموده و فرماندار گفته‌است که تحت فشار بوده‌ام. در مراجعه به دفتر فنی استانداری عنوان‌شده که به ما ارتباطی ندارد و از سوی فرمانداری اعلام شده است. به معاونت عمرانی استانداری رجوع نموده‌ایم، اعلام کرده‌اند این‌مساله بر اساس نامه فرماندار صورت‌گرفته و به ما ارتباطی پیدا نمی‌کند. به‌زودی به بنیاد مسکن نیز مراجعه خواهیم کرد، تا پاسخ مدیرکل را شنیده و شاید مشخص‌شود متولی امر کیست! این‌موضوع حق مسلم شهر چوکام و شهروندان آن می‌باشد. روزانه بیش‌از ۱۰ نفر به ما مراجعه نموده و ما به‌منظور جلوگیری از افزایش تنش اجتماعی، آن‌را مدیریت نموده‌ایم.
در بیانیه اعضای شورای شهر چوکام، عنوان گردیده: مگر می‌شود به‌جای گسترش شهر و الحاق بخشی‌از روستاهای همجوار به آن پس‌از هربازنگری، قسمتی از یک شهر که مصوبه وزارت کشور را دارد از آن حذف شده و به‌صورت جزیره‌ای به یک روستا اعطا گردد؟ درحال‌حاضر قسمتی از شهر چوکام را حذف نموده، اما کوچه قبل و بعد از آن در محدوده شهری است؛ این‌امر منطقی و عقلانی نمی‌باشد.
این‌بیانیه، می‌افزاید: دراین‌خصوص فرماندار خمام باید پاسخ دهد که برای اقدام خود تحت فشار چه شخص یا گروهی بوده است.


موضوع : شورای شهر، فرمانداری
http://khna.ir/110843

دیدگاه شما چیست ؟!